Pālekt uz saturu


Foto

kilometra B5 FL avants

a4 b5 facelift FL

  • Please log in to reply
132 atbildes uz šo tēmu

#61 mdz

mdz
  • Lietotājs
  • 5639 raksti
  • Dzimums:Vīrietis
  • Dzīvesvieta:Salaspils
  • Intereses:Hektors, krokodils, fwd un bezatsperu automobīļi

Pievienots 28 January 2018 - 16:54

Tas cilindru skaits ir prosta reizinātājs kas mainās kodējumā, liec ko grbi 3, 4, 5, 6, strādā. Degvielai kartes ir pretestība -> litri, litri - motoriņa pozīcija. Sagrozīt tur var ko vien vajag, ja ir pietiekoši daudz brīva laika tādām muļķībām. Tas pats ar tahometru un temperatūru.

Kartes audi 919 paneļiem visiem ir vienā vietā, visiem audi 920 citā. Sen atpakaļ biju sataisijis *.kp abiem paneļiem. No kriptētajiem arī nav ko mīzt, lasās un rakstās ar to pašu kkl kabeli un eeprom programmer, tik daudz, kā c5 -> b5 swapam tā programma sarēķināt prot, hvz kā ar spidometra kartes čeksummu. 


1-3-4-2

Listen to SLAYER

R.I.P. Divlitrīgais alus


#62 km_

km_
  • Lietotājs
  • 660 raksti
  • Dzimums:Vīrietis
  • Dzīvesvieta:Gulbene
  • Intereses:VAG instr.paneļi, EDC15/MSA15 vadības bloki

Pievienots 28 January 2018 - 17:01

Pat taho nezināju. Ar VCDS soft codingā cipars un viss? Ar spido kartes mainīšanu kriptētajiem izjaucas checksummas. A tikai degvielas karti vai noskrējienu pārrakstīt var bez nokaušanas jebkuram, jā.

Sent from my XT1572 using Tapatalk

B5 AFN EDC15VM+, GT1749VA, 0.240, SMF

:greyrs4:


#63 Aigarsx

Aigarsx
  • Lietotājs
  • 104 raksti
  • Dzimums:Vīrietis
  • Dzīvesvieta:Rīga. Var sastapt Cēsīs, Madonā, Abas līgatnēs.
  • Intereses:Daudz kas. Mans AUDI 80 B3, cope, būvnīcība, ekstrēmas lietas, BMX, snowboard

Pievienots 28 January 2018 - 18:19

Labs apraksts.


AUDI 80 B3 DG6387 Crash

AUDI A4 B5 1.8 TQ HA 735


#64 km_

km_
  • Lietotājs
  • 660 raksti
  • Dzimums:Vīrietis
  • Dzīvesvieta:Gulbene
  • Intereses:VAG instr.paneļi, EDC15/MSA15 vadības bloki

Pievienots 04 February 2018 - 18:06

*
POPULĀRS RAKSTS!

Ieķēru Concert II no 2008. g. A4 B7. Stāvoklis ļoti labs, diskus arī lasa bez problēmām. 8E0035186AA

FpSHDib.jpg

 

Vajadzīgs panelis, kurš saprot CAN, vai arī ir jāliek CAN emulators. Manuprāt B5/C5 gadījumā lētāk  ir pāriet uz immo3 paneli nekā likt CAN emulatoru tikai dēļ maģa (kuri maksā tikpat cik panelis+displejs). Vairāk nekā tur nav. Visi štekeri plug and play, ja neskaita dažus sīkumus:

  • Ja ir bose, tad bose'i kopš Concert II galvenajā štekerī ir BOSE kontakts, tas jāpiemet pie masas, lai maģis darbotos pie bose sistēmas. B5 bose vai B6/B7 bose, vienalga, pareizais kodējums un viss skan.
  • CLOCK, DATA, ENABLE signāli vairs neeksistē, visa maģis<->panelis komunikācija notiek caur CAN (display/infotainment) protokolu. Līdz ar to nav S-contact (aizdedzes strāva) un Illumination (pogu apgaismojums) kontakti pašā maģī (tukšas vietas). Diagnostika pa vecam, pa k-līniju.

3MmF6et.gif

 

3 vadu vietā uz paneli vajag 2 vadus CAN tīklam:

  • CAN-H -> pelēkā štekera 5. pin (CAN high speed display (high +))
  • CAN-L -> pelēkā štekera 6. pin (CAN high speed display (low -))

Un panelī jāpārliek kodējums (pie adaptācijas 62 kanālā +1)

H947GZB.png

 

Tad jāuzliek kodējums pašam radio. Man sanāk 11202. Ar bose un cd-changeru. Bija 01001.

URui2ac.png

 

Tālāk sākas pats iekšā dabūšanas process.

Pamēģinu mašīnā. Liekais zaļais štekeris ir vecajiem CLOCK, DATA, ENABLE signāliem, nenāk par skādi to atstāt, piemēram, ja kādreiz tiek likts atpakaļ parastais Concert. Sarkano vadu pieskrūvēju pie maģa masas un pie bose pina.  (BOSE pins atrodas tur kur Concert I/Chorus I maģim atrodas GALA signāls, GALA signāla vadu jāatkniebj nost jebkurā  gadījumā, ja viņš tur ir. GALA signālu maģis tāpat dabūs pa CAN) Zilais štekeris aiziet uz Yatouru, melnais vads ir masa Yatouram. Dzeltenajā štekerī visas lineārās izejas, pie kurām man ir uzlodēti 2 rca savienotāji aizmugures pastiprinātājam. Dzeltenais nepievienotais štekeris ir t. s. 

Diversity antenna. Forši, ka ir dalītais štekeris, nevis melnais viendaļīgais. Kaut kur tur ir arī antenas štekeris un starp yatoura štekeri arī ground loop isolators ir.

RJvxbBY.jpg

 

Skan skaidrāk kvalitatīvāk par parasto Concert, tiešām. Navigācija pa izvēlnēm un pa čeindžeri notiek ātrāk.

W9pD0gy.jpg

 

Viss strādā, pie aizdedzes pats izslēdzas, apgaismojums deg un regulējas, ātruma info dabū, pulksteņa pašregulācija un info ekrāns iet.

PuhykVt.jpg

 

Rāmis, protams, nepareizais, tāds kā B6/B7, tad sagatavoju maģi slīpēšanai. Metāla daļu arī var notīt ar to pašu lentu. Nepiekūpēs pogas un maģis, drošāka griešana.

Lai atrastu radio uzreiz ar pareizo rāmi, jāmeklē no pēdējo gadu C5, A2, TT un droši vien nāk arī kādam citam Audi.

64qUDAN.jpg

 

Lēnām un prātīgi, izmēģināju visādus instrumentus :mrgreen: Vislabāk sanāca ar asu papīra nazīti, visus stūrus var nesteidzīgi apgriezt diezgan ātri. Ja mazliet plastmasas paliek pāri, tas nekas, jo pēc tam tāpat slīpēju ar smilšpapīru un noapaļoju stūrus. Tā plastmasa ir gana mīksta, lai varētu ar papīra nazi apgriezt. Galvenais nenogriezt pa daudz, taču paņemot to rāmi rokās var uzreiz saprast KUR ir jāgriež.

 

Gala rezultāts:

I2GCDYu.jpg

 

No sāniem var redzēt slīpēšanas pēdas, taču tas viss smuki ieies konsolē.

MQEYo0s.jpg

 

Ielikts iekšā:

ys8vgPU.jpg

 

Protams, otrajam concert'am rāmis ir gaišāks, bet ne īpaši. Pārgāju ar turtlewax švammi un gandrīz pat nevar pateikt. Bet tā varētu to rāmi nokrāsot arī konsoles krāsā, varbūt kādreiz... Alumīnija podziņas mazāk dils.  :crazy: Abās pusēs maģis ieklikšķ iekšā konsoles stiprinājumos, turas stipri un ar atslēgām arī izņemas ārā.

W3okom8.jpg

 

Paldies par info forumiešiem, beigās izrādījās 2 stundu darbiņš lēnā garā.


Šo rakstu rediģēja km_: 08 February 2018 - 11:26

B5 AFN EDC15VM+, GT1749VA, 0.240, SMF

:greyrs4:


#65 RIkko

RIkko
  • Lietotājs
  • 140 raksti
  • Dzimums:Vīrietis
  • Dzīvesvieta:Riga
  • Intereses:A4 B6 3.0

Pievienots 04 February 2018 - 18:13

Te rokas aug no pareizās vietas!

#66 Dīzelists

Dīzelists
  • Lietotājs
  • 1656 raksti
  • Dzimums:Vīrietis
  • Dzīvesvieta:Ventspils

Pievienots 04 February 2018 - 18:18

Principā te izdarīts viss, kas manam a4, man tikai ir pirms fl. Concert ii + allroad panelis :D Maģi arī ar nazīti apgraizīju tāpat.



#67 km_

km_
  • Lietotājs
  • 660 raksti
  • Dzimums:Vīrietis
  • Dzīvesvieta:Gulbene
  • Intereses:VAG instr.paneļi, EDC15/MSA15 vadības bloki

Pievienots 04 February 2018 - 18:51

Galvenais nogriezt taisni un ne par daudz. Pirms tam izskatījās šādi. Gan jau daudzi tā ir izdarījuši, rezultāts tiešām labs un process gana vienkāršs.

MYpkDHY.jpg

 

Pāri palikušos maģus var nopirkt http://audi-style.lv...entry1268040821


Šo rakstu rediģēja km_: 04 February 2018 - 18:53

B5 AFN EDC15VM+, GT1749VA, 0.240, SMF

:greyrs4:


#68 alibaba

alibaba
  • Lietotājs
  • 152 raksti
  • Dzimums:Vīrietis
  • Dzīvesvieta:Rēzekne

Pievienots 04 February 2018 - 22:14

 

...Karoč jautājums ir - ja tev iedotu C5 paneli un bākas līmeņa devēja mērījumus - tu varētu uztaisīt lai tas darbotos kā B5 panelis, rādītu pareizi tahometru piecu katlu motoram un rādītu pareizu degvielas līmeni, ā, un pareizu temperatūru - ? 

Daudz ko esmu palaidis garām... :D Nu ja sākt no sākuma, tad c5 panelim atšķirībā no b5 paneļa ir pretēja degvielas devēja atkarība (nu neņemot vērā bākas apjomu). Pārējais viss var palikt defaultā, jo temepratūra un taho paliek tieši tāpat. Ja vēlas spidometru pārtaisīt uz EU skalu, tad jāmaina spidometra karte, kurai...jā, jā, jāieraksta arī pareiza kontrolsumma.

Teiksim tā, ja jātaisa swaps, tad vajag zināt no kāda paneļa B5 ņemami dati, un visu var sadarīt.

Par mašīnītes indikāciju - A6 pienāk atvērto durvju signāli uz šķiet ka zaļo štekeri, par cik A4 tādu nav, līdz ar to durtiņas jāatslēdz uz C5 paneļa, citādi būs mūžīgi neapmierinātā mašīnīte uz ekrāna kompja vietā. Vēl ir tā ka Immo3 C5 paneļiem viss ir paredzēts datu pārraidei pa CAN līniju, līdz ar to radioelementi analogajās ķēdēs nav salodēti, kā rezultātā pat saliekot A6 mašīnā bez CAN šāds panelis nerādīs atvērtās durvis kamēr nesalodēs nepieciešamos elementus.

Kopsavilkums - kā teicis Arhimēds: dodiet man atbalsta punktu, un es pastumšu pasauli!



#69 km_

km_
  • Lietotājs
  • 660 raksti
  • Dzimums:Vīrietis
  • Dzīvesvieta:Gulbene
  • Intereses:VAG instr.paneļi, EDC15/MSA15 vadības bloki

Pievienots 04 February 2018 - 23:02

Hmm, tad C5 immo3 panelis durvju signālus lasa pa CAN? Pinoutā ir CAN (comfort) hi+ un lo-. Zaļajā štekerī. B5 immo3 panelim bija jāpienāk vienkārši vadiem ar katru durvju signālu (arī kapota un bagāžnieka) pie paneļa.
Cik esmu slēdzis tos paneļus uz galda, mašīnīte nekad nav bijusi (neapmierināta). :mrgreen:

Iepriekšējam immo2 panelim tā mašīnīte arī nebija, mainīju to vienu baitu dampā, bet nekas nemainījās. Pieļāvu, ka tam panelim dēļ vecāka softa nebija tās funkcijas.


Sent from my XT1572 using Tapatalk

B5 AFN EDC15VM+, GT1749VA, 0.240, SMF

:greyrs4:


#70 alibaba

alibaba
  • Lietotājs
  • 152 raksti
  • Dzimums:Vīrietis
  • Dzīvesvieta:Rēzekne

Pievienots 05 February 2018 - 01:07

Nu es nezinu vai A4 ir tā mašinīte. Vnk paziņam Immo2 vietā uz A6 tika uzlikts Immo3, un mašīnīte sāka uzvesties mauciski - nācās atslēgt. Tad skatoties vienu pajaukto paneli uzķēros uz to ka no durvju piniem viss beidzas uz analogo elementu tukšajām vietām, un par cik A6 Immo3 ir 60-62 kanāli, kur norādās ko lasīt pa CANam, tad pieļāvu domu ka tieši tāpēc durvju signālus mašīna neredz, jo mašīnai CAN nav, a panelis grib sazināies pa CAN. Kad panelis tiks pie manis, salikšu iztrūkstošos elementus, tad redzēs vai pareizs pieņēmums.



#71 andzha

andzha
  • Moderators
  • 9712 raksti
  • Dzimums:Vīrietis
  • Dzīvesvieta:Valmiera
  • Intereses:Nodarīt TO skaisti..

Pievienots 05 February 2018 - 08:41

Kaut kad pētīju C5 komforta bloka pinout, CAN nemanīju, kaut kāds 2003 gads laikam


Audi 80 B4 2.3 1.9TDI

Audi A6 C5 1.9 TDI

Audi A6 C4 1.9 TDI

Audi 80 B3 under construction..


#72 km_

km_
  • Lietotājs
  • 660 raksti
  • Dzimums:Vīrietis
  • Dzīvesvieta:Gulbene
  • Intereses:VAG instr.paneļi, EDC15/MSA15 vadības bloki

Pievienots 05 February 2018 - 10:55

A4 pinoutā ir šie. No ELSA datiem.
Blue:
21 - Driver door contact

Green:
1 - Door contact (all doors) (nav C5)
6 - Tailgate
25 - Engine lid

Grey:
8 - Passenger door contact (nav C5)
9 - Right rear door contact (nav C5)
10 - Left rear door contact (nav C5)

Engine lid pinu varētu izmantot arī lai nodzēstu eļļas MIN brīdinājumu, pēc tam kad pielieta eļļa un pavirināts kapots. B5 panelim vajadzētu paslēgājot tos pinus tai mašīnai parādīties/pazust. 

Kad panelis tiks pie manis, salikšu iztrūkstošos elementus, tad redzēs vai pareizs pieņēmums.

Būtu labi! Man ir mistērija kā tās durvis strādā.

 

C5 uz komforta bloku aiziet:

6 - Tailgate
25 - Engine lid

31 - Speedometer output

 

-> http://audi-style.lv...i/?p=1268041776


Šo rakstu rediģēja km_: 05 February 2018 - 11:14

B5 AFN EDC15VM+, GT1749VA, 0.240, SMF

:greyrs4:


#73 alibaba

alibaba
  • Lietotājs
  • 152 raksti
  • Dzimums:Vīrietis
  • Dzīvesvieta:Rēzekne

Pievienots 05 February 2018 - 19:02

A, nu sorry, ne zaļajā štekerī, bet pelēkajā C5 Immo3 ir kontakti uz/no duravām:

8 -> Passenger door contact

9 -> Right rear door contact

10 -> Left rear door contact

 

Šofera door contact ir jau no aizvēsturiskiem laikiem, tā ka manis pieminētie ir analogie pini.

Kāpēc CAN jābūt komforta blokā? Pieļauju domu ka tas garām komforta blokam mauc uz paneli, ātrumkārbu, maģīti... un vēl uz kaut ko, atkarīgs no vāģa komplektācijas un paaudzes, jo Allroudiem būs glaunāka paka...paskatīties var 60-62 kanālos ar VAG-COM.



#74 Val

Val
  • Administrators
  • 11896 raksti
  • Dzimums:Vīrietis
  • Dzīvesvieta:Valmiera

Pievienots 05 February 2018 - 20:07

A, nu sorry, ne zaļajā štekerī, bet pelēkajā C5 Immo3 ir kontakti uz/no duravām:
8 -> Passenger door contact
9 -> Right rear door contact
10 -> Left rear door contact

Manis pieejamā informācija saka, ka tie pini ir B5 immo3 panelī nevis C5 immo3 panelī ;)
C5 immo3 tie 3 pini netiek izmantoti.
Līdzīgi arī ar Zaļā štepseļa pin #1 (B5 durvju kontakts) un #6 (B5 bagāžnieka kontakts); C5 netiek izmantoti.

Bet iespējams, ka Tava info ir pareizāka.
:arrow: Pārdodu S4/C4/B5/V8 un citas vecu krabju detaļas
:arrow: Pārdodu diagnostikas kabeli kopā ar VCDS (VAG-COM) un 2x2 pāreju.
:arrow: B5-B6, C4-C5 šrotu OEM radio pin kodu atgūšana: RNS-D, RNS-E, Concert, Chorus utt. PM

audi 80 b2 5vt gte quattro
audi a4 b5 1.6 fl fwd

#75 km_

km_
  • Lietotājs
  • 660 raksti
  • Dzimums:Vīrietis
  • Dzīvesvieta:Gulbene
  • Intereses:VAG instr.paneļi, EDC15/MSA15 vadības bloki

Pievienots 05 February 2018 - 20:11

Manis pieejamā informācija saka, ka tie pini ir B5 immo3 panelī nevis C5 immo3 panelī ;)
C5 immo3 tie 3 pini netiek izmantoti.
Līdzīgi arī ar Zaļā štepseļa pin #1 (B5 durvju kontakts) un #6 (B5 bagāžnieka kontakts); C5 netiek izmantoti.

Bet iespējams, ka Tava info ir pareizāka.

 

Tas, ka uz A6 paneļa plates trūkst to vienību, kas ir iekš A4 paneļa (lai rādītu durvis), tas izklausās diezgan ticami. Pēc lodēšanas varētu teikt, ka tie pini tagad tur ir. Tālāk atliek cerēt, ka softs to sapratīs, ja nē, tad vēl ir cerības palabot softu.


B5 AFN EDC15VM+, GT1749VA, 0.240, SMF

:greyrs4:


#76 Val

Val
  • Administrators
  • 11896 raksti
  • Dzimums:Vīrietis
  • Dzīvesvieta:Valmiera

Pievienots 05 February 2018 - 20:21

Tad es pārpratu. Viņš noteikti bija domājis "uzlabotu" C5 paneli. Tad tie pini strādātu :mrgreen:
:arrow: Pārdodu S4/C4/B5/V8 un citas vecu krabju detaļas
:arrow: Pārdodu diagnostikas kabeli kopā ar VCDS (VAG-COM) un 2x2 pāreju.
:arrow: B5-B6, C4-C5 šrotu OEM radio pin kodu atgūšana: RNS-D, RNS-E, Concert, Chorus utt. PM

audi 80 b2 5vt gte quattro
audi a4 b5 1.6 fl fwd

#77 alibaba

alibaba
  • Lietotājs
  • 152 raksti
  • Dzimums:Vīrietis
  • Dzīvesvieta:Rēzekne

Pievienots 05 February 2018 - 20:26

Tas, ka uz A6 paneļa plates trūkst to vienību, kas ir iekš A4 paneļa (lai rādītu durvis), tas izklausās diezgan ticami. Pēc lodēšanas varētu teikt, ka tie pini tagad tur ir. Tālāk atliek cerēt, ka softs to sapratīs, ja nē, tad vēl ir cerības palabot softu.

Kam kādi vadi pienāk nezinu, man apgrozās A6 paneļi, un uz tā kas ir darbā pamanīju ka tieši no šiem pieniem iztrūkst detaļas. Ņemot vērā ka paneļi ir identiski, tad tas kas der A4, der arī A6, un otrādi, viss atkarīgs var būt no elementiem kas salikti iekšā. Vēl ir tāds joks, ka tas panelis kas A4 skaitās Immo3, A6 skaitās kā Immo2. Pieļauju domu ka konstruktori sākumā eksperimentēja uz A4, un to kas tika atzīts par labu esam (tā, sāk vilkt uz Bībeles tekstiem), pārnesa uz A6, jo lai nu kā, bet A6 skaitās prestižāks aparāts. Tā ka sanāk sekojoši

A4 Immo1 - analogu naf

A4 Immo2 - A6 Immo1

A4 Immo3 - A6 Immo2

A4 B5 paaudze beidzas, pēcteči A4 B6 - A6 parādās Immo3 un kriptas

Varu kļūdīties, bet tādu kloku kā A4 ar ikminūtēm uz A6 manījis neesmu, un ja paskatās info un paneļu paskatus kaut vai audizine tēmās, tā man šķiet kā sarakstīju.


Šo rakstu rediģēja alibaba: 05 February 2018 - 20:28


#78 km_

km_
  • Lietotājs
  • 660 raksti
  • Dzimums:Vīrietis
  • Dzīvesvieta:Gulbene
  • Intereses:VAG instr.paneļi, EDC15/MSA15 vadības bloki

Pievienots 05 February 2018 - 20:46

 

Varu kļūdīties, bet tādu kloku kā A4 ar ikminūtēm uz A6 manījis neesmu, un ja paskatās info un paneļu paskatus kaut vai audizine tēmās, tā man šķiet kā sarakstīju.

 

Pareizi visu uzrakstīji, tā arī ir. C5 sāka ražot, kad B5 sākās immo2 ēra.


B5 AFN EDC15VM+, GT1749VA, 0.240, SMF

:greyrs4:


#79 km_

km_
  • Lietotājs
  • 660 raksti
  • Dzimums:Vīrietis
  • Dzīvesvieta:Gulbene
  • Intereses:VAG instr.paneļi, EDC15/MSA15 vadības bloki

Pievienots 09 February 2018 - 23:29

No kriptētajiem arī nav ko mīzt, lasās un rakstās ar to pašu kkl kabeli un eeprom programmer, tik daudz, kā c5 -> b5 swapam tā programma sarēķināt prot, hvz kā ar spidometra kartes čeksummu. 

 

Pa lētām naudām dabūju 4B0920981J angļu paneli. Kāpēc gan ne?

lujyUzv.jpg

Panelis bija no 2002. gada a6, tātad ar jaunāko softu un bonus-fīčām, bet kriptotais. Nepareizi ierakstot spido čeksummu, domāju ir iespējams nobeigt to paneli. Kriptotajiem un nekriptotajiem vieta, kur čeksumma rakstās mazliet, bet atšķiras. Principā sanāk, ka var pārmest spido karti no jebkura cita attiecīgi kripto vai ne-kripto dampa un čeksumma vēlreiz nav jārēķina. Vai arī var izdomāt savu karti un izrēķināt čeksummu. :mrgreen:

Karti pārliku no eiropas kriptopaneļa dampa un spido skala man bija no beigta paneļa.

JGpTUvU.jpg

Neesmu pētījis USA paneļu dampus, bet tam vajadzētu strādāt tāpat. Šim jau var mainīt kā izgaismojas bultas/skalas pie ieslēgtas aizdedzes


Šo rakstu rediģēja km_: 09 February 2018 - 23:30

B5 AFN EDC15VM+, GT1749VA, 0.240, SMF

:greyrs4:


#80 mdz

mdz
  • Lietotājs
  • 5639 raksti
  • Dzimums:Vīrietis
  • Dzīvesvieta:Salaspils
  • Intereses:Hektors, krokodils, fwd un bezatsperu automobīļi

Pievienots 10 February 2018 - 00:39

Kriptētajiem paneļiem viss dumps ir pilns ar datiem, nav tukšā apgabala. Eeprom programmeris prot sakriptēt atpakaļ un čeksummas sarēķināt, K+Can commanderis neprata sakriptēt atpakaļ un tad bija pisaks to paneli pacelt.

1-3-4-2

Listen to SLAYER

R.I.P. Divlitrīgais alus


#81 km_

km_
  • Lietotājs
  • 660 raksti
  • Dzimums:Vīrietis
  • Dzīvesvieta:Gulbene
  • Intereses:VAG instr.paneļi, EDC15/MSA15 vadības bloki

Pievienots 16 February 2018 - 18:23

*
POPULĀRS RAKSTS!

Saliku elektriski nolokāmos spoguļus.

 

Kas vajadzīgs:

tqSzrHW.jpg

  • Slēdzis

BLbPi6r.jpg

  • Relejs ar releja turētāju

lMcSV8w.jpg

  • vadītāja durvju rokturis ar pareizajiem apzīmējumiem (tā gan man nav)
  • paši spoguļi ar štekeriem, kuri iespraužas spoguļos (te jau sāku veidot kaut kādus vadus)

A8NjePj.jpg

 

Darba gaita

Viss ir ļoti vienkārši, bet atceramies, ka FL un pre-FL spoguļi atšķiras un savstarpēji neder! Pieliekot +12V un masu, visu var iedarbināt istabā uz galda.

Jānoņem vecie spoguļi un jāapmaina spoguļu rāmji uz saviem. Tad jāpārskrūvē jaunie spoguļi ar motoriem. Jānovelk 3 papildus vadi no vadītāja spoguļa (ja ir stiklu apsilde) vai 5 vadi (masa un sildīšana - ja nav apsildes - ar domu ka liksim arī apsildāmos stiklus). Vēl viens vads priekš spoguļu slēdža uz vadītāja durvīm. Tātad kopā 4(6).

Uz pasažiera durvīm + 3(5) vadi. Nogriezu kaut kādus audi štekerus, lai izskatās daudz maz normāli un visu var atspraust nost, ja nepieciešams. 

Ja liekam apsildāmos stiklus, tad kaut kur augstāk biju to jau izdarījis.

 

Šeit izveiktas modifikācijas pie pasažiera kājām un šofera kājām, atliek savilkt vadus no spoguļiem un salodēt štepseļus.

BvOoy54.jpg

 

Vadītāja durvju logu slēdzis izņemas viegli ārā no plastmasas, štekeris arī dalās, jāpieliek viens (1.) pins klāt, pārējie vadi un krāsas jau ir vietās.

B6du76d.jpg

 

Releja turētāja aizmugure

gOGP243.jpg

 

Šeit atrodama shēma, kā jāpapildina provodka. Uz visiem štekeriem pinu cipari ir un krāsas (vismaz manā gadījumā) sakrita. Kā arī provodka ir tikai jāpapildina ar trūkstošajām vietām, pie spoguļu regulēšanas var nepieskarties.

 

Rezultātam taču jāparāda arī kāds video :mrgreen:

 

Vecie spoguļi ir pilnā komplektā melniem rāmjiem un ar apsildi (stikliņi gan abi jāmaina).


B5 AFN EDC15VM+, GT1749VA, 0.240, SMF

:greyrs4:


#82 km_

km_
  • Lietotājs
  • 660 raksti
  • Dzimums:Vīrietis
  • Dzīvesvieta:Gulbene
  • Intereses:VAG instr.paneļi, EDC15/MSA15 vadības bloki

Pievienots 16 April 2018 - 11:26

boKjxqi.jpg

 

Neesmu neko baigi daudz sadarījis, uzliku vasaras ripuļus, nomazgāju.. spoguļus norkāsoju alumīnija krāsā. Gribu nokrāsot reliņus tādus pat kādā dienā. Izpūtējam jaunas gumijas, jo ļeperēja kā nelabais.

Beidzot arī atvērto durvju brīdinājumu sataisīju C5 kriptopanelim un uztaisīju kruīza indikāciju uz pneimo lampiņas. Mazliet iekavējās darbi ar tinytogu, bet eļļas temp. sensoru 049 919 563 B filtra flancī jau ieskrūvēju. Drīzumā varēs atbrīvoties no apmānītā sensora un eļļas temperatūru beidzot rādīs. Tad panelī būs funkcionalitāte uz visiem 100%.

Pieprecizēju savu spidometra kalibrāciju, lai ir 99% tā kā domā ECU, vajadzēja arī mazliet piekalibrēt patēriņa rādījumus (caur vcds).

 

FOPV6dO.jpg

 

IvVRPZY.jpg

 

Lai būtu remote clock funkcija, tad iegādājos 4B0919145B uztvērēju, jo lielai daļai paneļu tie uztvērēji nav iebūvēti (standarta atrašanās vieta šim aizmugurē aiz bampera). Tad aktivizējam funkciju, piespraužam uztvērēju, uzliekam vācu lokalizāciju panelim un viss notiek.

Šeit vairāk info par pulksteņa funkciju. Uztvērējus var nolasīt no MM paneļu aizmugurēm, no bamperiem no B6, C5 eiropiešiem (tā fīča bija paredzēta tikai vācu tirgum). Detaļas kodam vajadzētu būt vienalga kādam, ka tik ir 4pin štepselis.

Nav baigi apspriestā tēma internetā, kādam varbūt interesē..

 

Pinouts pie uztvērēja:

b25f126s-240.jpg

pin1 - dzeltens - laika signāls

pin2 - brūns - massa

pin3 - sarkans - +5V

QwGjad9.png

 

P9L7kgL.jpg

 

Aizmugures loga apsildei ieķēru kaut kādu labāku elektrisko līmi, divas svītras nesilda, provēs vakarā tur paknibināties.


Šo rakstu rediģēja km_: 16 April 2018 - 11:27

B5 AFN EDC15VM+, GT1749VA, 0.240, SMF

:greyrs4:


#83 km_

km_
  • Lietotājs
  • 660 raksti
  • Dzimums:Vīrietis
  • Dzīvesvieta:Gulbene
  • Intereses:VAG instr.paneļi, EDC15/MSA15 vadības bloki

Pievienots 18 June 2018 - 14:37

*
POPULĀRS RAKSTS!

Beidzot pieķēros eļļas temperatūras problēmai ar immo3 spido:

 

Eļļas filtra flancī jāizņem tapa un jāieskrūvē parastais eļļas temp. sensors, ja tā tur nav. Sensors ar blīvi maksā apmēram ~3€.

u3K9HsF.jpg

Otrs lielākais sensors tur būs eļļas spiediena sensors, apvilktais ir temperatūras sensors. Manā gadījumā tur bija tikai tapa.

 

5J2KqIp.jpg

 

Protams, šis analogais sensors strādās tikai ar immo1/immo2 paneļiem. Immo3 gadījumā - lai nebūtu jāmaina karteris, jāskrūvē slavenais TOG sensors, taisam eļļas līmeņa signāla emulatoru, būs eļļas temperatūra panelī un par SENSOR kļūdu varam aizmirst. Vienīgais mīnuss šai lietai ir tas, ka, protams, eļļas līmeņa signāls tiek emulēts normas robežās, tā kā zemu/pārāk augstu eļļas līmeni panelī nerādīs.

Par cik TinyTog emulatori gatavi nav nopērkami, tad nācās taisīt pašam.

 

Tad ir šādi varianti:

Immo1/Immo2:

Mašīnām, kurām nāca immo1/immo2 panelis vads no sensora jau pienāk pie paneļa aizmugures. Ja ir bijis plikais panelis, tad vada tur nav un tas jāatvelk pašam. Atliek ieskrūvēt sensoru un viss - eļļas temperatūru rāda. TinyTOG nevajag.

Immo3:

Gan VDO, gan Magneti Marelli paneļii - visi Immo3 paneļi ar balto skalu apgaismojumu izmanto Hella TOG sensoru eļļa temperatūras un līmeņa mērīšanai. Sensors padod impulsa signālu un pēc pulsu garumiem tiek noteikta gan eļļas temperatūra, gan eļļas līmenis. Pārslēgties starp analogo un TOG sensoru var daļai VW instrumentu paneļu, bet Audi paneļos to nevar izdarīt - tā kā ja sensors neiet vai gļuko, tad panelis pīkst un rāda eļļas kanniņu ar lielu uz rakstu SENSOR. To izprogrammēt nevar.

Var aizstāt kartera sensoru ar emulatoru, tā kā visi vadi ir motortelpā, tad var slēgtā kastē ielikt emulatoru un tur pat motortelpā novietot. Ja netiks motorā ieskrūvēts parastais eļļas temperatūras sensors, tad eļļas temperatūru vienkārši visu laiku rādīs uz 60, ja ieskrūvējam sensoru, būs arī rādījums.

Pārejot no Immo2 uz Immo3:

Pārtaisot štekerus no Immo2 uz Immo3, emulatoru var ieinstalēt un noslēpt pašā panelī un vienkārši pievienot eļļas temperatūras signālu TinyTog emulatoram vai kādam brīvam paneļa pinam(kā es to izdarīju).

Audi B5/C5 instrumentu paneļa likšana B3/B4:

Ievietoti iekš B3/B4 B5/C5 instrumentu paneļi spēs rādīt ātrumu, dzinēja apgriezienus, dzesēšanas škidruma temperatūru, spriegumu, ne visai precīzu degvielas līmeni bākā (tur var palīdzēt TinyTank emulators, arī alm.hk uzražojums). Viss pārējais ir apejams/novēršams. Tad lai tiktu pie eļļas temperatūras un tiktu vaļā no dzeltenā brīdinājuma, var likt emulatoru + analogo devēju. Var likt to paneli kaut uz mopēda, vai istabā darbināt, ar TinyTOG eļļas kanniņu novākt var.

 

Jāpiebilst, ka ar TinyTOG var aizstāt Hella sensoru, tā kā ne tikai A4 B5, bet arī C5, B6, VW auto utt...

 

Minimāli modificējot TinyTOG platīti un pārprogrammējot Tiny15/Tiny25 mikrokontrolieri, var arī izveidot TinyTank (man gan nav bočkas uz kuras pamēģināt)

Kad meklēju variantu, kā tikt ar šo visu problēmu galā, bija arī šāds variants no lietuviešiem, tiesa šie pateica, ka nevarot man veikt piegādi. Bet galu galā tika pamēģināts arī tas - tikai kļūdas noņemšanai der, eļļas temperatūras gan nebūs. 

 

Rezultāta platīte kaut kā šādi izskatās:

GtP5qJH.jpg

Tiek pievadīti +12V un -, kā arī ieejas signāls no sensora, uz izejošais impulsa signāls uz spidometru.

 

Uz plates ir 100Ohm potenciometrs, ar kuru nepieciešamības gadījumā rādījumu var arī piekoriģēt - tiem, kas domā, ka rādījums nebūs precīzs. Darbojas viss tas tiešām labi.

Re, beidzot pilnīgi funkcionējošs spidometrs, ja neskaita to, ka nemēra eļļas līmeni motorā, tas gan pašam jāskatās :mrgreen:

NdyfV6E.jpg

 

Gatavas TinyTOG platītes pie manis var dabūt, kādus 10-15 eksemplārus pagaidām varu uzražot. Ja būs interesenti, var arī TinyTank'u uztaisīt.

Tas šoreiz viss.


Šo rakstu rediģēja km_: 18 June 2018 - 23:06

B5 AFN EDC15VM+, GT1749VA, 0.240, SMF

:greyrs4:


#84 km_

km_
  • Lietotājs
  • 660 raksti
  • Dzimums:Vīrietis
  • Dzīvesvieta:Gulbene
  • Intereses:VAG instr.paneļi, EDC15/MSA15 vadības bloki

Pievienots 10 August 2018 - 21:55

Mazs update

Izgāju skati. Jauni bremžu kluči, jaunas miglas, visas gaismas noregulētas. Ķegas turas pa visām bedrēm gandrīz 30tkm, 200tkm pienākuši.

yzElS32.jpg

 

Skates onkuļiem gan nepatika miglas lukturu regulējums, bija perfekti noregulēti... bet nu... kaut kur jau piesieties vajag šiem :mrgreen: Vēl ir mazliet pieregulēts čips, mazliet vairāk griezes uz mazākiem apgriezieniem, iet patīkami, pagaidām jaudas pietiek, ja gribēsies vēl, būs jāmaina sprauslas un noteikti arī sajūgs+spararats. Restaurētā turbīna kalpo labi, pagaidām turbo netiks mainīts kamēr šī ies, saregulēts uz 1.35bar.

17qN6gp.jpgIEBZz25.jpg

Vajadzēja mazliet pieķūnēt resti, hroms bija nodauzīts ar akmeņiem.

t2GLQea.jpg

 

Ķēros pie krāsošanas darbiem mazliet.. Vajadzēja atjaunot to strīpu uz apskrāpētā bampera stūra, mazliet špaktelēšanas utt... Vajadzētu uzpulēt to stūri un būtu jābūt OK.

DPm0Dwe.jpg

 

Pašlaik kaut kā šādi izskatās. 

didYgC4.jpg


B5 AFN EDC15VM+, GT1749VA, 0.240, SMF

:greyrs4:


#85 km_

km_
  • Lietotājs
  • 660 raksti
  • Dzimums:Vīrietis
  • Dzīvesvieta:Gulbene
  • Intereses:VAG instr.paneļi, EDC15/MSA15 vadības bloki

Pievienots 21 September 2018 - 19:25

Mazi jaunumi. 

w7yejxn.jpg

Cipars bija labs, jo restē bija viens liels robs un vairāki maziņi caurumi :mrgreen: Bet ko gan ar bamperu špakteli nevar aizlāpīt. Ja kāds grib, tad var nopirkt veco standarta feislifta resti.

 

Pamēģinu kā ir ar tiem baltajiem riņķiem.

oMY68HC.jpg

 

Citādi nav ko piebilst, saliku svaigas durvju ručķu plastmasas, tik kaut kā neesmu nofočējis. Cits svaigums uzreiz. Pagaidām gribu atjaunināt saplaisājušo koka apdari. Ja kādam ir koks no feislifta (ne pārāk tālu no Gulbenes), tad varat piedāvāt. Šofera durvju vajag, vajag arī garo paneļa līsti, pelnutrauka līsti un v-konsoles pogu līsti. Apdomāšu arī kaut kādu S4/RS4 OEM pdares komplektu..

 

Ak jā, saņēmos uztaisīt sarkanas bremzes arī beidzot.. Atvēlēju tomēr laiku sakrāsot.

au1Rq9h.jpg

 

Vēl esmu pārgājis uz C5 trīsspieķu stūri, liekas kaut kā stipri svaigāka tā stūre. Kaut kā tā.


Šo rakstu rediģēja km_: 21 September 2018 - 19:35

B5 AFN EDC15VM+, GT1749VA, 0.240, SMF

:greyrs4:


#86 Kaspars42

Kaspars42
  • Lietotājs
  • 299 raksti
  • Dzimums:Vīrietis
  • Dzīvesvieta:Brocēni

Pievienots 21 September 2018 - 21:19

Ciparu jau pats noteici. Bet rezultāts graujoši labs sanācis restei. Nekrās putekļus.

Audi A4 B6 1.9 96kw (AWX) Mans
Audi A4 B6 AVANT 1.9 96kw (AWX) Sievas


#87 km_

km_
  • Lietotājs
  • 660 raksti
  • Dzimums:Vīrietis
  • Dzīvesvieta:Gulbene
  • Intereses:VAG instr.paneļi, EDC15/MSA15 vadības bloki

Pievienots 22 September 2018 - 20:51

Bija labs atjaunojamais materiāls :mrgreen:


B5 AFN EDC15VM+, GT1749VA, 0.240, SMF

:greyrs4:


#88 km_

km_
  • Lietotājs
  • 660 raksti
  • Dzimums:Vīrietis
  • Dzīvesvieta:Gulbene
  • Intereses:VAG instr.paneļi, EDC15/MSA15 vadības bloki

Pievienots 09 November 2019 - 18:05

*
POPULĀRS RAKSTS!

Kādu laiku nav rakstīts un nekas arī baigi nav darīts. Nav bijusi vajadzība kaut ko baigi taisīt. Kā arī visas darba lietas ņēma virsroku, bet pa vasaru griesti nokrita uz galvas, tā kā, protams, pārejam uz melnajiem griestiem. Audumu dabūju mākslīgās ādas, diezgan grūti stiepās, taču rezultāts diezgan labs. Principā šeit vajag ļoti staipīgu audumu. Ir daži mazi kasjaki, bet kopumā sanāca OK.

 

Šeit viss jau norauts. Tā kā mašīna avants, tad ārā un iekšā dabūt griestus nav problēma. Visas plastmasas ap stoikām gan jāņem nost bez variantiem, noņemt varbūt var ar visām plastmasām, bet uzlikt gan nebūs vienkārši, pie reizes tās pārkrāsoju.

PKJ7kEB.jpg

 

Veco audumu var izmest miskastē un veco līmi beržam nost prātīgi ar drāšu birsti.

sVC23lu.jpg

 

Pie reizes nokrāsoju visas gaišās plastmasas melnas ar melnu plastmasas krāsu. Gaiši palika tikai griestu gaismekļi (varbūt kādam ir melni?).

Bildē daļa no krāsošanas procesa, visas stoiku un sliekšņu plastmasas arī tika pārkrāsotas.

Pie reizes pārkrāsoju arī bagāžnieka pārvalku melnu, jo manējais līdz šim vēl bija zilā krāsā.

b7nbUA4.jpg

 

Mēģināju sākumā ar pūšamo līmi. Principā to pašu ko jebkurā auto veikalā var nopirkt. Konkrētajam audumam vajadzēja diezgan daudz viņu pūst, lai normāli pieliptu. Tātad arī daudz līmes balonus. Droši vien parastam audumam vajadzētu mazāk. Ieliekuma un izliekuma vietas līmēju ar stiprāku mantu, lai kārtīgi turas. Iespējams pūšamās līmes vietā labāka būtu bijusi universālā smērējamā līme. Līmēšanas process notika lēnām, nesteidzīgi un vairākas dienas. :mrgreen: Rezultāts apmēram šāds:

tatRBXd.jpg

 

Foto no gala rezultāta:

ivJgSEy.jpg

 

iXU7fBs.jpg

 

l7AbAZr.jpg

 

ptGSIko.jpg


Šo rakstu rediģēja km_: 09 November 2019 - 18:15

B5 AFN EDC15VM+, GT1749VA, 0.240, SMF

:greyrs4:


#89 km_

km_
  • Lietotājs
  • 660 raksti
  • Dzimums:Vīrietis
  • Dzīvesvieta:Gulbene
  • Intereses:VAG instr.paneļi, EDC15/MSA15 vadības bloki

Pievienots 31 January 2020 - 00:47

*
POPULĀRS RAKSTS!

Īss izmaiņu/apgreidu apraksts:

  • Sakopta salona apdare, saliktas melnas RS4 stila līstes koka vietā (grūti labu koku sadzīt rokā, nolēmu parastās alumīnija nokrāsot melnas, nolakot, uzpulēt - efekts RS4 Piano Black)
  • BOSE sistēma un skaļruņi likvidēti, palikuši tikai uzraksti uz skaļruņu sietiem; tumbas izbeidzās, līdz ar to nav divu domu - metam laukā, pastiprinātājs vēl palika dzīvs, ja vajag varu kādam uzdāvināt par aliņu
  • Attiecīgi salikta jauna skaņas sistēma no no FOCAL:
    FOCAL Auditor RCX 130 koaksiālie skaļruņi priekšai
    FOCAL Auditor RCX 165 koaksiālie skaļruņi aizmugure
    FOCAL Auditor AP-4340 4 kanālu pastiprinātājs visiem 4 skaļruņiem
    jauni RCA kabeļi, jauni skaļruņu kabeļi no pastiprinātāja līdz skaļruņiem
  • Iztīrīta turbīna, jo sāka ķerties VNT mehānisms
  • No biedra MXR iegūta, sakopta, pielāgota un ielikta RNS-E
  • Līdz ar to pāriets no 1/2feislifta 1din viduskonsoles uz feislifta 2din viduskonsoli + uzpucēti un nokrāsoti visi plastmasi pa viduskonsoli, bardačoks, zemstūres plastmasa
  • AFN'am atkal uz 225000 nomainīta eļļa, termostats un termostata korpuss, jo pie zem 0 grādiem tecēja laukā viss dzes. šķidrums
  • Jaunas SAVA ziemas riepas, tagad mazliet žēl nodzīt pa sausu asfaltu, bet nu ko darīsi...
  • Elkoņbalstam jauna viltus āda, labāk viltus jauna, nekā īsta un saplēsta

Nav baigi ideālā bilžu kvalitāte, jo pārsvarā strādāju pa vakariem un tumsu, fočēju ar telefonu, bet nu vismaz pacentos mazliet kaut ko nofočēt :mrgreen:

 

Salons

 

Būtībā salasīju vienu komplektu ar visu standarta alumīnija apdari un nokrāsoju melnu, pēc tam pāris kārtas lakas un beigās pārgāju ar 800-1500 smilšpapīru un uzpulēju. Krāsoju tāpat ar krāsas baloniņiem. Kaut kas no darba procesa bildēs, lai nav garlaicīgi lasīt. Nav perfekti, bet diezgan normāli šķiet sanāca.

TSu5QAI.jpg

76DQeUM.jpg

Rnue1KP.jpg

 

Rezultātā pamazām arī visas līstes saliku mašīnā.

Šeit pārvilku elkoņbalstu. Izmantoju to pašu materiālu, ar ko pārlīmēju griestus. Vecā āda bija pārgriezta pa vidam, tā būtu atstājis to pašu veco.

 

s3oweQF.jpg

 

Par skaņu

 

Kā jau teicu iepriekš, likvidēju BOSE tumbas, pastiprinātāju. Neesmu baigais audiofīls, bet mūzika patīk, tāpēc kaut kā sāka pietrūkt ar esošo sistēmu, lai gan kad tikko ieliku (tagad jautāju sev, kāda velna pēc man vispār vajadzēja viņu likt) tumbas vēl bija +- dzīvā stāvoklī. Kaut kādi BOSEs vadi vēl palika, bet tos kaut kad kad sanāks raut nost apšuvumus, izņemšu. Grabēt sāka pirmās priekšējās, taču kādam, kam negribas griezt baigos basus, varu tās tumbas uzdāvināt, tik beigtas nebija. Pastiprinātāju arī varu atdot

hLGiABt.jpg

Jaunos skaļruņu modeļus var pačekot posta augšpusē. Tas tā informācijai, ka tādi der un ielien, un neatduras pret logu mehānismu. Gana pieņemami skaļruņi manuprāt. Varēja arī nelikt papildus pastiprinātāju, taču audi maģi nedod ārā visas 4 aktīvās izejas, tāpēc izlēmu ielikt skaļruņiem piemērotu budžeta klases pastiprinātāju. Negribēju arī atstāt oem vadus jaunajiem skaļruņiem, tāpēc savilku uz visām 4 durvīm jaunus. Vajadzēja arī jaunus RCA kabeļus no maģa līdz aizmugurei. Pastiprinātājs tagad dzīvo bagāžnieka kreisajā kabatā kopā ar sabvūfera pastiprinātāju. OEM subwoofers jau ir ilgu laiku atpakaļ izravēts un tur tagad ir daudz vietas pastiprinātājiem. :mrgreen:

 

Par OEM maģu saslēgšanu - attiecīgi Concert/Chorus 1/2 radio ir jāatstāj ar BOSE kodējumu, lai ārā nāktu visas 4 lineārās izejas. Par Symphony un RNS-D nezinu - droši vien tas pats. Koncertu gan nomainīju ar RNS-E, līdz ar ko skaņas kvalitāte ļooooti uzlabojās, jo RNS-E nāk ārā visas 4 lineārās neatkarīgi no kodējuma. Līdz ar to var nedaudz pamainīt skanējumu/ekvalaizeru ar kodējumu. RNS-E var sakodēt kā bose (vajag arī BOSE pinu piemest pie masas), bet tad skaņa paliek plika, nekāda un basu/augšu regulējuma amplitūda stipri samazinās.

 

Kā iegūt RCA izeju no jebkura Chorus/Concert/Symphony utt... radio? Paskatamies pinoutus attiecīgajam maģim un uzlodējam uzreiz aiz izejas RCA štepseļus. RCA masa visām 4 izejām gan ir viena, no skaņas gan tik daudz saprotu, ka tas nav labi. Gala rezultātā tumbās ir neliels fons, to knapi var dzirdēt un neviens internetā forumos vēl nav to apgājis. Taču kā jau teicu, fons ļoti minimāls. Riktīgiem audiofīliem tad oriģinālais Audi headjunits droši vien nederēs. Galvenais, protams, nepažēlot kapeiku arī uz RCA kabeļiem.

Tādā variantā, ja neliek aftermārketa skaņas sistēmu, bet lieto oriģnālo aktīvo izeju priekšai un oem pastiprinātāju aizmugurei - viss būs čotka un nekādu fonu nebūs.

 

Tas tā īsumā par skaņu - tālāk par RNS-E.

 

RNS-E

 

Pirms:

ljDHujK.jpg

 

Lielu lielais paldies MXR par RNS-E. Tātad no A3, 2007. g 8P0035192J

 

Šeit tikko iepirkts, vēl C5 stock rāmis nav pietūnēts:

 

07lZYoX.jpg

 

Jau tuvāk patiesībai, te vēl mazliet nav pieregulēta apakšmala, klimas augšmala vēl ir tāda mazliet apčakarēta:

miNTPwB.jpg

 

Pa lielam pamatnosacījumi ir A6 C5 instrumentu panelis, tad ir garantēts, ka viss strādās, būs savietojams, CAN komunicēs pareizi un visādi citādi viss būs okey. Ar A4 B5 immo3 paaudzes paneļiem, man nav tā labākā pieredze ar CAN savietojamību, to noteikti var koriģēt, bet C5 panelis jebkurā gadījumā ir apgreids B5 panelis, tāpēc pirms likt iekšā RNS-E, to apgreidu arī ir rekomendēts izveikt.

 

Pašu aparātu vajag pirmās paaudzes (192X) līdz ~2009. gadam, tas būs jaunākais, ko iekš B5 var ielikt, jo C5/B5 paneļi ātruma signālu nepadod pa CAN, bet pa analogo signālu, kas turpat aiz radio jau pienāk visiem B5 un tiek izmantots GALA funkcijai Audi maģos. Lai ieliktu otrās paaudzes RNS-E jārēķinās, ka pati kaste maksās x2 un vajadzēs emulēt CAN signālus, karoče beigās sanāk bardaks. Ja nav ātruma signāla - navigācija nestrādā pareizi, maģī visu laiku sēdēs kļūda, par neesošu ātruma signālu.

 

Vēl par savietojamību - principā spraud un spēlē variants. Sākumā biju uzlodējis pāreju, patiesībā salabojis sačakarētu ķīnas pāreju, izskatījās apmēram tā:

bermSRl.jpg

Vēl viena svarīgā lieta! Obligāti vajag arī dažus pamatkomponentus tai visai štellei:

  • GPS antena
  • FM antenas adapteris (būs jāsadzīvo ar kļūdu RNS-E par diversity antenas neesamību, taču radio skanēs tieši tāpat kā pirms tam, ja ne pat labāk)
  • Quadlock spraudnis nogriezts no kāda auto vai ir dabūjamas ķīniešu pārejas iekš ebay

Bet ātri sapratu, ka tās vietas aiz maģa nav tik daudz lai vēl stūķētu iekšā kaut kādus liekus vadus, tādēļ beigās salodēju visus štepseļus pa taisno un visu lieko no turienes izravēju.

 

Ja tehniski tur viss ir labi, tad tālāk par fizisko nederēšanu - ar rāmjiem/priekšas paneļiem ir visādi. Taču ar izvirzījumu uz āru viss ir kārtībā visiem paneļiem. C5 panelis ir vistuvākais un visviegākais ar ko strādāt, sānos paliks ne pārāk lielas spraugas un augšpuse derēs uz 100%. Apakšmala būs smuki jānogriež pa līniju, lai RNS-E varētu vispār iebīdīt iekšā. Ņemam to pašu papīra nazi ar ko iepriekš griezām otro koncertu no B7. Visu prātīgi un pacietīgi un viss būs OK! Tātad C5 gadījumā - griežam apakšu, līmējam sānus. Protams, krāsosim arī pašu rāmi, tā kā jābūt gatavam izjaukt RNS-E ārā kādā procesa brīdī. Atstāju šo darbiņu pēdējo.

 

Ar B6/B7 RNS-Erāmi paliks lielākas malas un būs jāgriež augšmala, par A3 un citiem variantiem nemāku spriest.

 

Kaut kas no rāmja darbiem - šeit viena sānu malas jau ir pielīmētas un +- pieslīpētas:

k4mv4kW.jpg

Slīpējam un krāsojam:

f4NXMAo.jpg

Rezultāts:

pOkgUem.jpg

 

Šeit jau izjaukts un salikts priekšas panelis, paliek vienīgi pelēkās pogas un ar uzrakstiem kaut kas vē būs jāizdomā, jo tie nu ir pārkrāsoti:

qRSrPRA.jpg

 

Otrs nosacījums - vajag 2din viduskonsoli no feislifta modeļa. Tāda viduskonsole nāca B5 2000.g un uz augšu, tātad 1999.5 gada modeļiem būs tāda 1din konsole kā man bija.

Vajag:

  • pašu viduskonsoles plastmasu (der arī oriģinālā, bet vajadzēs diezgan viņu piegriezt un pielāgot, kā arī ļoti vēlami ir papildus stiprinājumi, lai gan bezizejas gadījumā var iztikt arī bez tiem)
  • klimata kontroles vadību no 2000.g+ gada auto 8D0820043x . Domāju, ka ar saderību nebūs problēmu, vismaz nav vēl dzirdēts, ka aizvietojot veco klimu ar jaunāku kaut kas var nestrādāt vai strādāt nekorekti (kā tas bija preFL B5 klimām). Man nederēja sēdekļu apsildes releji/bloki, taču tos var viegli izņemt un pārspraust no vecās klimatkontroles.
  • viduskonsoles būri/rāmi
  • viduskonsoles 2din radio būri/rāmi
  • 2din pelnutrauku (pogas un glāžu turētājs derēs, var būt variants, ka trūkst fiksējošo elementu, lai nofiksētu pogu bloku un glāžu turētāju, tad mazliet pie tā jāpiedomā)
  • 2din šiftera "dēli" (var ļoti labi arī apgriezt 1din detaļu, 2din detaļa vienkārši ir īsāka un ar nelielu paaugstinājumu galā)

Šeit gatavojamies mainīt viduskonsoli, jau te redzams, ka lielu daļu vecā tipa štekeru varēs likvidēt un pāriet uz RNS-E tā saucamo quadlock spraudni:

eqRPoXi.jpg

 

Quadlock spraudnis:

AUDI-RNS-E-Plug-Play-Adapter-A3-A4-A6-A8

 

Viduskonsoles vajadzīgos gabalus arī diezgan operatīvi sanāca sazīmēt. Diemžēl viduskonsoles plastmasa cieta sūtīšanā (trausla tā plastmasa...) un bija jāņem tā pati vecā, oriģinālā plastmasas lielā daļa. Tad nu tur seko diezgan liela pielāgošana un graizīšana, ko es negribu dokumentēt, taču izdarāms tas ir. Pa lielam abiem konsoles variantiem forma ir vienāda.

Tad nu visu biju jau sagriezis un samērijis, no alumīnija izveidoju fiksos stiprinājumus viduskonsoles rāmim.

 

Te kaut ko piemēru, atrast kur pieskrūvēt atsaites lejasdaļai nav grūti:

p0YB6TD.jpg

 

Te jau esmu pieskrūvējis:

6cpfaI0.jpg

 

Vairāk par viduskonsoli neko neesmu safočējis, taču ja iegūst visus vajadzīgos gabalus, tad viss ir plug&play. Pie reizes pārkrāsoju viduskonsoli, lai svaigāks skats.Kā arī kārtīgi saorganizēju vadus aiz visas tās padarīšanas.

Lai noņemtu viduskonsoli vispirms jāatskrūvē arī elkoņbalsts, jānoņem rokasbremzes apdare un jāabrīvo visa tā plastmasas daļa. Tad var sākt ņemt un skrūvēt nost pašu konsoli.

 

Navigācija.

Šim aparātam navigācijas kartes strādā no divu slāņu DVD diska. Viena no tipiskajām RNS-E kaitēm ir problēmas ar disku lasīšanu, ja tādas ir tad:

  1. pārbaudam disku, ja nepalīdz:
  2. mēģinam tīrīt lēcu, ja nepalīdz:
  3. mainam DVD lasītāja optikas lēcu

Manā gadījumā aparāts raiti lasīja CD audio diskus, bet DVD ne par ko, notīriju lēcu un biju pārsteigts cik daudz mēslu tur bija. Nav brīnums, kas mašīnā sakrājas pa visiem tiem gadiem:

JvB3dd0.jpg

Rezultātā karšu DVD disku lasa perfekti. Lēcu ieteicams tīrīt ar tīru spirtu un vates kociņu prātīgi berzējot pa optikas lēcu. Pie lāzera tikt klāt var viegli - tikai noņemot RNS-E augšējo paneli.

 

cffjPo4.jpg

Forši, ka pirmās paaudzes RNS-E joprojām iet oriģināli Audi navigācijas diski - tas ir pat jaunākais 2019. gada karšu disks (DVD3 - Latvija). Nav tik ērta kā navigācija telefonā, taču noteikti arī ne peļama.

 

Par GPS antenas instalāciju, viņa strādā labi turpat zem priekšas paneļa, nostiprināta virs bardačoka, lai gan oriģināli ir paredzēta jumtā.

 

SD karte priekš RNS-E man atradās viena 1GB karte (atceramies, ka SDHC kartes neder! tikai SD kartes ar ietilpību tātad līdz max 4GB. Ebayā uzsūtīju 2x2GB kartes - bija vislabākais cipars priekš tādām vecām kartēm). Pie vecā koncerta radio man bija piejūgts Yatour YT-M06, to atstāju, lai saglabātu CD Changera funkciju, strādā! Skaņas kvalitāte ļoti laba!

 

Par AUX ieeju, pēc noteiktas SW versijas to var aktivizēt ar VCDS (Pēdējais jaunākais softs ir 0650). Taču iebūvētā AUX ieeja ir diezgan klusa, tāpēc Yatour iebūvētā AUX ieeja pa manam iet daudz labāk. Vēl plānā pagaidām ir pielikt OEM telefona bluetooth bloku. Un YT-BTM addonu Yatouram ,lai iegūtu Bluteooth funkcionalitāti un integrāciju ar radio pogām priekš A2DP audio strīmēšanas.

 

Par vadu savienošanu. Uz RNS-E viss pinouts jau ir virsū, tā kā nav pat internetā jāmeklē kurus vadus kur jāvieno. Galvenais ir CAN low/high signāli, GALA, K-line, +12V un GND, pārējie vadi ir pa skaņas izejām/changeri/telefonu utt...

 

Internetā ir šāda tāda info, ka pulkstenis mēdz nesinhronizēties ar RNS-E. Man domāt, ka te vajag C5 instrumentu paneli un viss būs čotka. Vismaz man ar pulksteni viss iet.

 

Par kodēšanu ar VCDS. Būtībā viss ir šeit:

http://wiki.ross-tec..._System_(RNS-E)

Galvenais kodējums:

0?xxxxx - šeit obligāti jākodē kā Audi A6(4B), citādi navigācija neņems analogo ātruma signālu

0xx?xxx - 9 - BOSE variants, es uzliku 1 (A4 (8E)), bet te var paeksperimentēt, mazliet mainās skaņas ekvalaizers, vēl mazliet skaņu var pamainīt RNS-E "slēptajā" izvēlnē (skatīt Youtube)

0xxxx?? - aprīkojuma kodējums

Vēl papildus lietas un diezgan daudz sīkumus var izmainīt pie adaptācijām

 

Ja viss būs pareizi sakodēts un vadi savienoti pareizi, tad būtu jāpaliek 2 kļūdām:

  • par mikrafona neesamību (mikrafona oriģinālā atrašanās vieta ir kaut kur griestos pie gaismas, to es vēl neesmu sev pievienojis, bet būs nepieciešams priekš telefona un hands-free sistēmas)
  • par diversity antenas neesamību

Šis apgreids paver vēl iespējas:

  • telefona bluetooth modulis - handsfree
  • atpakaļskata kamera
  • video ieeja (raspberry pi modifikācijas, telefona ekrāna kopīgošana utt...)

 

Vēl sīkumi jāpieregulē, bet gandrīz gala rezultāts! Krāsu izmantoju parasto melno matēto krāsu.

miNTPwB.jpg

 

yLsQUAN.jpg

 

Paldies useriem MXR un Oss par info un padomiem. Īpaši Oss par pamudinājumu, savādāk nebūtu nemaz sācis. Citiem vārdiem sakot viss ir izdarāms, bez problēmām. Ja negribas var izlaist epopeju ar rāmja pielāgošanu B5, jo ar C5 rāmi jau tas kopskats ir tīri pat pieņemams.


Šo rakstu rediģēja km_: 31 January 2020 - 22:13

B5 AFN EDC15VM+, GT1749VA, 0.240, SMF

:greyrs4:


#90 Cigārs

Cigārs
  • Lietotājs
  • 324 raksti
  • Dzimums:Vīrietis
  • Dzīvesvieta:Jelgava
  • Intereses:Mototehnika

Pievienots 31 January 2020 - 15:46

Izskatās ļoti mint





Also tagged with one or more of these keywords: a4, b5, facelift, FL

0 Lietotāji(s) lasa šo tēmu

0 biedri(s), 0 viesi(s), 0 anonīmi(s) lietotāji(s)