Pālekt uz saturu


IvarsV

Pievienojās: 07 Jun 2009
Ārpus foruma Forumā bija: Privāts
****-

Tēmas, kuras esmu uzsācis

Ivara ģimenes auto - A6C5 2.8q

25 August 2015 - 10:32

308000
Čau mazie!

Gribēju sev jaunu mašīnu. Gribēju ko krietni jaunāku un obligāti ar automātisko kārbu.
Ar laiku sapratu, ka krietni jaunāku tomēr negribu - potenciālie remonti u.t.t.

Ok, nonācām pie tā, ja jāmeklē vienkārši ko jaunāku un ar automātisko kārbu.
Izdomāju, ka gribu A4B6. Ja automātu, tad quattro, jo priekšpiedziņām ir muļķutroniķu kārbas.
Ja B6+quattro, tad principā vienīgais variants paliek 3.0 V6 (dīzeli negribēju).
Bija pāris eksemplāri tirdziņā, bet, kamēr es meklējos un domāju, tie pazuda. Biju 2 gab. apskatīt un sapratu, ka B6 nebūs priekš manis. Kāpēc? Tāpēc, ka nenormāli rūsē. Un visiem rūsa ir ielaista tik tālu, ka bez detaļu maiņas un krāsošanas neiztikt. Ok, atmetam.

Biju apskatīt vienu A4B7, 2.0 dīzelis, quattro, mehāniskā kārba, visas bērnu slimības izslimotas. Mašīna vienkārši perfekta. Bet sapratu, ka tomēr nebūs man budžetā. Negribēju tik dārgu auto (~7k eur konkrētais maksāja). Nevarēju iedomāties nevienu iemeslu, lai mēģinātu cenu diskutēt uz leju. Tiešām nebija kur piesieties.

Laižam tālāk - samazinam prasības. Nonācu pie varianta A6C5. 2.4/2.8/3.0 (tas pat stāsts par quattro + automāts).
Loģiskākais - 2.8, par cik Wth to dzinēju jau ir izkodis no a-ž.

Apskatīju kādus 8 eksemplārus. Principā nebija starpības vai mašīna maksā 1,5k vai 3,5k eur - visas rindā saliekot identiskas. Šur tur rūsa, nočakarētas klimas pogas u.t.t.
Jau pamazām iestājās neliels izmisums un sāku skatīties neVācijas autoražotāju virzienā.
Bet tad ieraudzīju pēc skata tvirtu C5 2.8 quattro automātu. Domāju, ka stāsts būs tāds pat kā visiem pārējiem C5, bet izdomāju pazvanīt.

Izslēdzot visus par un pret, apskatot dzīvē, aiztriecot šo pie Wth nolemts - jāpērk.

Un tā es kļuvu par īpašnieku vēl vienam auto - A6C5 2.8V6 quattro ar automātisko kārbu.
Aprīkojums gana pietiekams.
-melns Recaro veidīgais ādas salons
-ksenoni
-parkošanās sensori
-automāts
-quattro
-gāzes iekārta
-pārējais pa lielam standarts - gaismiņas durvju ručkās, gaismiņas zem durvīm.

Starta komplekts pietiekams.
1.sized.jpg
2.sized.jpg
3.sized.jpg
4.sized.jpg
5.sized.jpg
6.sized.jpg
7.sized.jpg
8.sized.jpg

Pārrakstijām, aizvedu iepriekšējo īpašnieku uz mājām, aizbraucu uz darbu, sakārtoju apdrošināšanas u.t.t.
Un tad, vakarā, pēc nobrauktiem ~30km (kopš mašīna uz mana vārda), mašīna uzprasijās uz pirmo apkopi.
Izbeidzās ķēdes spriegotāja vadīkla, pa kuru ķēde slīd. Aizgādāju mašīnu uz Speedgang Garage. Liels paldies Kristapam, kas atbrauca, atvēra vārtus un pēc tam mani aizveda mājās uz Siguldu.

Norāvām vārstu vāku, vadītāja puses galvā augšējā vadīkla vienkārši nebija. Bija samalta tik tālu, ka lielākais gabals bija ~ mazā pirksta naga izmērā.
9.sized.jpg
10.sized.jpg
Skaidrs - meklējam vadīklas un taisam pirmo apkopi.
Finālā, kas ir izdarīts:
-vadītāja puses galvas spriegotājam jauna ķēde un vadīklas
-blakussēdētāja puses spriegotājam jauna ķēde un jauns spriegotājs
-jaunas vārstu vāku blīves
-zobsiksnas komplekts
-termostats (nepērciet lētos, pērciet tikai un vienīgi OEM)
-ūdenssūknis
-eļļas maiņa ar filtru
-salona/gaisa filtri
-jauns dzinēja pārsega amortizators
-jaunas logu slotiņas
-jauns kondicioniera ventilators
-jauns gultnis kondicioniera kompresoram
-jauns gultnis ģeneratoram
-jauns līnijsiksnas spriegotājs
-jauna līnijsiksna
-jauna magnetola (vecā bija briesmīga)
-gan jau vēl kaut kas jauns, ko jau esmu aizmirsis.

11.sized.jpg
Tagad vismaz zinu, cik maksā apkope V6.

Jā, kaut kur pa vidu mašīnas pirkšanas jautājumā izdomāju, ka jaunā mašīna tiks sievai kā dāvana.
Sieva neko nezināja, neko nenojauta.
6dienas rītā pasniedzu kastīti ar atslēgām un mašīna gaidīja pagalmā ar uzlīmētu banti.
Bija pārsteigta un priecīga.

Un jā, kā parasti - milzīgs paldies iesaistītajām personām - DK5000, Wth, KristapsK, Mdz, Greenone, Arts un visiem pārējiem no atbalsta pulciņa!

Ko darīt un apskatīt Liepājā un tās tuvumā?

25 April 2014 - 10:18

Sveiciens!

 

Tā nu sanāca, ka pavisam negaidīti tika nolemts šīs brīvdienas pavadīt Liepājā.

Ir tur būts daudzas reizes, bet kaut kas katru gadu vilina braukt vēl un vēl.

Šoreiz vilinājums - lieliska iespēja ar apmaksātu ceļu un bezmaksas dzīvesvietu.

 

Par cik Liepāja ir gana liela un plaša pilsēta, varbūt kāds vietējais vai kāds, kas pilsētu pārzin labāk par mani, var ieteikt ko ir vērts apskatīt? Kas noteikti ir jāredz?

 

Kā jau teicu, šis nav pirmais brauciens.

Karosta, Ziemeļu mols, Rožu laukums - viss ir izstaigāts. Bet noteikti tiks izstaigāts vēlreiz.

Bet zinu, ka tādā pilsētā kā Liepāja, noteikti ir apslēpti dārgumi - vietas, lietas, ko ir jāredz.

Kur aiziet garšīgi vakariņās? Rokkafeinīca ar savu lielisko terasi ir ciet, vai ne?

 

Par cik brauksim ar mašīnu, tad nav problēmu aizbraukt arī piepilsētā - Liepājas tuvumā un tālumā.

 

Ieradīsimies šovakar, samērā vēlu. Atpūtai un apskatei būs ~1,5 pilna diena, jo atpakaļ brauksim tik svētdien.

 

Un jā, braukšu es kopā ar sievu un 1+ gadus vecu bērnu. Tā ka Promenādes nakts programmu izlaižam :)

 

 

Tiešām būšu priecīgs, ja kāds dalīsies ar saviem ieteikumiem.

 

 

AC,

IvarsV

Bērnu auto sēdeklīši un bērnu drošība automašīnā

25 February 2014 - 15:10

Sveiciens visapkārt!
 
Pēdējā laikā aktīvi sanāk interesēties par bērnu auto sēdeklīšiem, kas būtu gana droši manai atvasei. Dotajā brīdī, gadu veca meitiņa.
Līdz šim iztikām ar silītes tipa beņķīti, kas nāca līdzi ratu komplektam (3 in 1).
Ir pienācis tas brīdis, kad meita ir izaugusi no silītes un jāpārsēžas uz ko ērtāku.
Piedāvājums ir garš un plašs no kā izvēlēties. Dažādas krāsas, modeļi, cenas. Savas izvēles galveno kritēriju uzstādiju drošību, jo pa ielām braukā visādi EdgariM, kas skrienas ar Pasātiem un ir gana agresīvi.
 
Pētot drošību - beņķīši iedalās divās daļās - ar skatu braukšanas virzienā un ar skatu pretēji braukšanas virzienam. Pēdējie (pretēji) ir apmēram 5x drošāki, bet, arī dārgāki. Cenas starpība ir apmēram 100 līdz pat 250 eur (atkarībā no ražotāja, brenda u.t.t.)
Internetā un tautā klīst baumas, ka Latvijā ar 2013. gadu tiek ieviests I-size standarts, kas paredz, ka bērni līdz 15 mēnešu vecumam OBLIGĀTI jāsēž ar skatu pretēji braukšanas virzienam.
Apmēram šāda informācija: http://braucamdrosi....smes-noteikumi/

Šī informācija sākotnēji radīja bažas un nesaprašanu, jo tas nozīmē, ka bērns jāturpina vadāt silītē, no kuras viņa jau ir izaugusi, vai jāpērk sēdeklītis, kas maksā daudz vairāk, kā bijām plānojuši.
Par cik CSN atsauces uz šo neatradu, tad uzzvanīju uz CSDD (kautrīgs neesmu). Tantes pāris stundas meklēja informāciju. Beigās man atzvanīja un pateica, ka CSDD nekas par tādām izmaiņām nav zināms un netiek plānots.
 
Ar sievu nolēmām, ka iegādāsim labāko, kas dotajā brīdī pieejams, bet ar skatu braukšanas virzienā. Pie mūsu izvēles nonāksim nedaudz vēlāk.
 
Tālāk - par stiprinājumu veidiem. Tie atkal iedalās divās daļās - parastie, stiprināmie ar drošības jostu un ISOFIX, kad sēdeklītis papildus tiek iestiprināts mašīnā ievietotos (ražotāja ievietotiem) stiprinājumos. ISOFIX, protams, ir drošāki. Stiprinājumu veidam ir vērts pievērst pastiprinātu uzmanību, ja plānojat tuvākajā laikā mainīt automašīnu. Lielākai daļai sēdeklīšu, kuriem nav ISOFIX, ir iespēja piepirkt klāt "bāzi" ar ISOFIX, kurā iestiprinās parastais sēdeklītis. Bāze maksā ap 100 eur (atkarībā no sēdeklīša ražotāja).
 
Sākotnēji, kā jau cilvēks, kas aptuveni zin kas ir autosports, gribēju RECARO Young Sport (maksā ap 200 eur). Likās, ka lai vai kurš, bet Recaro jau zinās kā uztaisīt drošu auto sēdeklīti. Vizuāli arī ļoti pievilcīgs. Un tad viena apmēram radiniece, kas laiku atpakaļ bija izgājusi cauri auto sēdeklīšu pirkšanai, ieteica apskatīties ADAC drošības testu rezultātus. Recaro sasniedza tik "apmierinošs". Augstāki vērtējumi ir "labi" un "ļoti labi". Tātad, šo variantu atmetām. http://www.adac.de/i...ARO Young Sport
 
Tālāk, tajā pat ADAC lapā skatījos, ko viņi ir novērtējuši ar "ļoti labi", vai kā viņi paši saka "sehr gut"
Topa augšgalā bija Cybex Juno 2-fix (ISOFIX). Pēc skata likās kaut kas futūrisks. Ilgi nevarēju atrast, kur ir krēsliņa drošības jostas. Secināju - tādas vienkārši nav. Jauna tehnoloģija bez jostām, bet ar drošības spilvenu. Tas nozīmē, ka nebūs arī riska, ka bērns satraumējas no jostām, spilvens dod arī lielāku atbalsta laukumu trieciena gadījumā. Palasot atsauksmes internetā no lietotājiem, sapratu, ka jā, šis būs īstais. Maksā 195-230 eur
Šim krēsliņam nosaukumā parādās ISOFIX, kas, protams, C4 nav pieejams. Cybex šim jautājumam piegājis ļoti pozitīvi. Šis krēsliņš der gan klasiskajai stiprināšanai, gan arī ISOFIX. Tātad, mašīnas maiņas gadījumā, nebūs jādomā par iepriekš pieminētajām bāzēm.
Vienīgais mīnuss šim krēsliņam, pēc ADAC testa tiek minēts, ka bērnam ierobežota kustību vieta. Ceram, ka nebūs tik traki. Pirms pirkšanas noteikti pielaikosim. http://www.adac.de/i... 2-Fix (Isofix)
 
Te neliels video rullītis par Cybex Juno 2-fix

 
Kam vēl ir vērts pievērst uzmanību pie izvēles?

 

Bērna vecumam, kādam paredzēts krēsliņš. Populārākie iedalījumi:
9-18 kg - vecumam līdz ~4 gadiem
9-36 kg - vecumam līdz ~12 gadiem
15-36 kg - vecumam no 4-12 gadiem
Latvietim praktiskajam izvēle kristu uz vidējo (9-36kg) grupu. Viens krēsliņš der ilgāku laika posmu.

Mēs izvēlējāmies ņemt 9-18, bet pēc tam kādu no 15-36 kg. Kāpēc? Tāpēc, ka krēsliņš nolietojas. Un 9-36 kg grupā nav neviens krēsliņš, kas būtu saniedzis tik augstus drošības rādītājus. Kā arī, ļausim 4 gadus tehnoloģijām attīstīties, gan jau pēc tam būs vēl kas pieejams drošāks un labāks, nekā patlaban.
 
Cik vienkārši ir krēsliņu ievietot/izņemt. Cik vienkārši ir iesēdināt bērnu. Laika gaitā krēsliņa pārlikšana no mašīnas mašīnā kļūst apnicīga. Ne tikai no mašīnas-mašīnā, bet daudzi sēdeklīti pa nakti negrib turēt mašīnā pie daudzstāvenes Purčikā.

 

Krēsliņa svaram - ja ar bērnu braukā sievas, tad nav mazsvarīgi. Cybex Juno sver tikai 5,5 kg (Recaro 8,6)
 
Regulācijas iespējām
galvas atbalsta augstums - bērnam augot, to prasās pārcelt augstāk
slīpumam - mazākus bērnus vēlams pārvadāt nedaudz ieslīpi. Lai nezēž tik pat taisni, kā pieaugušie. Kāpēc? Populārākais - 99% bērnu mašīnā aizmieg. Taisnie sēžot (guļot), bērnam ir grūti noturēt savas galvas svaru, sākas tā saucamā klanīšanās. Beigās miegs saraustīts, spranda stīva.

 

Cik viegli ir noņemt auduma daļu no sēdeklīša un to iztīrīt. Gribat to vai nē, bet bērniem ir talants visu sasmērēt.

 

Ražotāja rekomnedētajai sēdeklīša novietošanas vietai automašīnā. Šo informāciju var atrast ražotāju mājas lapās. Parasti tā ir aizmugurējā labā vai kreisā vieta. Pats novietoju aizmugurē, aiz vadītāja. Cik no tantēm dzirdēts, tad tā esot drošākā vieta. Ja ražotājs pieļauj novietot priekšējā blakussēdētāja vietā, OBLIGĀTI pievērsiet uzmanību AIRBAG - tam jābūt atslēgtam, ja ražotājs nav norādījis savādāk.

 

Ja kādam ir kādas citas atklāsmes, droši! ļoti labprāt uzklausīšu.

 

Nedēļas nogalē plānojam braukt uz bodi un ievērtēt Cybex Juno 2-fix dzīvē, pielaikot. Pēc tam paturpināšu ar  atsauksmēm.

 

P.S. Nevarēju ātrumā atrast sadaļu, kurā ievietot tēmu tā, lai viņa kaut kad automātiski netiek dzēsta. Ja ir kāda atbilstošāka sadaļa - lūdzu pārceliet un stipri nesitiet.

A6C4 2.5 Tdi AEL salona papildus apsilde

20 September 2012 - 12:42

Sveiki, kungi!
Situācja sekojoša - A6C4 AEL automāts. Ziemā ikdienā jābrauc salīdzinoši mazi attālumi, līdz ar to, dzinējs nedabū uzsilt.
Lēnām domājot par nākamo ziemu, domāju par papildus apsiles sistēmas ierīkošanu.


Iesākumā bija doma uzstādīt papildus kvēlsveču apsildi tosolam (bildi aizņēmos)

Ievietotais attēls

Bet, sanāca tikt pie šāda papildus elektriskā apsildes radiatora (600 vati), kas nāk pečkas kastē blakus pečkas radiatoram.

Ievietotais attēls

Jautājumi sekojoši:
1. Vai ir kādam šāds apsildes radiators?
2. Kādas atsauksmes - ir jūtama jēga?
3. Cik ātri sāk sildīt (pūst vismaz remdenu gaisu)
4. Vai ar šo radiatoru pietiek? Vai labāk likt gan šo radiatoru un papildus vēl kvēlsveču apsildi?

Pieņemu, ka šis radiators vairāk sildīs tieši salonu, bet kvēlsveču sildītājs varētu palīdzēt arī ātrāk uzsildīt dzinēju, līdz ar to arī salonu.

P.S.
Nesmejamies skaļi, bet ziemas ikdienas brauciens vienā virzienā ir ~ 2km.
Līdz šim bija tā, ka no rīta iedarbinu mašīnu, kādas minūtes 5 viņa silst pagalmā (kamēr notīru sniegu, logus) un lēnām (negāzējot vairāk kā 2k apgr./min.) nobraucot tos pašus 2 km, galā sāk pūst knapi remdenu gaisu.

Baigi gribētos, lai siltais gaiss sāk parādīties jau ātrāk...

Audi A4B5 klimatkontroles kļūdas un to skaidrojumi

03 June 2012 - 15:32

Sveiki, kungi!
Par B5 atbilstošu tēmu neatradu - tāpēc uzcepu jaunu.

Jautājums par A4B5 - klimatkontrole kā norādīts attēlā.
Vai šādai klimatkontrolei ir pieejams kāds kļūdu/atšifrējumu saraksts, līdzīgi kā ar C4 klimatkontroli?
Kļūdas atradu, izskaidrot nemāku.
Ievietotais attēls