Pālekt uz saturu


ed-gars

Pievienojās: 15 Jan 2008
Ārpus foruma Forumā bija: May 16 2022 09:44
*****

Tēmas, kuras esmu uzsācis

Ed-gara A4 B5 1.9TDI quattro

24 September 2012 - 08:54

Nu tad jāatrada savs ikdienas pārvietojamais.
Ta kā nesen tika pārdots S4 tdi, tad diezgan steidzīgi vietā tika meklēts A4. Baigi jau gribējās quattro un Tdi. Tai pašā diena skatoties ss.lv iekrita acīs viens A4 1,9 tdi quattro pa 1750Ls. Zvaniju ar domu, ka jau pārdots, bet nē, vēl ir. Sarunāju nākamjā diena satikties pie senča servisā. Pacēlu, skaots viss konkrēti eļļā. Vizuāli defekti, izrādijas, ka vinu ir vairāk, kad brīvdiens nomazgāju. Jo kad skatījos ārā lija lietus un pusi nevarēja redzēt. :D
Tad nu uz eļļas rēķina un gaudojoša stures pastiprinātāja sukņa tika nokaulēta cena līdz diezgan patīkamai.
Nākamajā dienā tikāmies CSDD un A4 TDI quattro bija manā īpašumā. Izbraucot no CSDD un braucot pa Sala tiltu atklāju pašu trakāko defektu :D stāv benzīna kārba.
Protams daudz ir vizuālu defektu, bet tas braukšanas ātrumu neietekmē.
Šeit paša vaininieka bildes.
Ievietotais attēls

Moldingi arī visi kaut kādām kniedēm piekniedēti... cerams, ka ne caur druvīm.
Ievietotais attēls
Ievietotais attēls

Šeit var redzēt satraumēto priekšējo bamperu.
Ievietotais attēls
Ievietotais attēls

Salonā daudz ekstru nav.
Ievietotais attēls

Šāds bija man agrāk A4 1,9TDI quattro un tas ir mērķis uz kuru es eju ar šo jauno A4. :) Savest līdz smukam stāvoklim ar kadam ekstriņām salona un protams BBSiem.
Ievietotais attēls

No defektiem, kas tuvākaja laikā jānovērš:


- Kārba (šeit jau visa info atrasta, vajag tik B4 tdi kārbu, no kuras pārliks 3,4 un 5 uz manu kārbu)

- Stūres past. sūkni jānomaina ( ir jau iegādāts)

- Durvju eņģe janomaina (arī jau iegādāta)

- Nu un uz nākama vasaru jāsaved vizuālais kārtībā- jāmaina abi priekšējie sparni, priekšējais bampers un 1 druvis.

S4 dzinēja maiņa uz 2.5 TDI

23 January 2012 - 20:41

Šitas būs apraksts kā S4 ielikt 2,5tdi dzinēju un quattro karbu. Apraksts iesācējam, tādam kā man, kam nav nekādas pieredzes šādās darbībās.
Nezinu ar ko lai sāk. Sākšu ar secību tādu, kādu es liku viņu kopā.
Tā kā pie manis nonāca S4 ar jau izņemtu dzinēju, kārbu un vadiem, tad šo daļu es izlaidīšu.

-Jānoskrūvē benzīnieka dzinēja spilvenus un jaskrūvē klāt elektriskos dizeļa spilvenus. Der 1:1.

-Dzinējs un kārba der 1:1, nekas nav jametina vai japartaisa.

-Kardāns der ari 1:1 (bija benzīna 6niece kābra pirms tam. Ja bijusi 5niece, tad nezinu)

-Priekšējās pusasis der no S4, bet kārbā jamaina flanči uz benzīnieka, jo dīzelim ir lielāki flanči.
Pirms maina flančus jāizlej eļļa no kārbas!

-Kulise der 1:1

-Dzeses un koncioniera radiators ari der 1:1

- Gaisa filtra kaste vajadzīgs no C4 2,5 tdi var visām trubām.

-Kūlers jāņem ar visu kronšteinu no C4 2,5 dīzela un ar visām trubām, jo S4 sanāk otrā pusē. S4 tam jau ir paredzēti caurumi, tik skrūvēšanas vaina. ( Ir iespēja taisīt ar diviem kūleriem, bet tur daudz ko vajag. Šī štelle tik domas līmenī, pagaidām).

-Jāmaina kronšteins, kur stiprinās N75 varsts, MAP sensors un visi parējie štekeri. Kronšteins ari jāņem no C4 2,5 dīzeļa.
Ievietotais attēls

-Bremzēm ir divi varinati. Atstāt hidroliskās (vairāk neko nezinu), vai taisīt vākuma. Es taisiju vākuma . Lai uzstādītu vākuma bremzēs, vajag to vākurma bunduli (nezinu kā viņu tur pareizi sauc). Neliels aprakstins, kaa viņas uztaisīt: Atvienojam visas trubins no galvenā cilindra un noskruvējam nost viņu ( divi uzgriežņi). Tālāk nāk aluumīnija kronšteins, pie kura ari pienāk viena trubiņa, noskrūvējam nost. Viņa vispār vairs nebūs vajadzība, vņu vienārši glušijam nost.
Tālāk sākas grūtākā daļa, no salona puses jānoskrūvē 4 uzgriežņi. Trīs no viņiem diezgan vienkārši skrūvējas. Ceturtais mission in posibul, cik pētīju lai viņu atskrūvētu ir jaizjauc puse paneļa. Es to nedarīju, gāju sentēvu metodēm, paņēmu un no dzinēja puses izurbu to skrūvi. Tā šķita vieglāk nekā jaukt paneli. Atvienojam bremžu pedāli no štoka un var ņemt nost. Nakamais etaps, iedabūt to vākuma bunduli savā vietā, čakars uz minūtēm 25 un bundulis vietā. Tālāk skruvējam pretēja secība. Soreiz jau tikai 3 skrūves (mierigi turās arī uz trijam tas bundulis). Pievienojam pedāli. Galveno cilindru, sajūga šļauciņu, bremžu trubiņās. No vākuma sūkņa aiziet caurule uz vākuma bunduli. Un bremzes ir gatvas. Atgaisojam bremzes un sajūgu.

Labojums: Vakuuma bundulis un galvenais bremzu cilindrs ir jaliek no 2,5TDI. OBLIGATI IR JALIEK 4 SKRUVE BUNDULIM, savadak nebus bremzu.
Galvenajam cilindarm bus 12mm stuceri, tapec bus jamaina trubinas, kas nak no galvena cilindra un ABS. ABS ir 10mm stuceri.

Bremžu trubiņas zagluška.
Ievietotais attēls
Ievietotais attēls

Jau vākuma bremzes.
Ievietotais attēls

-Stūres hidrolika. Uz S4 nāk stūres sūknis ar trīs izejām, ja taisam vākuma bremzes, tad tads nav vajadzīgs un japērk no C4 sūknis ar 2 izvadiem. Šeti ari viss der 1:1. Vienīgais, kas paliks viena gumijas šļauciņa, kas atzarojas no stūres past. dzesēšanas sistēmas. Šo šlauciņu arī glušījam nost, nav vajadzīga.
Ievietotais attēls

-Degvielas padeve. Sākam ar to, ka no bākas izņemam sūkni. Darās tas no salona. Atskruvē vāku bākai, atvieno 3 šļaucinas, šķiet viena caurule tik bāka bija, kas iet uz sūkni no vāka. Izņemam sūkni, viņš gan tur interesanti iestiprināts. Izpētam kura ir kura šļauciņa. Divas ir vienkārsi uzmaucas, bet viena pieskrūvējas ar skrūvi, tā ir padeve, to arī izmantojam. Es darīju tā, ka viņu ar savilcēju nostiprināju nedaudz virs bākas dibena iekšā tajā sūkņa kronšteinā, kur stiprinājās sūknis. Skrūvējam vāku virsu pieliekam trubiņas atpakaļ. Tik parbaudam, kura ir atplūde un kura ir vetilācija. Šeit bildes, kā man ir savienotas tās degvielas trubas. Nedaudz izdomas un nav tik traki.

Šādi ir man savienots.
Sarkans- padeve
Zals – atplūde
Dzeltens- ventilācija.
S4 nāk divas lielas trubiņas, kas atrodas blakus bremžu cilindram, to kura iet uz bāku atstājam, bet otru ņemam nost. Tā padeves trubiņa jau tā arī nāk, tik vajag galus nozāģēt. Ventilācijas trubiņa aiziet zem kreisā spārna un tad nāk atpakāļ, un tur arī tajā vietā viņa arī beidzas. Ja skatās zem mašīnas, tad tā trubiņa, kas tuvāk vidum, tā ir atplūde, pa vidu- padeve, malā – ventilācija.
Ievietotais attēls

-Vadu likšana. Pats neliku, bet to ko redzēju varu aprakstīt. Sāksim ar to, ka vadus uz dzinēja telpu likt pirms vēl dzinējs ir iecelts, 100 reizes ertāk, to ir izdarīt, kad dzinēja nav. To es secināju, kad bija jaliekt vadi. Vadi ir jabāž no salona blakussēdētāja puses pa vienu no caurumiem, šķiet pa to kurš tuvāk grīdai. Uz dzinēja telpu iet vadi ar melnu plastmasīgu apvalku. Pa augšējo iet strāvas kabelis. Izbakstam visu melno vadu daļu uz dzineja pusi, otrā galā viens ķeksē pa galu ārā. Izvelkam un daramies pa salonu. Cik atceros lielākā vadu bunte tur pat ari paliek pie blakussedētāja kājā. Bet to daļu, kuru vajag dabut pie pedāļiem ir ko pačakarēties un izbakstīt viņu gar ugunssienu ir grūti. Mums nācās noņemt visus štekerus un pēc tam pielikt atpakaļ (priekš elektriķa īzī pasākums). Tur sanāk gāzes pedāļā štekeris, sveču relejs un elektrisko spilvenu štekers, kas jameiģina izvilkt līdz melnai kastei, kur releji sasprausti. Vēl kaut kadas masas gali tur velkas. Pasažieru puse garāka plastmsa ar stepseļiem ie tajā vannītē, kur vadības bloks stiprinās, kantainā skruvejs pie sāna zem paneļa. Visi štepseļi spraužas pēc krāsām, zaļs ar zaļu utt. Te būs shēmas, varbūt noder. Dzinēja pusē, pa lielam, arī var izštukot kur, kas nāk skatoties uz štekeriem.

Uz šejieni jāvelt el. spilvenu štepseli. 5taja pvieta ir jasprauz iekšā.
Ievietotais attēls

Šeit bildes ar lielako stepselu atrašanās vietām.
Ievietotais attēls
Ievietotais attēls

Bet ieteiktu šo lietu uzticēt tam, kas zin ko dara.


Shēmas.
Ievietotais attēls
Ievietotais attēls
Ievietotais attēls
Ievietotais attēls
Ievietotais attēls
Ievietotais attēls
Ievietotais attēls
Ievietotais attēls
Ievietotais attēls
Ievietotais attēls

-Spidometrs. Ja atstāj S4 spidometru, tad reāli strāda, dzinēja temp., tahometrs, spidometrs, degvielas limenis, pulkstenis. Nestradā eļļas temp., eļļas spiediens. Ta kā man stāv pulksteņa vietā Boost merītājs, tad tas arī nestrādā. Borta kompis arī nestrādā. Eļļas radītājiem vajag saskrūvēt devējus un vadus un tad viss strādā. Boostu arī var uztaisīt, lai strādā. Par borta kompi gan neesmu pārliecināts.


-Izpūtējs. Pareizākais, tomēr ir ņemt priekšpiedziņas biksi un metināt taisno trubu. Es gāju vienkāršāko ceļu un nopirku visu C4 TDI quattro izpūtēju. Der gandrīz 1:1, vienīgais ir jāpiemetina kronšteini galā no S4 izpūtēja

-Vākuma trubas dzinejam, un tas, kas iet no EGR varsta utt. Šeit es citēšu Karosa rekstīto:...

4 trubinas.
viena no iepludes kolektora uz MAP sensoru.
Tad 3 trubinas no/uz N75 varstu. viena pie iepludes kolektora, otra pie turbinas WG varsta un tresa uz gaisa filtru. Viss.
N75 apakseja truba bija uz iepludes kolektoru

Šeit shēmas pēc kurām es liku.
Vākuma shēma.
Ievietotais attēls

Recirkulācijas trubiņu shēmas.
Ievietotais attēls
Ievietotais attēls


-Iedarbināšana. Šeit ir daudz variantu. Bet es dariju tā: tā kā visa sistēma bija tukša, ta ņēmu kompresoru un pūtu iekšā bākā, jāatceras priekšā atskrūvēt skrūvi uz filtra, lai gaiss iznākt ārā. Pēc pāris pūtieniem filtrs jau bija pilns, atlika tik dabūt sūnki pilnu. Atskrūvēju visām sprauslām augšas un darbina kamēr pa visām sāk nākt degviela. Tālāk jānodot stafete tam, kas jau rubī fīču par dīzeļiem, lai pabakstās. Ievietotais attēls

Nu kaut kaa taa. :crazy:


Drosi ar saviem labojumiem, padomiem. Ievietotais attēls

S4 TDI quattro

30 September 2011 - 13:58

Sveiki visiem foruma biedriem.

Nolemu ari atradit, savu topošo ikdienas auto S4 TDI Quattro. :svilpo:
Viss sākas ar to, ka bijušai darba kolēģis izdomāja, ka liks savā kupejā 20VT (ari šeit ir piereģistrējies- LukWik, varbut ari iemetis kādu diena aprakstu par savu auto). Meklēja tikai dzinēju, bet apsvēra arī domu par donora iegādi. Ta nu tika noskatīts šis eksemplārs. Tika apskatīts un iegādāts. Ta nu radās man izdevība tikt pie S4 bez dzineja un karbas. S4 vel ilgi stāvēja pie LukWika, ja nemaldos 5 menešu. Tikai nesen beizot viņu paņēmu. :yahoo:

Šeit dažas bildes vēl no SS.lv sludinajuma, jo pagaidam svaigāku bilžu nav.
Ievietotais attēls
Ievietotais attēls
Ievietotais attēls
Ievietotais attēls
Ievietotais attēls

Jā, zinu, tunings konkrēts- bet ar laiku tiks atrisināts :sorry: . Stūre arī tiks mainīta. Diski ir citi. Krāsa ir hameleons zaļgansarkans – dzīvē izskatās vēl savadāk.

Bija jadomā par dzinēja iegādi. Veicot aptauju par cenām tika palikts pie Mexera, jo cena par kārbu un dzinēju bija draudzīga un attieksme forša. :good:

Tā nu vienu sestdienu bija mums randiņš un vuallaaaa – piepūstiem vaigiem, dzinējs un kārba gatavi transportēšanai. Tā nu manā ipašuma nonāca A6 AAT dzinējs ar AEL sprauslām un vadību. Būtība var teikt ka AEL.
Ievietotais attēls
Ievietotais attēls

Šeit S4 dodas uz to vietu, kur es ar savu tēti skrūvēsim viņu kopā. Pirmo reizi mēs kaut ko tādu darīsim, bet paldies Mexeram par padomiem. :)
Ievietotais attēls

Apskatot dzinēju tika konstatēts, ka ir jānomaina:
Blīvslēgs kārbas pusē un ari blīve
Kārbai izpiedējgultnis
Eļļas sūknim blīve – tā metāliskā
Kartera vāka blīve.

Zobsiksna netiks mainīta, jo nesem ir bijusi mainīta.

Detaļas ir jau iepirktas APE un blīves Mollerā.
Veicot šo remontus dzinējs un karba bus gatavi iekšā celšanai.

Uz doto momentu darbi ir apstājušies, bet pēc divām nedēlam viss turpināsies. Pagaidām lielas steigas nav. Cerams uz pirmo sniedziņu būs gatavs. :)