Pālekt uz saturu


Foto

Kompresors no VW 2E iekšdedzes dzinēja


  • Please log in to reply
24 atbildes uz šo tēmu

#1 TriAngle

TriAngle
  • Lietotājs
  • 22 raksti
  • Dzimums:Vīrietis
  • Dzīvesvieta:Talsi

Pievienots 02 January 2019 - 22:37

*
POPULĀRS RAKSTS!

Sveiki, audi-style biedri!

 

Nezinu ar ko lai sāk!  :D

 

Visa sākums, laikam, bija pazīstamais lietotājs Micuks, kurš centās uzbūvēt virzuļtipa kompresoru no vairākiem iekšdedzes dzinējiem.

Mani aizrāva šī ideja, un daudz par to domāju. Likās interesanti pārtaisīt mehānisku elementu kopu jau citā funkciju pildošā mehānismu elementu kopā. Tajā laikā biju jauns, nezinošs kā metālapstrādē tā arī mašīnbūvē. Kā sāku studēt LLU un pēc lekcijām strādāt vietējā Jelgavas metālapstrādes uzņēmumā. Es ieguvu nepieciešamās zināšanas un arī iespējas, kur veikt visus manis iecerētos metālapstrādes procesus! 

 

Labi, tagad par lietu!

 

Gribēju vienkāršu benzīna dzinēju ar lielāko tilpumu, lai tam ir salīdzinoši lētas detaļas kā arī pats dzinējs.

Lai to var pacelt  :D  un to varētu pagriezt ar elektromotoru, kuru varu palaist savā privātmājas 3 fāžu tīklā.

Nepiegāju visam tik pedantiski, lai pārvirpotu cilindrus uz remontizmēru un ievērotu termopielaides kompresora virzuļiem utt. Tas būtiski palielinātu izmaksas, bet cik daudz paceltu efektivitāti?

 

IMG-20180328-152834.sized.jpg

 

Sāku ar motora izjaukšanu un tā mezglu tehnisko apsekošanu. Vēlējos saglabāt šķidruma dzesēšanas sistēmu un eļļošanu kloķa-klaņa mehānismam. Tas, manuprāt, bija gana svarīgi lai kompresors varētu darboties nepārtrauktā režīmā un tas kalpotu gadiem. 

 

IMG-20180409-061530.sized.jpg

Apmazgāju detaļas ar ķīmiju un augstspiediena mazgātāju! Sildās uz radiatora  B)

 

IMG-20180512-215337.sized.jpg

Tā kā bija nepieciešami kolektori, plaisa tika sametināta. Kolektoru uzsildīju ugunskurā, tad samatināju ar pusautomātu un atsildīju ugunskurā. 

 

Sastādīju pārbūves darba plānu:

1. Jāuzvirpo Al korķi (ieplūdes kolektors, galva, virzuļi, aizdedzes sadalītājs)

2. Jāiemetina korķi Al detaļās un riba degkamerā

3. Jānofrēzē bloks un galva

4. Jānovirpo virzuļi nepieciešamā augstumā

5. Jāizlāzerē vārstu plāksnes

6. Jāiefrēzē dobumi vārstiem

7. Jānoslīpē abas vārstu plāksnes

8. Jāizcērt blīves

 

IMG-20180418-153019.sized.jpg

Savirpoti Al korķi/cilindri, lai atbrīvotos no nevajadzīgiem urbumiem kolektorā, aizdedzes sadalītājā,cilindra galvā. Un lai dish top virzuļus dabūtu līdz ar bloku - samazinātu parazītisko telpu.

 

IMG-20180520-132200.sized.jpg

Sametināti un novirpoti oriģinālie virzuļi blokā. Bloks nofrēzēts 0,6mm. Aizdedzes sadalītājs nogriezts un urbums aizmetināts, ass atstāta īsa lai starpvārpsta piedzen eļļas sūkni.

 

IMG-20180508-WA0013.sized.jpeg

Liekie dobumi ciet, un degkamerās riba, kura atdala ieplūdi un izplūdi. Galva nofrēzēta. Metinājums nav ideāls, metināju tik kādu trešo reizi Al ar tig.  :D

 

Tad bija nepieciešams rasējums vārstu plākšņu izveidei. Bija pagrūti izdomāt kā elektroniskā veidā iegūt cilindra bloka rasējumu.

IMG-20170917-WA0003.sized.jpg

Uzliku papīru un ar platu grafītu pārzīmēju bloku. Ieguvu jau diezgan precīzu nospiedumu un papīru, to ieskenēju un attēla veidā ienesu Autocad rasēšānas programmā. Atlika tikai pārrāsēt pāri attēlam un izplānot cik lieli, un kā būs novietoti urbumi gaisa plūsmai.

 

IMG-20180522-124345.sized.jpg

Protams pirms griešanas tika izplānots kāds vispār būs vārstu mehānisms gaisa sadalei. Attiecīgi pēc cilindra tilpuma tikai izrēķināts aptuvenais nepieciešamais urbumu laukums.

 

IMG-20180602-102732.sized.jpg

Gribēju lai precīzi ar disku frēzi iefrēzē dobumus. Tāpēc vēlējos, lai iefrēzē pieredzējis meistars. Aizvedu detaļas, rasējumu vietējam Jelgavas "meistaram" paskaidroju kas un kā. Rezultāts tāds, ka es to darot pirmo reizi 100% būtu izdarījis labāk! "Meistars" paprasīja 50eur  :D

 

IMG-20180613-100414.sized.jpg

Kāds bija gaidām rezultāts no "meistara".

 

IMG-20180617-103859.sized.jpg

Attiecīgi tika labots bloka rasējums un izprintēti rasējumi, lai izcirstas pārējās blīves.

 

IMG-20180617-115047.sized.jpg

Uzlikta 1. vārstu plāksne ar vārstiem un blīvi.

 

IMG-20180617-120251.sized.jpg

Atliek uzlikt pēdējo blīvi un pašu galvu. Špiļkas ir piemeklētas no vw/audi grupas v6 benzīna dzinēju, garākas un ar to pašu vītni 11x1,5. Vārstu plāksnes aizņem 20mm no kopēja augstuma tapēc tas ir jākompensē ar garākām skrūvēm

 

IMG-20180620-115014.sized.jpg

Tika arī noslīpēta virsma, kur stiprinās kolektori. Ielīmētas jaunas špiļkas.

 

IMG-20180620-120150.sized.jpg

Paņemts nospiedums un izcirsta blīve arī šeit! Kā redzams jauni korķi blokā, jo dzinējs no auto bija izņemts mistiskas antifrīza noplūdes dēļ. Defektu var redzēt iepriekšējā bildē.  :D  Teica ka plaisa kautkur.

 

IMG-20180927-205008.sized.jpg

Vasarā izskatījās šādi. Elektromotors 7,5kw 980 apgr/min. Gaisa filtrs, laikam, no T3 busa. Sadales vārpsta nozāģēta un skriemelis uzlikts uz gultņiem kā parazīts. Bildē nav siksna ūdens sūknim, jo skriemelis ir uzvirpots mazāka diametra un siksna arī ir piemeklēta. Dzesēšanas šķidrums uzsilst līdz 60C grādiem. Eļļas spiediens aukstam bija 4bar, siltam nemērīju.

 

IMG-20180926-WA0004.sized.jpg

Skriemeļu attiecība 1:1. Abi ir izlieti no lietajiem diskiem, izrādās ka pietiek arī ar 2 ķīļsiksnām  :D Vārstu vāks uzlikts, lai ieplūde kārtīgāk turas klāt. Var redzēt ka pie rāmja ir vismazāk piestrādāts.

 

Tad nu tā tapa mans "pipars"

Low budget projekts, jo pārsvarā visu darīju pats, izņemot to frēzēšanu  :D

 

Rezultātā kompresoram darbojoties, smilts jaucējam trubas galā ir sprausla no sveces keramikas 4,5mm diametrā, tas notur 7bar spiedienu. Kad tiek padotas smiltis spiediens pieaug līdz 7,5bar. Ar jau ļoti izdilušu keramikas sprauslu spiediens 6bar, bez smiltīm.

 

Attachment1-1-.sized.jpg

Darba augļi - pārmetināta un nostrūklota arka.

 

IMG-20170508-WA0000.sized.jpg

Diski arī ir pūsti. Tikai pūšot diskus daļa gaisa tikai laista arā no smilšu jaucēja, lai samazinātu spiedienu.

 

Tad nu tā

Ir dabūta 6mm karbīda sprausla, bet vēl neesmu mēģinājis cik lielu spiedienu notur kompresors.

 



#2 Sancho

Sancho
  • Lietotājs
  • 918 raksti
  • Dzimums:Vīrietis
  • Dzīvesvieta:London

Pievienots 03 January 2019 - 00:18

Super! Man bijushi visaadi kompresori servisu laikos bet shaads nekad :D  Malacis!

Es veel ieteiktu "darba" spiedienu izlaist caur kkaadu interkuuleri pa priekshu radiatoriem (kaa jau tas naaks :D), bet ar visu laiku iesleegtu ventilatoru. Un peec tam uzreiz lielaaka izmeeru elljas / uudens filtru. Buus ideaali arii kraasoshanai tad. Plus buus vienmeeriigaaks spediens. Protams, resiiveris buutu krietns pluss - kaut 50L.


Šo rakstu rediģēja Sancho: 03 January 2019 - 00:18

Audi S6 V10 - weekend, Audi A7 S-Line quattro tdi - daily

 

Interesee nopirkt veel kaadu typ43, varbuut typ44 Quattro, Audi 80 Quattro B2 vai veco VW Passat 2.0 syncro


#3 TriAngle

TriAngle
  • Lietotājs
  • 22 raksti
  • Dzimums:Vīrietis
  • Dzīvesvieta:Talsi

Pievienots 03 January 2019 - 00:37

Kā resīveris kalpo smilšu jaucējs, kurš nav piebērts līdz lūpai. Jaucējam resīveris ir no gāzes balonu 50l  :ok:

Pagaidām ventilators netiek slēgts, jo antifrīzs neuzsilts līdz 90C grādiem. Domāju varbūt par diviem lokiem (lielo ar radiatoru un mazo), un termostatu, lai kompresora mezglam patstāvīgi 90C.

Gaisa filtram bija paradzēts apkārt cilindrs, un lai sūc tikai no apakšas. Biju domājis arī par cilklona filtru ar eļļu apakšā, bet tādā gadījumā vārstu plāksnītes sāk vibrēt un rada troksni. Laikam dēļ tā ka ieplūdē nav retinājums, kas to vārstu uzrauj atpakaļ vietā un noslēdz kanālus. 



#4 Sancho

Sancho
  • Lietotājs
  • 918 raksti
  • Dzimums:Vīrietis
  • Dzīvesvieta:London

Pievienots 03 January 2019 - 00:45

Kaadeelj Tev vinjam vajag 90C? Kompresoram tak jo mazaaka temperatuura, jo labaak. 


Audi S6 V10 - weekend, Audi A7 S-Line quattro tdi - daily

 

Interesee nopirkt veel kaadu typ43, varbuut typ44 Quattro, Audi 80 Quattro B2 vai veco VW Passat 2.0 syncro


#5 TriAngle

TriAngle
  • Lietotājs
  • 22 raksti
  • Dzimums:Vīrietis
  • Dzīvesvieta:Talsi

Pievienots 03 January 2019 - 00:50

Domāju par eļļu, tās viskozitāti un eļļošanas spējām. Bet laikam jau ka nevajag man tos 90C  :D



#6 Sancho

Sancho
  • Lietotājs
  • 918 raksti
  • Dzimums:Vīrietis
  • Dzīvesvieta:London

Pievienots 03 January 2019 - 01:22

Domāju par eļļu, tās viskozitāti un eļļošanas spējām. Bet laikam jau ka nevajag man tos 90C  :D

 

Ielej kkadu 5-40 pussinteetiku un buus labi. Bet temperatuura jo zemaaka, jo labaak. Mazaak kondensaata, labaaks spiediens.

Termostatu aaraa un taa dzeseeshanas sisteema Tev pa pirmo dzesees to "kompresoru" :)


Šo rakstu rediģēja Sancho: 03 January 2019 - 01:23

Audi S6 V10 - weekend, Audi A7 S-Line quattro tdi - daily

 

Interesee nopirkt veel kaadu typ43, varbuut typ44 Quattro, Audi 80 Quattro B2 vai veco VW Passat 2.0 syncro


#7 Micuks

Micuks
  • Nepieredzējis lietotājs
  • 13 raksti
  • Dzimums:Vīrietis
  • Dzīvesvieta:Rīga

Pievienots 03 January 2019 - 22:00

Tāds bija mērķis parādīt virzienu :ok:

 

Ir tikai viena kļūdiņa, nevis centos uzbūvēt, bet uzbūvēju un turpinu citus variantus.

 

Būtiskākā atšķirība iekšdedzes dzinējam un kompresoram ir virzuļa/cilindra "spēle" pielaide, tā kā kompresors uzsilst mazāk tad siltumatstarpe ir mazāka kā iekšdedzes dzinējam! jaunais kompresors tā arī top.

Ieteikums, kompresoru un motoru labāk izvietot uz atsevišķa rāmja, kuru caur gumijas spilveniem nostiprina uz pamatrāmja, tā tam visam resurs būs lielāks.

Lielāku ražību var panākt pamatā ņemot motoru, kuram ir atsevišķas sadales vārpstas ieplūde/izplūde tad var saregulēt fāzes.

 

Mitruma atdalītāju vajag.



#8 Kilo

Kilo
  • Lietotājs
  • 335 raksti
  • Dzimums:Vīrietis
  • Dzīvesvieta:Cēsis Valmiera
  • Intereses:auto A-Z

Pievienots 03 January 2019 - 22:32

tā zobsiksna ir tā uzlikta, jo orģinālais garums vairs nederēja?


Gadās, ka vadītājs, kurš pārsniedz atļauto braukšanas ātrumu gala mērķi
sasniedz 40 gadus ātrāk.

#9 TriAngle

TriAngle
  • Lietotājs
  • 22 raksti
  • Dzimums:Vīrietis
  • Dzīvesvieta:Talsi

Pievienots 03 January 2019 - 23:09

Neesmu par santehnikas vārstiem, vai likt co-7 vārstus uz 2,3reiz lielāka cilindra tilpuma. Ar sliktu dzesēšanu viņi pārkarsīs un zaudēs savas īpašības.
Es vienkārši sameklēju man visvieglāk izgatavojamo vārstu mehānismu, kāds ir lielai daļai virzuļtipa kompresoriem, un kurš ir sevi pierādījis.
Kādam industriālam virzuļtipa kompresoram esi redzējis sadales vārpstas?
Un nekad nav bijušas problēmas ar kondensātu.
Nevienu reizi nav aizlipusi sprausla ūdens dēļ. Lielāka izmēra akmeņi gan to ir izdarījuši Kompresoram ilgstoši darbojoties maksimālā dzesēšanas šķidruma temperatūra ir 60C grādi.
Ar manām iekšdedzes dzinēja virzuļa termopielaidēm + savu laiku padzīvojušam dzinējam, karterī iet ļoti maza daļa no visa gaisa apjoma. Tā ir visai nenozīmīga spiediena izteiksmē.
Jā, Kilo.
Zobsiksna ir tikai tam, lai tā piedzītu starpvārpstu, kura tālāk jau griež man nepieciešamo eļļas sūkni kompresoram.
Micuk, es necentos nošpikot ideju kā tieši veikt pārbūvi. Bet paņēmu tikai faktu ka iekšdedzes dzinēju iespējams pārbūvēt par kompresoru. Pārējais viss ir manis domāts un darīts. Vēlējos parādīt, ka nav jāskatās kā tieši to dara kāds cits, bet tik pat labi var pats izdomāt, un radīt savu!

#10 Val

Val
  • Administrators
  • 11626 raksti
  • Dzimums:Vīrietis
  • Dzīvesvieta:Valmiera

Pievienots 03 January 2019 - 23:49

Kādam šim "izstrādājumam" sanāk ražība L/min?
:arrow: Pārdodu S4/C4/B5/V8 un citas vecu krabju detaļas
:arrow: Pārdodu diagnostikas kabeli kopā ar VCDS (VAG-COM) un 2x2 pāreju.
:arrow: B5-B6, C4-C5 šrotu OEM radio pin kodu atgūšana: RNS-D, RNS-E, Concert, Chorus utt. PM

audi 80 b2 5vt gte quattro
audi a4 b5 1.6 fl fwd

#11 TriAngle

TriAngle
  • Lietotājs
  • 22 raksti
  • Dzimums:Vīrietis
  • Dzīvesvieta:Talsi

Pievienots 04 January 2019 - 00:04

Googlā (nezzle air and pressure requitments chart) tabulā rāda - 4,8mm sprauslai pie 6,89 bar spiediena ir 1270 l/min caurplūde.
Vienīgais nav minets vai tas ir manometriskais spiediens vai absolutais?

#12 Sir Raitis

Sir Raitis
  • Administrators
  • 3433 raksti
  • Dzimums:Vīrietis
  • Dzīvesvieta:Riga

Pievienots 04 January 2019 - 00:28

Plusmai bus delta, jeb spiediena starpiba(tatad tas kas uz manometra)


Sent from my iPhone using Tapatalk

A3 1.9 TDR ECU pwrd by Jonix
Audi 319d
uzlīmes beigušās

WWW.TDR.LV

 


#13 TriAngle

TriAngle
  • Lietotājs
  • 22 raksti
  • Dzimums:Vīrietis
  • Dzīvesvieta:Talsi

Pievienots 04 January 2019 - 00:39

Tā jau laikam būs!

Šo rakstu rediģēja TriAngle: 04 January 2019 - 00:57


#14 Micuks

Micuks
  • Nepieredzējis lietotājs
  • 13 raksti
  • Dzimums:Vīrietis
  • Dzīvesvieta:Rīga

Pievienots 04 January 2019 - 01:01

Ar santehnikas vārstiem man bija pirmais testa variants pirms sešiem gadiem ;)

Špikošanā neapsūdzu!

Tieši tā kompresors sasilst mazāk un iekšdedzes motoram pietiekoši neizplešas virzulis ir pārāk liela termoatstarpe starp virzuli cilindru.

Kompresori ar co7 vārstiem strādā, bija (miris) viens Ukrainis kam šāds kompresors krāsotavā veiksmīgi daudzus gadus strādāja.

Tāpat entuziasti no Ukrainas ļoti līdzīgu variantu kā tev pirms daudziem gadiem bija sabūvējuši, cilvēki ir daudz dažādus variantus sabūvējuši.

 

Man procesā ir šāds variants, jauns vaz 2103 bloks:

Bloks-1.sized.jpg?1546556023

 

No alumīnija uzbūvēta galva, uztaisīti pretvārsti:

Dalas.sized.jpg?1546556135

 

Jauni virzuļi ņemti ar lielāku izmēru un novirpoti ar kompresoru termoatstarpi:

 

Da-as-2.sized.jpg?1546556183

 

Procesā ir galvas vāks kurš sastāvēs no divām alumīnija plāksnēm ar papildus dzeses kanāliem.


Par sadalenenēm rakstīju tajā saistībā, ka var izmantot arī standarta iekšdedzes dzinēju ar standarta oriģinālo gāzes sadales mehānismu, bet tam ir jābūt kā minēju ieplūdei izplūdei sava sadalene! Rūpnieciski šādi kompresori ir kas paredzēti augstspiedienam ;)



#15 TriAngle

TriAngle
  • Lietotājs
  • 22 raksti
  • Dzimums:Vīrietis
  • Dzīvesvieta:Talsi

Pievienots 04 January 2019 - 01:10

Šo dzesēsi ar gaisu?
Cik liels ir vienvirzienvārsta ieplūdes kanāla šķērsgriezuma laukums mm^2?
Tadjau Tu domā pavisam citā virzienā, ja arī šiem domā likt biezos vārstus, kas vairāk būtu paradzēts lielākam spiedienam ne ražībai. Kā vienpakāpju kompresors

Šo rakstu rediģēja TriAngle: 04 January 2019 - 01:14


#16 Micuks

Micuks
  • Nepieredzējis lietotājs
  • 13 raksti
  • Dzimums:Vīrietis
  • Dzīvesvieta:Rīga

Pievienots 04 January 2019 - 01:35

Kāpēc tāda doma, ka ar gaisu? galvai redzamais zigzags ir daļa no šķidruma dzeses kanāliem. Ieplūdes kanāls tur ir nosacīts tikai vārsta sēžas daļa. Ja vajag precīzi tad jāmeklē pieraksti vai jārēķina no jauna, bet jebkurā gadījumā parazītiskais tilpums ir ļoti nenozīmīgs.


Šo dzesēsi ar gaisu?
Cik liels ir vienvirzienvārsta ieplūdes kanāla šķērsgriezuma laukums mm^2?
Tadjau Tu domā pavisam citā virzienā, ja arī šiem domā likt biezos vārstus, kas vairāk būtu paradzēts lielākam spiedienam ne ražībai. Kā vienpakāpju kompresors

Biezie vārsti? Kā vārsti kalpos vārstu regulējamās šaibas no vaz 2108/09, sver 25grami

kak-delaetsya-regulirovka-klapanov-na-va

 

Vārstu sēžas rūdītas, šaibas no rūpnīcas cementētas, resurss tam visam ir liels, man vēl būs papildus siltumadvades sistēma no vārtiem papildus esošajiem šķidruma dzeses kanāliem.

Kādu gadu šo esmu nolicis malā, bet šogad jāpabeidz šis variants.


Šo rakstu rediģēja Micuks: 04 January 2019 - 01:36


#17 TriAngle

TriAngle
  • Lietotājs
  • 22 raksti
  • Dzimums:Vīrietis
  • Dzīvesvieta:Talsi

Pievienots 04 January 2019 - 01:58

Pārpratu par to galvu ar dzeses kanāliem.
Man vienkārši liekas ka šajā variantā tev dēļ šašaurinājumu vienvirzienvāratos tie būs vai nu spēcīgi jādzesē, vai arī cementētās šaibas atlaidīsies pie daudziem sakarsēšanas un atdzesēšanas cikliem, ja nespēsi tās nodzesēs. Vai arī nedomā kompresoru lietot nepārtrauktā darbībā ilgstoši?
Bet varbūt jau ka tā nebūs, gribas redzēt gala rezultātu.
Šaibas vietā turēs atsperes?

Šo rakstu rediģēja TriAngle: 04 January 2019 - 01:59


#18 Micuks

Micuks
  • Nepieredzējis lietotājs
  • 13 raksti
  • Dzimums:Vīrietis
  • Dzīvesvieta:Rīga

Pievienots 04 January 2019 - 02:23

Jāsāk ar nelielu vēsturi, (iepriekš kļūdījos nedaudz ar gadiem) pirms astoņiem gadiem kad bija vajadzība pēc spēcīgas smilšu strūklas sāku domāt kā tādu pašam uzbūvēt. Līdzīgs virzuļmehānisms ir auto motoriem tā sāku googlēt, Latvijā nekas tāds nebija vismaz internets bija tukš. Sāku meklēt ar krievu atslēgas vārdiem un atradu vienu vienīgo variantu, tā nonācu līdz Ukraiņu forumam. Tur parunāju ar pašu autoru vēlāk uzradās vēl viens zinošs cilvēks, tā nu kopīgi būvējam un apspriedām vairākus variantus. Ukraiņiem tur joprojām pa polšu var virpot un frēzēt, īsāk sakot darba izmaksas ir mazas un Ukrainis diezgan ātri realizēja dažādas idejas. 

Tātad variants ko būvēju nav mans 100% izdomājums, uzbūvēja Ukrainis šāda tipa kompresoru ar 1.5 žiguļa bloku ar standarta iekšām, ar šādu galvu tikai bez dzeses kanāliem, dzese viņam bija no ārpuses piemetinātas tilpnes. Es paņēmu labāko no Ukraiņa varianta, pieliku klāt savus uzlabojumus, tā kā nav ne pilnīga kopija ne arī pilnīgi mans izgudrojums.

 

Ukrainis savu kompresoru izmantoja diezgan lielā darbnīcā, krāsotava auto virsbūvju remonts, visa darbnīca strādāja ar pneimo instrumentiem, smilšu strūkla utt... Nostrādāja četrus gadus bez defektiem, vienīgais kas bija bijis četru gadu laikā bija viena sēža ieplaisājusi, slikti norūdīta. Tā kā mans ir uzlabots variants ar nesalīdzināmi labāku dzesi problēmām nebūtu jābūt.


Jā šaibas turēs atsperes.


Lai šaibas atlaistos tām ir jauzkarst līdz rūdīšanas temperatūrai  uz to brīdi virzuļi vairs nebūs :D


Šo rakstu rediģēja Micuks: 04 January 2019 - 02:23


#19 valdiskristopans

valdiskristopans
  • Lietotājs
  • 1840 raksti
  • Dzimums:Vīrietis
  • Dzīvesvieta:Rīga,Dzirciems

Pievienots 09 January 2019 - 22:44

Malacis! Laba tēma!  :ok:

Un Micuku ar jāklausa! Tas pudu sāls ir izēdis ar saviem devaisiem!  :ok:


Šo rakstu rediģēja valdiskristopans: 09 January 2019 - 22:51

*Audi 100+200+V8 hibrīds; C3 būris; 2.3NF dvēsele; 89XII' izlaidiens; FWD
Audi 200 20v turbo QUATTRO


#20 TriAngle

TriAngle
  • Lietotājs
  • 22 raksti
  • Dzimums:Vīrietis
  • Dzīvesvieta:Talsi

Pievienots 09 January 2019 - 23:24

Nu man viņš strādā un pagaidām viss ir ok. Nezinu tik cik ilgi. :D

Nesanāk gluži dienu dienā viņu darbināt, bet ar rezultātu esmu apmierināts.



#21 Micuks

Micuks
  • Nepieredzējis lietotājs
  • 13 raksti
  • Dzimums:Vīrietis
  • Dzīvesvieta:Rīga

Pievienots 11 January 2019 - 18:56

Pamatošu par termoatstarpi virzuļgrupai, tas ir ļoti būtiski! Otrais variants man bija ar BMW M50B20 motora bloku, dzelzs galvu ar kompresoru resīvera pretvārstiem, vienkārši un ātri uzbūvējams. Strādājot ar laiku sāka dzīt eļļu kopā ar gaisu, konstatēju, ka dzen gar virzuļiem. Sāku "studēt" kas un kā, kāpēc tā notiek. Un notiek tas tāpēc, ka termo atsratpe iekšdedzes dzinējam ir aprēķināta tā, kad tas uzkarst savā darba temperatūrā virzuļi izplestos pietiekami lai būtu vajadzīga termoatstarpe, kompresija palielinās nedzen eļļu gar virzuļiem, eļļas gredzeni tiek galā. Bet tā kā motora bloks strādā kompresora režīmā tas pietiekoši neuzsilst, virzulis pietiekami neizplēšas termoatstarpe ir liela un virzulis pastiprināti deldē sevi un cilindru kas beidzas ar to ka eļļas gredzeni netiek galā jo izdilis cilindrs un padilis virzulis! Starp citu te arī atbilde kāpēc auto motoru nevajag sildīt rūcinot brīvgaitā, tas rada pastiprinātu izdilumu, slodzē motors ātrāk uzsilst un tiek jau nobraukts kāds gabals.
Tāpēc motora bloks kas tiek izmantots kompresoram ir jātaisa ar kompresoru virzuļgrupas pielaidēm, vai jātaisa blokam sistēma kas uztur vajadzīgo temperatūru un nodrošina virzuļgrupas vajadzīgo termoatstarpi.

Cik ilgi membrānas turēs atkarīgs no kompresora apgriezieniem un slodzes. Tiem pašiem CO7 standarta variantā membrānas nav mūžīgas, bet ja palielina kompresora apgriezienus ražība pieaug, bet totioes samazinās resurss un membrānas biežāk drūp.
Iepriekš minētajam ukrainim pēdējais variants bija ar CO7 vārstiem, bildes redzama galva. Atdzinās, ka tādā slodzē kā viņš izmanto šo kompresoru plāksnes plīst kaut gan fiksātori caur termopastu uz galvas korpusu. Bet tie ir CO7 tie ir pēc izmēriem mazāki kā šim kompresoram.

Ar membrānu pretvārstiem ir vienkāršāk kā ar vārstiem, kur tiek izmantotas spirālatsperes jo spirālatsperi ir svarīgs spriegojums no tā ir atkarīga ražība, turklāt ieplūdes un izplūdes vārstiem spriegojumam jābūt dažādam un spriegojums atkarīgs no kompresora apgriezieniem.

Par kondensātu, kondensāts ir jebkurā gadījumā to rada saspiestā gaisa atdzišana, tas nenozīmē ka kondensāts līs ar spaiņiem, tas nenozīmē, ka ar strūklojamām smiltīm varēs "cept smilšu kūkas", bet kondensāts būs smiltīs kas kopā ar smiltīm nonāks uz strūklojamās detaļas. Tāpēc ir kad nostrūklo disku noliec sausā vietā un otrā dienā ir raibs ar rūsu! tā kā vajag kaut vai mazu resīveru to pašu 50l propāna balonu ar krānu kondensāta noliešanai kādu cauruļu labirintu kā radiatoru un galā kondensāta filtru.

Ar strūklas iekārtu ja to taisa no propāna balona arī nianses kā uzlabot tāpat procesā ir strūklojamā sprausla ar ļoti lielu resursu, ne gluži mūžīga, bet tuvu tam.

Ukraiņa ar CO7 membrānām.
Izplude.sized.jpg
Ieplude-2.sized.jpg

Te vēl dažādas bildes no variantiem kādus cilvēki būvējuši:
Variants-1.sized.jpg
Variants-2.sized.jpg
Variants-2-2.sized.jpg
Variants-3.sized.jpg
Variants-3-3.sized.jpg



#22 Aig

Aig
  • Lietotājs
  • 3959 raksti
  • Dzimums:Vīrietis

Pievienots 11 January 2019 - 19:13

Strūklotu detaļu nedrīkst atstāt "uz otru dienu", pat, ja strūklo ar sausu gaisu. Tā norūsē nevis no mitruma, kas ir kompresora gaisā, bet gan no mitruma, kas ir gaisā, kurā tā stāv to laiku līdz "otrai dienai". Visļaunākais ir brīdis, kad pazeminās temperatūra vietā, kur tā stāv, jo tad mitrums no gaisa kondensējas uz visa, it sevišķi uz metāla detaļām, kam ir liela siltumietilpība un laba siltumvadīšanas spēja. Un tipiski vakaros tieši tas notiek, un tad līdz rītam tur viss var netraucēti rūsēt.



#23 Micuks

Micuks
  • Nepieredzējis lietotājs
  • 13 raksti
  • Dzimums:Vīrietis
  • Dzīvesvieta:Rīga

Pievienots 11 January 2019 - 19:18

Protams, ka pēc strūklošanas ir vismaz jānogruntē, bet ne vienmēr tas ir iespējams. Ir strūklotas detaļas stāvējušas nedēļu bez rūsas, atkarīgs tiešām no apkārtējās vides, bet ja sapūš ar strūklošanu kondensātu tad ir pilnīgi vienalga kur glabājās, ruslans būs klāt.



#24 Micuks

Micuks
  • Nepieredzējis lietotājs
  • 13 raksti
  • Dzimums:Vīrietis
  • Dzīvesvieta:Rīga

Pievienots 11 January 2019 - 21:35

Piemirsu, 7KW motoram vajag vismaz četras ķīļsiksnas, jo mazāk jo ātrāk izstiepjas.



#25 TriAngle

TriAngle
  • Lietotājs
  • 22 raksti
  • Dzimums:Vīrietis
  • Dzīvesvieta:Talsi

Pievienots 12 January 2019 - 04:06

Man ieplūdes vārsi ir 0,2 mm biezi un izplūdes 0,4. No sākuma izplūde bija 0,8 bet eksperimentāli ieliku plānākus un tie arī iet, nešķīst ārā. Ražības izmaiņas nebija. Gribētos viņu pagriezt ar 1500 apgr/min




0 Lietotāji(s) lasa šo tēmu

0 biedri(s), 0 viesi(s), 0 anonīmi(s) lietotāji(s)