Pālekt uz saturu


mdz

Pievienojās: 03 Sep 2009
Ārpus foruma Forumā bija: Šodien, 17:48
*****

Tēmas, kuras esmu uzsācis

DK5000 C5 Allroad

26 December 2014 - 17:41

Atkal topika veidošana uzticēta man :shifty:
 
Tātad, iepirkts 2001. C5 Allroad. Pēc Moller datiem pēdējā apkope pie dīlera Vācijā šī gada oktobrī, 228k uz tāfeles, viens īpašnieks. Apkopē mainīti visi bremžu diski un kluči, zobsiksna, stabilizatora atsaites, stūres pirksts. Katalizatori arī izskatās nesen mainīti un stiklā stāv zaļā uzlīme. Salons uz virsbūve svaigi, bez skrāpējumiem un defektiem, dzinējs kluss.
 
Kas lācītim vēderā:
 
- 2.5TDI AKE dzinējs
- 6 pakāpju manuāla kārba ar pazeminātajiem pārnesumiem
- Recaro ādas salons ar elektrisko regulāciju un apsildi
- HP2 bremzes
- Lukturu skalotāji
 
Pārējais +/- kā visiem citiem labi pakotiem C5.
 
Pāris bildes, pagaidām gan vel no sludinājuma:
 
600x450_18-12-2014_16-01-14_img_9006dfsd

600x450_18-12-2014_16-01-16_img_9009dfsd

600x450_18-12-2014_16-01-18_img_9013dfsd

600x450_18-12-2014_16-01-20_img_9015dfsd

600x450_18-12-2014_16-01-17_img_9011dfsd

Baltijas VW Festivāls 2014

14 May 2014 - 21:03

VW_Weekend_Poster_Small_for_web_ENG.jpg

Šogad tālu, dārgi un otrpus Daugavai :crazy:

Braucam B)

Baltijas VW festivāls 2013

09 August 2013 - 17:48

:mrgreen:
 
BalticVWFest2013_1.jpg

Pucējam savus dranduļetus un braucam. Pagājšgad bija mega, šogad jābūt vel labāk :rock:
Pechon, Tev nav izvēles :crazy:

Klimatkontroles rokasgrāmata

02 January 2013 - 14:56

Sveicināti dāmas un kuņģi, tfu, kungi :crazy:
Sāksim jauno gadu ar jaunu topiku, kur gudri pad :mrgreen: st par lietām, kurām neko nesaprotam :crazy: Šīsdienas tēma - klimatkontroles.
Apskatīsim nedaudz uzbūvi, diagnostiku, apkopi, problēmas un to risinājumus. Pamatā topika ideja ir kopīgi izveidot tādu kā ābeci par klimatkontrolēm, lai līdzās "dīzelis nelec" un "2.3 neiet" tēmām aizvien retāk parādītos "pečka nepūš siltu" :crazy:
Pamatā tirdziņš no manas puses būs par B4 sastopamo vienjoslas klimu ar 2 ekrāniem, bet laika gaitā centīšos papildināt arī ar citiem modeļiem. Kā arī laipni aicināti palīdzēt topika veidošanā ar pašu veidotām, labi ilustrētām pamācībām. :)
 

Uzbūve

Kas tad lācītim vēderā un no kā viņš sastāv :crazy:

Visu pirmām kārtām elektriskā shēma - http://www.s2central...atics/B/B75.PDF

Klimatkontroles SSP - http://www.volkspage...ssp/SSP_131.PDF

Konkrētais eksemplārs ir no MY93 B4, konkrētāk, kupejas, bet virsbūvei nav tik lielas starpības, kā modeļa gadam, jo ir lietas, kas pa gadiem atšķiras, tādēļ ļoti vēlams izmatot shēmas, kas ir tieši tā paša modeļa gada, kura mašīna.


Vadības bloks (E87)

PICT0112_zps7ea7e082.jpg

Klimatkontroles galva un smadzenes. Vizuāli bloks ir tāds pats kā C4, B5 un 8L, tehniski, pilnīgi savādāks ar savām īpatnībām un vadību. Biežāk sastopamās problēmas - aukstais lodējums starp pamatplati un priekšējo paneli, kā dēļ nestrādā vai daļēji strādā pogas, kā arī iztecējuši displeji. Apgaismojuma krāsa B4 un C4100 modeļiem oranža, pārējajiem sarkana. Blokam ir iekšējā pašdiagnostika, bloks ir slēdzams pie VAG-com un attiecīgi plašāk diagnosticējams, kā arī kodējams pēc nepieciešamības. Par diagnostiku un kodēšanu vēlāk.


Salona temperatūras devējs (G56)

PICT0114_zpsc82b5911.jpg

Viens no diviem salona temperatūras devējiem. Atrodas paneļa centrā zem kvadrātainās restītes.


Salona temperatūras devējs (G86)

PICT0121-3_zpsdf9dd29b.jpg

Otrs salona temperatūras devējs. Atrodās griestos priekšā pie centrālās apgaismojuma lampas aiz restītes.


Motoriņš salona temperatūras devējam (V42)

PICT0118-1_zps51aa743d.jpg

Lai precīzāk noteiktu salona temperatūru, devējam G56 ir pievienots motoriņš, kas sūc gaisu gar devēju. Motoriņš atrodās paneļa iekšpusē. Attēlā redzamais eksemplārs ir no C4, bet vienīgā atšķirība ir gumijas trubā, kas B4 ir taisna, C4 saliekta U formā.


Ieplūstošā gaisa temperatūras devējs (G89)

PICT0149_zps4dc7e108.jpg

Izmantojot šo un āra temperatūras devēju tiek noteikta ārējā gaisa temperatūra, pēc kuras vadoties pie ~+2 grādiem tiek permanenti atslēgts kompresors lai neaizsaldētu ciet kondicioniera radiatoru. Atrodas ienākošā gaisa šahtas pašā galā, ieši zem salona filtra (mašīnām, kas ar tādu ir aprīkotas).


Dzinēja temperatūras devējs (G62)

PICT0151-2_zps37cdc52a.jpg

Mēra dzesēšanas šķidruma temperatūru lai zinātu, kad dzinējs ir sasniedzis darba temperatūŗu, tādējādi ļaujot klimatkontroles ventilatoru darbināt uz pilnu jaudu. Sistēmas darbībai ne tik svarīgs sensors, jo šim sensoram neesot, tiek pieņemta iepriekš definēta vērtība 90 grādi (dzinējs ir uzsilis) un sistēmas darbība traucēta netiek.
Bildē esošais kopā ar visu flanci ir nācis no C4.


Āra temperatūras devējs (G17)

Bilde vēlāk

Devējs lasa ārējā gaisa temperatūru. Automašīnās ar klimatkontroli, devējs padod informāciju blokam un bloks savukārt, padod tālāk āra temperatūras displejam instrumentu panelī. Mašīnās bez klimatkontroles, devējs ir pievienots pa taisno āra temperatūŗas displejam (kam tāds ir aprīkojumā). Devējs atrodās priekšā kreisajā pusē aiz bufera.


Āra temperatūras displejs (G106)

PICT0159-2_zpsb96a91d1.jpg

Displejs attēlo ārējo gaisa temperatūru vadoties no devēja (G17) un (G89)(klimatkontroles gadijumā) rādijumiem. Displejs sevī ietver arī iespējama ceļu apledojuma brīdinājumu - sniegpārsliņas simbolu, kas iedegās temperatūrai nokrītot līdz ~4°C. Pārsliņa arī maina savu atrašanās vietu no labās uz kreiso, atkarībā no tā, vai temperatūra ir virs nulles, vai zem. Ražo divas firmas - BORG vai VDO. Biežākā kaite, izdeg apgaismojuma spuldzīte.


Zema spiediena slēdzis (F73)

PICT0144-1_zps445c2be6.jpg

Tā kā šis ir slēdzis, nekādus mērījums tas nelasa, toties caur viņu tiek barots klimatkontroles kompresors. Ja sistēmā spiediens ir pietiokšs, slēdzis ir saslēgts un kompresors darbojās. Spiedienam pazeminoties zem normas, slēdzis atslēdzas un kompresoru izslēdz, līdz brīdim, kad sistēmā tiek atbilstoši uzpildīta. Atrodas kondicioniera radiatora caurulē starp klimatkontrles kasti un ugunssienu


Augsta spiediena slēdzis (F23)

Bilde vēlāk

Spiedienam sistēmā kāpjot, šis slēdzis saslēdzās un ieslēdz radiatora dzesēšanas ventilatoriem otro ātrumu. Atrodas dzesēšanas radiatorā.


Augsta spiediena slēdzis (F118)

Bilde vēlāk

Spiedienam sistēmā turpinot kāpt un sasniedzot maksimālo vērtību, šis slēdzis saslēdzas un paziņo klimatkontroles vadības blokam, ka "pietiek" un vadības bloks atslēdz kompresoru. Atrodas dzesēšanas radiatorā.


Vakuuma vārsts (N63)

PICT0117-1_zps770fd990.jpg

Šo vārstu vada klimatkontroles vadības bloks. Vārstu atverot, tiek padots vakuums uz recirkulācijas klapes virinošo "sūknīti" tādējādi atverot vai aizverot recirkulācijas klapi, kas nosaka ienākošā gaisa avotu - gaiss tiek ņemts no āras, vai "utilizēts" :crazy: salonā esošais.


Recirkulācijas klapes "sūknis"

PICT0141-3_zps3eca7400.jpg

Sūknis darbojās ar vakuumu un virina recirkulācijas klapi.


Kompresors

Bilde vēlāk

Sevī satur sajūgu (N25), kas tiek ieslēgts caur releju (J44) un apgriezienu devēju (G111). Kompresori pamatā ir divu veidu - ar apgriezienu devēju un bez (pieccilindru dzinējiem). Izmantojot kompresora apgriezienu devēju un dzinēja apgriezienu devēju, tiek vērots, vai neslīd kompresoru piedzenošā siksna. Mīļā miera labad, itsevišķi pašrocīgi instalējot klimatkontroli vai mainot beigtu kompresoru, šo devēju var vienkārši apiet. Par to vēlāk.


Gaisa cirkulācijas motors (V2)

PICT0143-1_zps0f6d3592.jpg

Motors dzenā gaisu cauri klimatkontroles kastei. Atrodas klimatkontroles kastē labajā pusē virs pasažiera puses cimdu nodalijuma. Atšķirībā no parastā sildītāja, kondicionierim un klimatkontrolei šis ventilators atrodās kastes sānā un lai tam piekļūtu, ir jāceļ nost panelis.


Cirkulācijas motora vadības bloks (J126)

PICT0130-1_zpsd077b052.jpg

Tautā sauktais "ezis". Kontrolē cirkulācijas motora griešanās ātrumu. Mašīnām ar parasto sildītāju, šī bloka vietā ir pretestību bloks, kuram nobeidzoties, pazūd visi ventilatora griešanās ātrumi, izņemot ceturto (4. ātrumā šis bloks vienkārši tiek apiets). Bloks atrodas klimatkontroles kastē blakus cirkulācijas motoram un izmanto gaisa plūsmu lai dzesētos.


Klapju motoriņi

PICT0163-2_zps71b2a0db.jpg

PICT0155-1_zps35bfd777.jpg

Motoiņi pamatā sastāv no 2 pozīcijām - pats motoriņš (V**) un reostats (G***), kas nosaka motoriņa pozīciju. Laika gaitā šie motoriņi mēdz nosprūst un vairs nevirināt klapi, bet lielākoties ir reanimējami tos iztīrot un pa jaunu iesmērējot.


Temperatūras regulācijas motoriņš (V68)/(G92)

PICT0139-1_zps4b19a05e.jpg

Motoriņš regulē klapi gaisa plūsmai cauri vai apkārt sildītāja radiatoram


Centrālāis regulācijas motoriņš) (V70)/(G112)

PICT0137_zpsa7ba9db0.jpg

Regulē klapi gaisa plūsmai caur ventilācijas šahtu paneļa vidū


Stiklu atkausētāja/kāju sildītāja motoriņš (V85)/(G114)

PICT0133_zpsac68c339.jpg

Regulē gaisa plūsmu starp stiklu atkausējošo gaisa šahtu un kāju sildītāju šahtu.


Gaisa plūsmas motoriņš (V71)/(G113)

PICT0131-1_zpsaf53f921.jpg

Ierobežo no āras ienākošā gaisa plūsmu. USA tirgum paredzētajos modeļos un visos RHD B4 (RHD B4 modeļiem šī klimatkontrole netika piedāvāta) šī motoriņa nav.


Vadi

PICT0104-1_zpse3f8c24f.jpg

Vadu kušķis sastāv nosacīti no 3 daļām - vadības (attēlā), motortelpas un paneļa galvenās. Nosacīti tādēļ, ka paneļa vadus sevī ietver galvenais paneļa apakšā esošais vadu kopums. Tātad, ja vēlamies instalēt klimatkontroli, jāmaina būs arī šīe vadi no tādas pašas vai labākas komplektācijas donora ar klimatkontroli.

Par motortelpā esošajām sastāvdaļām paturpināšu vēlāk, neesmu visas savācis un daļa nav sabildēta.

 

Vadības bloka iespējas

Temperatūras attēlojuma maiņa

Temperatūras attēlojumu iespējams pārslēgt no Fārenheita grādiem uz Celsija un otrādi. LAi to izdarītu, jātur nospiesta recirkulācijas poga un jānospiež poga "+".


Pašdiagnostika un mērijumu nolasīšana

Kā minēju sākumā, vadības blokam ir iebūvēta pašdiagnostikas funkcija, kas kodu veidā izdod uz ekrāna sevī uzkrātās konstatētās sistēmas kļūdas. Kļūdas attiecas TIKAI uz klimatkontroles sistēmu, dzinēja, paneļu un citu bloku kļūdas NEUZRĀDA.
Diagnostika kopā ar mērijumiem pieejama apakšizvēlnē, kurai piekļūst turot nospiestu recirkulācijas pogu un nospiežot bultiņu uz augšu. Ekrānā būtu jāparādās 01c, kas apzīmē pirmo kanālu. Šie kanāli kopā ir 61. Navigācija starp kanāliem notiek ar pogām "+" un "-", lai apskatītu konkrētā kanāla datus, jānospiež recirkulācijas poga.

Kanālu saraksts (vēlāk iztulkošu):

Spoiler


Pašdiagnosikas kļūdu skaidrojums (arī kkad iztulkošu):

Spoiler


Temperatūras devēju vērtības pie noteiktas temperatūras


ECT_zpsa6ebb4cd.png

OTD_zps47fbd35f.png

IAT_zps3ba001be.png

STD_zpsdfb7ff35.png

Muah, ja es šitik pat cītīgi būtu rakstijis skolā, būtu bijis teicamnieks :rofl:

Baltijas VW Festivāls 15.09.2012.

18 August 2012 - 19:00

Ievietotais attēls

Nu, kas taisās ierasties?
Vai atkal visiem par tālu, par dārgu, diareja, kāmim bēres u.t.t.? :crazy:

P.S. Nē, dubļu trases tur nebūs