Pālekt uz saturu


Foto

Karsts AEL dedzina eļļu

AEL 2.5 TDI TDI dūmo eļļa zili dūmik

  • Please log in to reply
12 atbildes uz šo tēmu

#1 riils

riils
  • Lietotājs
  • 150 raksti
  • Dzimums:Vīrietis
  • Intereses:Troļļot Internetā

Pievienots 12 October 2015 - 17:48

Šodien AELs dabūja fantastisku 2nieku skatē - "ievērojama motora dūmošana".
 
Te nu ir viela interneta diagnostikai un filasofijai :hihi:  Iespējams ka kādam AEL vai 1.9 TDI īpašniekam ir bijuši identiski simptomi:
 
1.) Motors dedzina eļļu - līmenis krītās, zili dūmi
2.) Dedzina tikai tad ja motors ir ļoti labi uzsilis (piem. pa Rīgu mīcoties). Īsos braucienos vai uz šosejas nedūmo.
3.) Dedzina tikai tad ja motors ir darbojies kādu brītiņu pie zemiem apgriezieniem (tukšgaitā, stāvot korķī, ejot apskati :crazy: )
4.) Dedzina tikai uzdodot gāzi/paceļot apgriezienus, nekad tukšgaitā (sk. video). Lai dabūtu zilo dūmu, vispirms ir jāpadarbojas tukšgaitā (3. punkts), un tad jāuzdod apgriezieni. Šķiet ka eļļa kaut kur uzkrājās kamēr karsts motors griežas ar zemiem apgriezieniem, un, pēc tam, izdeg kā paceļ apgriezienus (paceļas boost).
5.) Turbo strādā labi un klusi
6.) Turbo ass brīvkustību neesmu vēl baudījis.
7.) No interkūlera ieplūdes trubas eļļa ārā netecēja, bet apkārt savienojumam viss ir nocūkojies melns. Drusku cūcībiņa arī uz turbo korpusa (sk. bildes).
8.) Tie nav dīzeļa dūmi - atgāzes labas (2.19), doza laba, smidzekļi labi, patēriņš labs, jauda laba, lec normāli
9.) Problēma ir jau ilgu laiku. Šoreiz nenoveicās skatē, kaut kā iekrita tas zilais dūms acīs :D
 
Potenciālās vainas:
 
A ) Turbo laiž garām eļļu
D ) Vārstu blīvslēgi
C ) Eļļas gredzeni
D ) HVZ
 
B un C es nespēju savā galvā savienot ar 4. punktu. Ja eļļa vienkārši konstanti sulotu iekšā cilindros, tās patēriņš un zilie dūmi būtu visu laiku konstanti (vai atkarīgi no apgriezieniem).
 
Ja problēma ir A, tad kur tieši tā eļļa uzkrājās (interkūlera trubas ar eļļu gluži nepludo) un kāpēc tikai tad, kad motors ir labi karsts?
 
21923189840_f5858e2fd5_z.jpg
 
22098827292_bdc09cb406_z.jpg
 
21490241833_19c19d7569_z.jpg
 
 

'96 C4A6 AEL TDI FWD 6spd Brilliant Blue sedan

#2 audi1003

audi1003
  • Lietotājs
  • 215 raksti
  • Dzimums:Vīrietis
  • Dzīvesvieta:jelgava

Pievienots 12 October 2015 - 17:50

Man bija tapat.pie vainas bija vārstu gumijas

#3 MXR

MXR
  • Foruma atbalstītājs
  • 3074 raksti
  • Dzimums:Vīrietis
  • Dzīvesvieta:Jelgava

Pievienots 12 October 2015 - 18:09

Nu es gan sāktu ar to, kas pat atejas vākam ir redzams, un tas ir Turbo. Nu nav visur jābūt tādai eļļas zampai. Saprotu, ka 20 gadīgs turbo un tā, bet normālā gadījumā nav pat uz pusi tik daudz. 

 

6.) Turbo ass brīvkustību neesmu vēl baudījis.

To vajadzēja izdarīt pirms topika klapēšanas. Nekur tā eļļa neuzkrājas, viņa sadeg. Ja tur būtu litriem eļļas, sen jau raznosā aizietu. Karsts - loģiski - eļļa ir šķidrāka un lielāka tieksme tai zust. 


Veco Aužu pansionātsTM
MXR BARTERI (B3,B4,B5,C4,C5,Allroad C5)


#4 riils

riils
  • Lietotājs
  • 150 raksti
  • Dzimums:Vīrietis
  • Intereses:Troļļot Internetā

Pievienots 12 October 2015 - 18:46

Man bija tapat.pie vainas bija vārstu gumijas

 

Vai simptomi sakrita pēc visiem punktiem (ieskaitot #4)? Ja pie vainas ir vārstu gumijas, tad kāpēc eļļa nenonāk cilindros un nekūp kad motors iet tukšgaitā, un kāpēc uzsākot braukt pēc ilgstošas tukšgaitas ir liels dūmu mākonis?

 

 

Nu es gan sāktu ar to, kas pat atejas vākam ir redzams, un tas ir Turbo. Nu nav visur jābūt tādai eļļas zampai. Saprotu, ka 20 gadīgs turbo un tā, bet normālā gadījumā nav pat uz pusi tik daudz. 

 

6.) Turbo ass brīvkustību neesmu vēl baudījis.

To vajadzēja izdarīt pirms topika klapēšanas. Nekur tā eļļa neuzkrājas, viņa sadeg. Ja tur būtu litriem eļļas, sen jau raznosā aizietu. Karsts - loģiski - eļļa ir šķidrāka un lielāka tieksme tai zust. 

 

Atejas vākam ir lielāka pieredze auto remontā nekā man. Bet man arī pirmā doma bija par turbo.

Teorija šāda:

 

Kad motors ir labi karsts un eļļa ir šķidra, tā sāk sūkties garām turbo eļļas gredzeniem un nonāk ieplūdē. Kamēr apgriezieni ir zemi (tukšgaita), turbo griežās lēlām un ieplūdē spiediens mazs, motorā nonāk tikai gaiss, bet eļļa paliek un krājās kaut kur trubās vai interkūlerī.

Kā uzdod gāzi un iegriežas turbo, tā paceļas spiediens un līdz ar gaisu tiek ievilkta arī sakrājusies eļļa, un rezultātā ir zils dūmu mākonis. Un cikls sākās no jauna.

 

Vienīgais ko es cerēju redzēt ir ka noņemot interkūlera trubu kaut kas izpilētu/iztecētu laukā. Bet nekā. Varbūt viss paspēja smuki sadegt.


'96 C4A6 AEL TDI FWD 6spd Brilliant Blue sedan

#5 MXR

MXR
  • Foruma atbalstītājs
  • 3074 raksti
  • Dzimums:Vīrietis
  • Dzīvesvieta:Jelgava

Pievienots 12 October 2015 - 19:08

Nu, Tu, principā diezgan adekvāti to visu aprakstīji. Jā. 


Veco Aužu pansionātsTM
MXR BARTERI (B3,B4,B5,C4,C5,Allroad C5)


#6 BLOW

BLOW
  • Lietotājs
  • 549 raksti
  • Dzimums:Vīrietis
  • Dzīvesvieta:Rīga
  • Intereses:AUDI, AUDI un AUDI.

Pievienots 12 October 2015 - 21:43

Vārstu blīvslēgi + Turbīna! Vel ir vērts uzmest aci kartera ventilācijai dodu 99% ka membrāna kas atrodas vārstu vākā ir caura, un eļļas atdalītājs ir aizsērējis!

 

P.S. Derēto nomainīt stabilizatora stieņa vidējās bukses! :ok:


AUDI S6 2.2 t, AAN, AWD, -powered by jonix -- Going for VS

VW Golf 6 1,2TFSI, FWD -stock - SELL

(VW Golf 4 1,9SDI, FWDstock ; AUDI S6 2.5TDI, AEL, AWDpowered by jonix ;  AUDI 200 2.2 t, MC, FWD,stock;  VW Golf 3GTI, 2.0,  2E, FWDstock ) -- SOLD


#7 at45

at45
  • Lietotājs
  • 37 raksti

Pievienots 23 November 2015 - 21:03

Rij eļļu nejēgā, Liels eļļas patēriņš,

 

1 Litrs/200km, A6C4, 2.5TDI, AAT, 1998g. Degvielas patēŗiņš normāls. 7l/100km

 

Sākās ar to, ka vasarā sintētiskās eļļas šiltīte pabalēja, un nokļūdījos 18k km vietā sanāca 30’000km. Nojausma par kļūdu radās, kad Viļņā pēc 300km nobraukuma pēkšņi iedegās eļļas lampiņa!  Pielēju litru, un taustu eļļa pat nesasniedza.

Pielēju vēl litru, un jau iezīmējās taustam apakšā. Drusku zuda arī antifrīzs, pie motora iznākošās trubiņas bija garenvirziena plaisa. Pie ugunssienas T-savienotājs arī palicis trausts, tie momentā tika nomainīti. Praktiski, pa sauso netika braukts, bet arī līdzīgi, lampiņa iedegās, un painformēja. Domāju, eļļa bija jau izstrādājusies un vnk izdega kkur. Jo pirms garā brauciena vēl uz tausta bija, un tāpēc arī nenojautu neko sliktu.  Tātad, pielēju pussintētisko eļļu atbraucu mājās. Pēc īsa laika, uz Vienības G. motors ieskrējās tā saucamajā raznosā (run away) noslāpēju izslēdzot aizdedzi.

 

Un sarunāju mehāniķi. Konstatēja, ka bojātu vārstiņu, kas caur tievu caurulīti pārsūknē eļļu, kas sakrājas interkūlerī  Tomēr, problēma nekur nepazuda. Jā atsevišķas reizes speciāli sagāzējot siltu dzinēju varēja izraisīt runaway, bet dzinējs neuzņēma vairāk par 3500rpm un ātri norima. Principā, dzinērs vairs pats neieskrējās. Bet eļļu ēda.

Ievēroju, ka, ilgi braucot uz 2300rpm un apstājoties pie veikala pirms mājām, un tad pēc 10min piestartējot dzinējs 2sekundēm ieskrienas un norimst. Bet, 2 mēnešu laikā tas bija 3 reizes. Vai arī vienkārši izmet kodīgus eļļas dūmus. Mehāniķis vēlreiz paskatījās turbīnu, uz stenda pat itkā. Nekas extra nodilis. Atrada eļļas atplūdes trubiņā sašaurinājumu, ko izņēma ārā.

 

Braucot, ir reizes, kad uzņemot ātrumu pastiprināti dūmo, bet, atkal, citreiz, spiežot iekšā kārtīgi siltu dzinēju, nav nekādu dūmu. Piedarbinās normāli. Kartera ventilācija darbojas, spiediens karterī nav. Caur taustu nepūš. Caur eļļas caurumu arī mazliet pievelk vāciņu. Mūžīgais jautājums, kas: turbīna/vārstugumijas, vai eļļas gredzeni. Varbūt nav jēgas?

 

Vai vērts kādu no vārtu vāka gumijas caurulēm noņemt un pielikt uz puņķiem, lai paskatītos, kuru atrauj pirmo? Vai iespējams, katalizators pārkoksētās eļļas aizkak..aizlikts un pretspiediens izpūš caur turbīnas buksi eļļu aukstajā pusē? Itkā viss liecina par ļurīgu turbo, bet čalis sakarīgs, nav pamata neticēt. Stends utt. mainīt visu tāpat vien.....hmmm



#8 Boy29

Boy29
  • Lietotājs
  • 587 raksti
  • Dzimums:Vīrietis
  • Dzīvesvieta:Ventspils
  • Intereses:Vorsprung durch Technik,
    Nedīzeļi,
    Quattro, S un RS...

Pievienots 23 November 2015 - 21:55

Ja motors aizietu raznosā, tad  AAT/AEL un visiem vecajiem dīzeļiem nevarētu to apturēt vien ar aizdedzes izslēgšanu.

Jaunākiem dīzeļiem kolektorā ir iebūvēta klape, kad izslēdz aizdedzi, tad viņa aizveras un gaiss netiek cilindros.

Varbūt sūknim elektriskā daļa ieķeras.

Tas ir minējums.


Šo rakstu rediģēja Boy29: 23 November 2015 - 21:57

Audi A6 C4 Quattro 2.8 30V

Volvo S80 2.9

Audi 100 4.2 2.8 30V Offroad edition

Cūka 4.2T 1300HP in progress

 


#9 zaq

zaq
  • Lietotājs
  • 435 raksti
  • Dzimums:Vīrietis
  • Dzīvesvieta:talsi
  • Intereses:skrūvēšana, metināšana, krāsošana. mūzika, peldēšana, pirts

Pievienots 23 November 2015 - 22:23

turbīna dzen eļļu ieplūdē, tāpēc nekontrolēti paceļas apgriezieni. ja sāktu "joņot" - tiktu dedzināta eļļa no kartera



#10 at45

at45
  • Lietotājs
  • 37 raksti

Pievienots 23 November 2015 - 23:27

Bet, kā izskaidrot eļļu, kas izspiesta vārstu vāka skrūvju vietās.spiediens. no kurienes? No palielinātiem apgriezieniem caur padilušiem gredzeniem caur karteri pa ventilāciju un augšu?

#11 BLOW

BLOW
  • Lietotājs
  • 549 raksti
  • Dzimums:Vīrietis
  • Dzīvesvieta:Rīga
  • Intereses:AUDI, AUDI un AUDI.

Pievienots 23 November 2015 - 23:47

No tā ka vārstu vākā caura membrāna!


AUDI S6 2.2 t, AAN, AWD, -powered by jonix -- Going for VS

VW Golf 6 1,2TFSI, FWD -stock - SELL

(VW Golf 4 1,9SDI, FWDstock ; AUDI S6 2.5TDI, AEL, AWDpowered by jonix ;  AUDI 200 2.2 t, MC, FWD,stock;  VW Golf 3GTI, 2.0,  2E, FWDstock ) -- SOLD


#12 at45

at45
  • Lietotājs
  • 37 raksti

Pievienots 04 January 2016 - 22:37

Lietotājs, meistars, misters BLOW, pateica kko vērtīgu. Izlēmu patestēt patestēt AAT motoru pēc kaktu dakteru metodes (sk.bildē)

īss apraksts: rij eļļu nejēgā 1L uz 200km......rezultātā aizk@k@ts katalizators, eļļa turbīnas izejā (aukstajā) un motors reizēm ieskrienas pats no sevis un norimst mierā.

 

Aizvēru to noplūdi, kas aiziet uz ieplūdi.

Aizvēru arī noņemtās trubas vārstu vākā, jo puņķojās un pilināja.

 Trubu, kas iet no eļļas separatora uz vārstu vāku aizvadīju pa cauruli prom.

 

Rezultāts jāgaida pēc kāda laika, bet, ievēroju, ka kartera atgāzes ir caurspīdīgas. Nu, tagad jāskatās, vai veidosies kautkāda eļļas peļķīte tajā baltajā kanniņā.

 

2016-0104-22504500e.sized.jpg

1. Vārstu vāks, tas ir all open. Viss kas ietek iekšā vākā no eļļas separa ( dzeltenais burkāns) , jāsatek atpakaļ karterī pa motora bloka eļļošanas caurumiem. Un, tur arī mūžīgi jāpaliek. To neaiztiekam.

2./3. ir pass thru ventilis, idejiski, viņam būtu pie lielas kartera gāzu spiediena jālaiž viss garām uz INTAKE, bet, varbūt, ka gumija caura, un šis rauj INTAKEā eļļu no vāka motorā un to tālāk sadedzina.

 

So much for theory, skatīsimies tagadiņās praksē. Atpakaļ pēc 3 nedēļām iepostēšu. LOL

P.S. starp citu, ideāli, ja forumā paši lietotāji varētu atzīmēt / likt tagus. Search darbotos nevainojami.

 

Tagad, no sākuma, laikam, jāiedzer © un jāpajautā, kāds ir tas membrānas kods, un laicīgi būs jāpasūta :))))

 

P.S. starpcitu, labi varēja redzēt, kā pa vārstu vāka skrūvju vietām spieda eļļu ārā. Pagaidām, notīrīju, lai turpinātu novērojumus.


Šo rakstu rediģēja at45: 05 January 2016 - 05:25


#13 at45

at45
  • Lietotājs
  • 37 raksti

Pievienots 05 January 2016 - 15:46

izgāzēju motoru tukšgaitā kārtīgi 15minūtes, atgāzes bija tīras un kanniņa tukša un tīra...

bet pēc 35 km  pa šoseju aktīvi gāzējot konstatēju, ka kanniņā ir ap 100gr eļļas.

 

Kādam pieredze,? Antifrīzs nezūd necik.

 

20160105-153934-zimejum.sized.jpg


Šo rakstu rediģēja at45: 05 January 2016 - 15:47






Also tagged with one or more of these keywords: AEL, 2.5 TDI, TDI, dūmo, eļļa, zili dūmik

0 Lietotāji(s) lasa šo tēmu

0 biedri(s), 0 viesi(s), 0 anonīmi(s) lietotāji(s)