Pālekt uz saturu


Aig

Pievienojās: 03 Apr 2007
Ārpus foruma Forumā bija: Šodien, 14:12
*****

Tēmas, kuras esmu uzsācis

C4 agregāti uz C3 R5

19 April 2014 - 20:36

Tēma jau veca kā pasaule, par to ir runāts riņķī un apkārt, bet tā kā man neizdevās atrast aprakstu, kur

tā īsti līdz galam viss ir novests, izlēmu ielikt aprakstu par savu atrasto risinājumu.

 

Pārbūves mērķis - audi 100 C3 virsbūvē uz R5 motora (manā gadījumā AEL) uzlikt agregātus - ģeneratoru, stūres pastiprinātāju un kondiškas kompresoru no jaunāka auto - a6c4.

 

Kam tas ir vajadzīgs?

Ģenerators - tur īpaši nekas nemainās, bet kāpēc neuzlikt jaudīgāku, ja to var?

Stūres pastiprinātājs. Galvenokārt mainīt gribēju tāpēc, ka cigāra bremžu hidrauliskais pastiprinātājs, kura sūknis ir vienā korpusā ar stūres pastiprinātāja sūkni, ir savu nokalpojis, un to remontēt/atjaunot man vairs nav vēlēšanās. Bremzes pastiprinās dubultais vakuumņiks no A8. Līdz ar to puse no sūkņa vairs nav vajadzīga.  Bez tam man liekas, ka a6 stūre griežas vieglāk.

Kompresors. R12, kā zināms, ir aizliegts. Ok, to itkā tomēr varot dabūt joprojām, bet negribu. Negribu paļauties uz to, ka šobrīd to var dabūt, bet varbūt pēc gada vairs nevarēs. Cigāra kompresors ir paredzēts R12 freonam. Kāds gan te izteica viedokli, ka varot tajā laist arī r134a freonu, bet es izlēmu tā nedarīt. Iemesli: 1) tomēr tas tam nav paredzēts, un kas to lai zina, cik ilgi tas nokalpos ar citu aukstumnesēju, 2) spiediens sistēmā ar r134a ir lielāks, 3) r12 un r134a atšķiras gumijveidīgo blīvju materiāls - kā lai es zinu, ka kompresorā iekšā tādas nav un neizšķīdīs pēc kāda laika? 4) r134a sistēmā lietojamā eļļa reaģē ar varu, un es nezinu, vai kompresorā nav kāda detaļa, kas taisīta no vara, bronzas vai misiņa. 5) lasīju krievijas forumos vairākus rakstus, kur cilvēki bija uzpildījuši cigāra oriģinālo sistēmu ar r134a, un pēc kāda laika kompresors sācis tecēt. 6) man ir zexel kompresors no a6c4 kurš ir 10 gadus jaunāks par cigāra, un paredzēts r134a, un zināms, ka strādā normāli - atliek tik izdomāt, kā to piedzīt.

 

Pirmā doma, protams, bija ņemt visus kronšteinus no a6 un pāriet uz celiņsiksnu. Diemžēl radiators neļauj uzlikt visus trīs agregātus motora kreisajā pusē, tāpēc celiņsiksna atkrīt, ja vien netiek izgudrota sarežģīta sistēma ar miljons rullīšiem.

Nākamais variants, kuru apskatīju bija ideja te no a/s - risinājums uz ķīļsiksnām no B4R5. Šis risinājums iespējams derētu uz NF/NG/AAR, bet AELam kompresors labajā pusē nedraudzējās ar turbīnu un ar to saistītajiem loriņiem.

Tad nu kļuva skaidrs, ka agregāti jāatstāj turpat, kur tie ir oriģināli, un jāpārtaisa kronšteini. Izmēģināju visvisādus kompresorus, bet beigās paliku pie tā paša C4.

 

Tālāk lai runā bildes.

 

DSC00501.JPG

DSC00502.JPG

DSC00504.JPG

DSC00505.JPG

DSC00506.JPG

DSC00507.JPG

DSC00508.JPG

DSC00509.JPG

 

 

 

Izmantotās detaļas.

Stūres pastiprinātājam: Kronšteins, kas skrūvējas pie galvas oriģinālais, bet no priekšējās plaknes noņemti nost 2mm. Priekšējais kronšteins no cigāra ar izslīpētiem robiņiem pretī sūkņa ribām, 1.5mm šaibām starp sūkni un kronšteinu, no skriemeļa jānoņem nedaudz nost metāls iekšmalā, lai neberžas gar kronšteinu - es to izdarīju vienkārši ar smilšpapīru. Aizmugurējais kronšteins jātaisa no 0, bet paveicās, ka sūkņa aizmugurējā plakne ir vienā līmenī (+/-1mm) ar tā kronšteina, kas skrūvējas pie galvas, aizmugurējo galu. Tāpēc tas ir vienkārši metāla plāksne ar 3 caurumiem. Trešais kronšteins, kas balstās uz ūdenssūkņa skrūves - cigāra, ar piemetinātu paplašinājumu apakšdaļā un pārurbtu caurumu skrūvei. Skriemelis no cigāra sūkņa.

 

Kompresors. Tā kronšteina daļa, kas skrūvējas pie motora - oriģinālā cigāra. Augšējā daļa, kas skrūvējas pie kompresora arī cigāra. Spriegošanas plāksnes un stienis arī oriģinālie. Skriemelis no B4R5 zexela. Pats kompresors no B4 ir gandrīz tāds pats, kā C4, bet tam ir nepareizās vietās trubu izvadi - neder. Jāņem ir skriemelis no B4 un kompresors no C4, un pa vidu vēl jauns gultnis jāiepresē :). Kompresora augšpusē uztaisīju pārejas kronšteinus - 10mm plāksnes, kas pieskrūvējas pie cigāra kronšteina, un pie kurām pieskrūvē kompresoru pareizajā vietā - to vajag pabīdīt uz priekšu, lai skriemelis būtu pretī celiņam kloķvārpstas skriemelī. Kompresora apakšā netaisīju kronšteinu tādu kā cigāra oriģinālais ( jo to nevar pielikt pie šī kompresora apakšā), bet vienkārši uztaisīju plāksni ar pagarinātajiem uzgriežņiem aiz kuriem nospriegot. Izmantotais materiāls ir dzelzs. Smags, protams. Bet no alumīnija būtu jātaisa sarežģītāka konstrukcija, un manā rīcībā nav aparatūra alumīnija metināšanai.

 

Ģenerators. Kronšteins oriģinālais cigāra. Problēma (pagaidām neatrisināta) ir ar skriemeli. Ja uzliek skriemeli no 90A ģeneratora, tas nav pretī celiņam kloķvārpstas skriemelī - 4-5mm nobīde. Nav labi. Jāmēģina būs uztaisīt speciālu skriemeli, tā varētu iegūt kādus 2-3mm, tālāk tas atmetās pret korpusu. Visticamāk siksna ar 2mm nobīdi dzīvos kādu laiku. Vai arī jānoņem pa 1mm no ģeneratora auss un no kronšteina. Vai jāliek 110A ģenerators no cigāra - tam būtu jāder precīzi. C4 ģenim vēl ir jāpārtaisa spriegošanas skrūve - tā ir M8, bet caurums ausī ir M10.

 

Ak, jā, kloķvārpstas skriemelis ir no 1T.


Starpcitu B4 kompresora skriemelis 4A0260811A pēc etkas, nāk arī uz C4 100 ar 4cilindru motoru, un 95. gada A6 ar 4cil. Varbūt tiem pakaļa ar trubu izvadiem der labāk nekā no B4.

Instrumentu paneļa pārbūve

18 March 2014 - 01:14

Nu tā.. uztaisīšu ka es ar mazu "projekta" topiku vienreiz, lai nav spama topiku jāpiecūko.

 

Skaistā, spalvainā ideja ir - optimizēt informāciju, kas ir aplūkojama auto instrumentu panelī. Nofiltrēt lieko, padarīt vieglāk uztveramu nepieciešamo, papildināt ar mūsdienīgākām vajadzībām.

Nē, te nebūs zili/zaļi/violeti led apgaismojumi, nebūs ar baltu baloniņu nopūstas spidometra tāfeles. Dizainu iespējas robežās plānoju ieturēt maksimāli konservatīvu (baigi gudri pateicu, ņemot vērā to, ka dizaineris no manis nekāds :D )

Mērķa platforma ir viss mans autoparks - no b2 līdz c4, bet izmantotie risinājumi pārsvarā nebūs piesieti konkrētam modelim.

 

Uzreiz informēšu, ka pasākumā ieguldītie resursi pilnīgi noteikti nav ekonomiski pamatoti, tāpēc man neinteresē argumenti "nafig tev to vajag", "varēji taču nopirkt šrotā detaļu X pa 5 eur, un būtu gandrīz tas pats", "labāk būtu tajā laikā darījis ....... ". Viss tiek darīts tikai tāpēc, ka man tā gribas izklaidēties, un tiek darīts tā, kā man gribas.

 

Vispirms nedaudz apskatīšu manis pieminēto mērķa platformu oriģinālos instrumentu paneļus.

1) B2 - nu te nav daudz ko teikt - tam vieta ir muzejā. Pat salīdzinot ar 20 gadus vecu ceškas paneli, tas ir pilnīgs arhaisms gan dizainiski, gan tehniski.

2) B3 - man, personīgi, nepatīk tā dizains - kaitina 3x4 lampiņu matrica, stūros nobāztie tosola temp un degvielas līmeņa rādītāji, cauri stiklam izbāztie 4 puļķi, kura katra nozīmi atcerēties nav iespējams, turklāt ir jābūt īpaši līkām rokām lai braucot tiem tiktu klāt. Par laimi šim vairs nav troses piedziņa spidometram, bet mehāniskajam odometram arī ir vieta muzejā.  No patīkamajām lietām jāpiemin tas, ka ir parādījies pulkstenis, āra temperatūras displejs un kompis (par kura lietderību es izteikšos vēlāk).

3) C3 - tehniski viss tas pats, kas B3. Dizainiski - daudz labāks. Īsajai versijai ļoti pietrūkst voltmetra, un ir kretīnisks plastmasas rāmis apkārt. Garajam, savukārt nav kabatiņas, kurā iemest telefonu, un nav pulksteņa tahometrā.

4) C4(A6) - nu te jau viss ir daudz labāk - kompis, autočeks, elektronisks odometrs, pieejami smukie riņķi ap pulksteņiem. Īsās/garās versijas atšķirās tieši tāpat kā C3 gadījumā, aizkam ideāls panelis var būt tikai konstruktors.

 

Pāris vārdi par komponentēm, kas itkā ir ok, bet ko tomēr gribētos uzlabot:

- voltmetrs. Viennozīmīgi vajadzīgs. Kad pie -30 grādiem AELs beidzot ir dabūts dziesmā, noteikti gribas paskatīties, vai aķis tiek lādēts pienācīgi, lai savlaicīgi pieņemtu stratēģisku lēmumu, kas ir svarīgāk - sildīt dibenu, vai iespēja vēl otreiz pielaist to kluci tajā dienā. Pārējā laikā - nevajadzīgi aizņemti 25-30 cm2 laukuma instrumentu panelī. Precizitāte arī apšaubāma. Pilnīgi pietiktu, ja informāciju par borta spriegumu vajadzības gadījumā varētu apskatīt pēc pāris pogu nospiešanas, un digitāli.

- eļļas temperatūra. Varbūt tai ir nozīme sačipotam 20vt, bet citādi - pilnīgi useless. Un pat ja tam sačipotajam 20vt to vajag, neblenzīsi tak vislaiku tajā eļļas temperatūras rādītājā. Tāpēc tāpat kā voltmetrs - interesē - pāris pogas un ieraugi, pārējā laikā nevajag.

- autočeks. informācija par izdegušām spuldzēm viennozīmīgi ir svarīga. Tāpat noderīgi, ka savlaicīgi pabrīdina, ka ar atlikušo soļķi vairs var līdz Ventiņiem tikai aizbraukt, bet atpakaļ netiksi. Interesanti arī uzzināt, ka miežamais drīz beigsies. Protams, mūžīgi degošais kluču nodiluma brīdinājums :D . Bet gribētos, lai tas arī varētu pabrīdināt par to, ka tā eļļas temperatūra beidzot pirmo reizi tā auto 20 gadu mūžā ir pārāk augsta, vai ka spriegums ir pārāk zems.

- kompis. Jau esmu par to izteicies - vizuāli tas tur labi iederas, bet  - tādu laukumu atvēlēt faktiski vienai funkcijai - degvielas patēriņam, ir bezjēdzīgi.  Tāpat kaitina 2h skaitītājs, bet iespēja apskatīties, cik tad ilgi esi jau ceļā nav. Gribētos arī redzēt piemēram max patēriņu, vidējo un max ātrumu, info par kruīzu. Problēma ar ekrāna iztecēšanu.

- pulkstenis. Tas kurš garajā panelī ar rādītājiem, ir mēsls. Rādītāji neprecīzi. Prasa daudz vairāk uzmanības novērst no ceļa, lai paskatītos cik pulkstens. Digitālais tahometrā izskatās labi, uztverams viegli. Bez tā liekas, ka tahometrā kautkas trūkst. Tāpat kā obc - problēma ar iztecējušiem ekrāniem, kurus grūti dabūt. Regulēšanas iespēja caur pakaļu. Visvairāk besī pāreja uz ziemas laiku, kad jātin 23h uz priekšu. Neprecīzs.

 

Tad nu mana vīzija ir sekojoša - oriģinālo obc un autočeku metam laukā, un visu to vietu izmantojam jaunam gudrākam kompim, kas pilda gan obc gan autočeka, gan citas manis pieminētās, un arī nepieminētās funkcijas. Zināmas iestrādnes man šajā jautājumā jau ir, bet par to vēlāk.

 

Tā nu sanāca, ka pirmais, kam tā nopietnāk izdomāju pieķerties, ir pulkstenis. Iemesls - ceškai ir garais panelis, tātad bez digitālā pulksteņa, bet B3 - b3_pulkst.jpg

Nebiju gan plānojis nopietnas pārbūves B3 panelim, bet tā kā jaunu displeju ilgstoši nevarēju atrast, pa to laiku nobrieda doma sākt tieši ar pulksteni.

Sastādīju specifikāciju:

- digitāls, atrodas tahometrā,

- ar sarkanu apgaismojumu, lai iekļautos kopējā instrumentu paneļa dizainā,

- lasāms saules gaismā,

- satur informāciju ne tikai par stundām/minūtēm, bet arī datumu, nedēļas dienu,

- un pati galvenā prasība - tāds, kas nav jāregulē, kas pats vienmēr zin cik ir pareizs laiks, vai ir vasaras vai ziemas laiks, un kādā laika zonā vispār atrodamies.

C4 quattro aizmugurējā tilta sijas bukses

24 May 2012 - 11:16

Kur varētu dabūt bukses ar kurām aizmugurējā tilta sija stiprinās pie virsbūves ?
Uz bukses kods 441505203, BOGE. Stāsta ka vairs neražojot tādas. Vai kāds ir atradis kādu alternatīvu ?

AEL sūkņa siksnas rullīši

10 September 2011 - 21:38

Šodien savam AEL pamanīju, ka baigi vaļīga sūkņa siksna.. iemesls izrādās - apakšējais rullītis ir pazudis. Tā nu nebūtu liela bēda, jauns mētājas pa rokai, taču problēma ir nopietnāka - tas ir pazudis tādēļ, ka galvā izrauta vītne kur tas skrūvējas, aizkam jaunu pieskrūvēt nemaz nevar. Tā nu izskatās, ka galva būtu jāņem nost un jāiedabū tajā jaunu vītni. Taču pirms ķerties pie tik nopietniem darbiem, radās doma - a kāpēc tas viss strādāja bez problēmām ar vienu rulli un galīgi vaļīgu siksnu ? varbūt tā var arī atstāt. Protams nospriegoju ar vienīgo rullīti uz maksimālo pozīciju.
Tad nu jautājums.. kamdēļ tas otrs rullītis vispār ir vajadzīgs? un kas var notikt, ja ilgstoši lieto bez tā?

klimas motoriņu oglītes

07 March 2011 - 01:09

Kur varētu meklēt oglītes klimas motoriņiem - tādas mazas, ~1x2mm ?