Pālekt uz saturu


Foto

Audi 100/200 vakuuma bremžu pastiprinātājs

bremzes

  • Please log in to reply
12 atbildes uz šo tēmu

#1 valdiskristopans

valdiskristopans
  • Lietotājs
  • 1851 raksti
  • Dzimums:Vīrietis
  • Dzīvesvieta:Rīga,Dzirciems

Pievienots 10 May 2015 - 22:23

*
POPULĀRS RAKSTS!

Sveiki :)

Šo nedēļas nogali ņēmos ar bremzēm. Izbeidzās galvenais bremžu cilindrs pluss arī slavenā bremžu hidropastiprinātāja sistēma kādu pusgadu vairs nepildīja savu funkciju pilnībā. 

Tātad, lai pa lēto tiktu pie labām bremzēm manā variantā bija vajadzīgs: pats vakuuma pastiprinātājs, pretvārsts un pāris gaisa trubas, galvenais bremžu cilindrs un eļļas trauks. Viss ņemts no BMW 525 E34 (88gads ja nu kas). Tam aizmugurē pašam pastiprinātājam ir pagarinājums, tādēļ tas bleķis virs ugunsmūra īpaši vairs netraucē ielikt to bunduli, jo bundulis nostājas pirms tā bleķa.

Ravējam visu nost veco pastiprinātāju, uztaisam štokam pagarinājumu priekš pedāļa. Garums no pedāļa tapas līdz pastiprinātāja pamatnei jābūt ~24cm. Man bija jāuztaisa pagarinājums apmēram 7cm. Bet tur ir jāskatās pēc fakta, no kā taisa. Galvenais, lai nav par garu un var pieregulēt pēc tam pēc vajadzības.

Tālāk, mazliet jāatbrīvo vieta manevriem, lai vieglāk iestumt pašu vakuuma bunduli. Noņem hidro bačoka kronštenu, otrā pusē pie amortizatora glāzes atvieno stiprinājumu vadiem un piepaceļ tos augšā.

Ja negrib pēc tam muļļāties ar sajūga trubiņu, to var uzreiz vai nu pagarināt, vai arī izvilkt citu ~15cm garāku.

Nu un liek iekšā to pastiprinātāju. Skrūvju caurumi der 1:1. Iet ļoti cieši gar amortizatora glāzi, bet ielikt var.

Tālāk saliek pie pedāļiem kā bija pirms tam, saskrūvē bremžu trubiņas, izvelk sajūga trubu gar pastiprinātāja apakšu, savieno caur pretvārstu bunduli ar ieplūdes kolektoru, sakārto visus vadus atpakaļ un atgaiso bremzes.

Bačokam vāciņš jāņem no vecajiem audi ar kantainajiem bremžu eļļas traukiem. Apaļajiem traukiem vāciņā nav pludiņa. Ja ņem no bmw, tad zem motora pārsega vietas paliks ļooti maz, jo bembim tas korķis ir ar 1cm paaugstinājumu kur stāv lampiņas kontakti.

Domājāt viss? Nē :)

Vēl tak paliek hidrosistēmas trauks un vecā bremžu hidropastiprinātāja sistēma :P

Ar trauku viss ir vienkārši. Ņem nost kronšteinu, nourbj trauka stiprinājumu no pamatnes un pārbīda par pāris cm uz otru pusi, piemetina (var arī piekniedēt) atkal klāt pamatnei. Tad arī trauka kronšteinu var skrūvēt atpakaļ uz mašīnas un likt pašu trauku atpakaļ.

Kas attiecas uz pašu hidro, tad vēl svārstos, ko ar to darīt. Viens variants, ņemšu mazo sūkni un mazo eļļas trauku un bez īpašas kolhozēšanas salikšu virsū. Otrs variants - ņemt nost sūkni, ravēt laukā plundžerus. Žēl čakarēt labu sūkni..

Pagaidām uz fikso tika dabūts savienojums un abas trubas, kas agrāk gāja uz bremžu pastiprinātāju saskrūvēju kopā lai tek atpakaļ traukā.

Ak jā. Stūre palika vieglāka pat neskatoties uz to, ka nav izņemti plundžeri no sūkņa ;)

 

Bilžu nav daudz, var teikt - nav vispār. Būtu zinājis, ka uztaisīšu rakstu, sabildētu vairāk.

Bet vispār, nav arī ko tur īpaši bildēt. Pa lielam viss der 1:1. Skrūvēšanas vaina.

Nosacīti grūtākais ir tikai 2 lietas - jāpagarina štoks un jāpārvieto mazliet hidro trauks. 

Visa raksta jēga pa lielam - kā pa lēto var uztaisīt jēdzīgu upgreidu neizmantojot pasālīto vakuuma pastiprinātāju un bremžu cilindru no A8 D2. Šis variants ar pastiprinātāju no BMW izmaksā 3x lētāk. 

Pats ilgi meklēju, ko var ielikt tajā cigārā, jo koka bremzes nekādi neuzlabo drošību uz ceļa. Izskatīju daudzus variantus, skraidīju pa šrotiem un mērīju diametrus vakuumniekiem no visādiem autiņiem. Finālā nejauši bračka iedeva pastiprinātāju no sava bmw donora un viss atrisinājās pats no sevis.

Bremzes tagad ir tādas, ka pieskaroties pedālim sajūta itkā bremžu kluči paši pielīp pie diskiem un autiņš stājās mierā. 

Nesaprotu, kā varēju braukāt pirms tam.. Laikam jau ja tā hidro nomirst pakāpeniski, pierod pie tā, ka bremžu pedālis ar laiku jāspiež arvien stiprāk..

Cerams palīdzēju kādam ar ideju   :)

P.S. Par sačakarētiem materiāliem, pirkstiem un nervu šūnām, veicot upgreidu pēc šī raksta - neatbildu.. :P

IMG_5296_zpsw8b3n4cd.jpg

 

IMG_5298_zpsnx15ga28.jpg


Šo rakstu rediģēja valdiskristopans: 10 May 2015 - 23:07

*Audi 100+200+V8 hibrīds; C3 būris; 2.3NF dvēsele; 89XII' izlaidiens; FWD
Audi 200 20v turbo QUATTRO


#2 PASSATizhi

PASSATizhi
  • Lietotājs
  • 3550 raksti
  • Dzimums:Vīrietis
  • Dzīvesvieta:Jurmala

Pievienots 10 May 2015 - 23:18

kas ir pa lēto? savu d2 kitu dabuju par 30eur


A200TQ

#3 valdiskristopans

valdiskristopans
  • Lietotājs
  • 1851 raksti
  • Dzimums:Vīrietis
  • Dzīvesvieta:Rīga,Dzirciems

Pievienots 10 May 2015 - 23:31

Pa 30e esmu gatavs aizbraukt un noskrūvēt. Tik parādi to vietu, kur to var par tādu cenu dabūt. Nopietni. Man priekš 200tā noderēs.

Šitais tik tiešām ir pa lēto un pat trubas nav jātaisa uz lielajiem štuceriem. Manā gadījumā izmaksas bija nulle.

Bet jebkurā gadījumā, vakuumnieks no bembja ir lētāks nekā no A8.

Un ja jau Tev Audim jau ir vakuumnieks no A8 uzlikts, tad uz Tevi šis raksts neattiecas :P :D


*Audi 100+200+V8 hibrīds; C3 būris; 2.3NF dvēsele; 89XII' izlaidiens; FWD
Audi 200 20v turbo QUATTRO


#4 Stolbovs

Stolbovs
  • Lietotājs
  • 1565 raksti
  • Dzimums:Vīrietis

Pievienots 10 May 2015 - 23:35

Pasātam droši vien vajadzēja palielīties, pa cik viņš ir spējīgs D2 detaļu dabūt :mrgreen: Vispār šķiet, ka salīdzinājumā ar Audi, BMW detaļas šrotos tirgo daudz daudz lētāk.

#5 Aig

Aig
  • Lietotājs
  • 4164 raksti
  • Dzimums:Vīrietis

Pievienots 11 May 2015 - 07:44

Jauki, ka ir atrasts vēl viens alternatīvs variants. Šim ir 9" bundulis ?

Vienīgi jāņem vērā, ka šis variants nav īsti legāls.



#6 valdiskristopans

valdiskristopans
  • Lietotājs
  • 1851 raksti
  • Dzimums:Vīrietis
  • Dzīvesvieta:Rīga,Dzirciems

Pievienots 11 May 2015 - 09:06

Pamērīšu. 

Par to legālumu var pastrīdēties. Tas A8 variants jau ar nav nekāds tīrais gājiens. Tomēr cits modelis skaitās.

Bet vispār, kāda starpība, no kā ņemts. Girlings ražoja visādiem auto bremzes. Pieņemsim šitais būs ņemts no 1.8 cigāra :)

Un pats jau ar, cik atceros, kaut ko tur ar bumbieri no bembja ņēmies savulaik :D 

Un par vakuumnieku no A8 arī no Tevis pirmo reizi dzirdēju :D

Galvenais ir rezultāts. Bremzes strādā un autiņš bremzē tagad ļoti labi un patīkami. Man svarīgāk ir drošība uz ceļa nekā no kā paņemta detaļa.


*Audi 100+200+V8 hibrīds; C3 būris; 2.3NF dvēsele; 89XII' izlaidiens; FWD
Audi 200 20v turbo QUATTRO


#7 PASSATizhi

PASSATizhi
  • Lietotājs
  • 3550 raksti
  • Dzimums:Vīrietis
  • Dzīvesvieta:Jurmala

Pievienots 11 May 2015 - 10:45

http://contik.narod.ru/S4/Vacuum/


A200TQ

#8 axel182

axel182
  • Lietotājs
  • 4359 raksti
  • Dzimums:Vīrietis
  • Dzīvesvieta:Alūksne- Jelgava
  • Intereses:Auto (audi), moto un, protams, daiļās dāmas!

Pievienots 11 May 2015 - 11:31

Malacis.

 


Bremzes tagad ir tādas, ka pieskaroties pedālim sajūta itkā bremžu kluči paši pielīp pie diskiem un autiņš stājās mierā. 

Nesaprotu, kā varēju braukāt pirms tam..

Man ar tāds jautājums bija, kad testdraivā gandrīz izlidoju no mašīnas bremzējot... :crazy:

 

Atļaušos ar ielikt arī savu galarezultātu, lai tad ir vienvietus informācijai. Bildes tikai dažas tāpēc atmetu domu par rakstu. :D

 

20150505-144139.sized.jpg?1431336412

 

Protams, jāpagarina pedāļa štoks un sajūga šļauciņa. Lai gan, ja paņemtu cilindru no A6 ar bačoku, tad smuki derētu tā pati šļauciņa.

Izmaksas par detaļām ~50Eur. Vakuumnieks, cilindrītis, skrūves, pretvārsts, divi trejgabali un divas trubiņas. Hamutus un trubu gabalus uzzīmēju garāžas krājumos.


Šo rakstu rediģēja axel182: 11 May 2015 - 11:33

Mazās devās alkohols ir nekaitīgs jebkādos daudzumos.



Audi 100 C4 Avant, 2.8


#9 PASSATizhi

PASSATizhi
  • Lietotājs
  • 3550 raksti
  • Dzimums:Vīrietis
  • Dzīvesvieta:Jurmala

Pievienots 11 May 2015 - 12:18

abs miskastē?


A200TQ

#10 Aig

Aig
  • Lietotājs
  • 4164 raksti
  • Dzimums:Vīrietis

Pievienots 11 May 2015 - 12:30

Par to legālumu var pastrīdēties. Tas A8 variants jau ar nav nekāds tīrais gājiens. Tomēr cits modelis skaitās.

Bet vispār, kāda starpība, no kā ņemts. Girlings ražoja visādiem auto bremzes. Pieņemsim šitais būs ņemts no 1.8 cigāra :)

Un pats jau ar, cik atceros, kaut ko tur ar bumbieri no bembja ņēmies savulaik :D

Un par vakuumnieku no A8 arī no Tevis pirmo reizi dzirdēju :D

Galvenais ir rezultāts. Bremzes strādā un autiņš bremzē tagad ļoti labi un patīkami. Man svarīgāk ir drošība uz ceļa nekā no kā paņemta detaļa.

 

Par legālumu nav jāstrīdas - noteikumos ir teikts, ka drīkst no tās pašas markas cita modeļa. Tātad A8 drīkst, bmw nedrīkst. Protams, ka realitātē nav starpības, kādam auto tas vakuumņiks paredzēts, ja der un strādā. Es to piemineju tikai tā - lai Tu būtu informēts un varbūt uz skati paslēptu marķējumus, kas var liecināt, ka tas nācis no bmw, ja tādi ir.

Tad, kad es ņēmos ar bumbieri, es noteikumus nelasīju :)

 

Un... lai jau visa informācija būtu pie vienas vietas, pieminēšu arī šeit, ka plānā man ir cigārā iebāzt vakuumpastiprinātāju no C5 ar PD, 8"+9", kas ir par 1" lielāks kā D2.



#11 axel182

axel182
  • Lietotājs
  • 4359 raksti
  • Dzimums:Vīrietis
  • Dzīvesvieta:Alūksne- Jelgava
  • Intereses:Auto (audi), moto un, protams, daiļās dāmas!

Pievienots 11 May 2015 - 18:08

abs miskastē?

Kas tas tāds?? :D Nē, šim audi tāds nekad nav bijis.. :) Bet, ja būtu, tad arī tas ceļotu uz tolmetu.


Mazās devās alkohols ir nekaitīgs jebkādos daudzumos.



Audi 100 C4 Avant, 2.8


#12 Supernintendo

Supernintendo
  • Lietotājs
  • 19 raksti
  • Dzimums:Vīrietis
  • Dzīvesvieta:Liepāja

Pievienots 30 June 2021 - 19:42

Sveiki!

Atļaušos pacelt šo topiku..
Auto - 100 C3 ar implantētu AEL un vakuuma pastiprinātāju no A8.
Problēma - Ir reizes, kad pedālis paliek ciets. Vai vaina varētu būt tajā, ka AEL vakuumsūknis nespēj saražot vakuumu tajā A8 bundulī? Jo, pa lielam, braukājoties apkārt ir ok - cietais pedālis parādās vairāk braukājot pa kaut kādām stāvvietām, respektīvi, visur, kur jāpārvietojas lēni, bez augstiem apgriezieniem.
vakuuma šļauku hermētiskumam izgāju cauri, visur saliku hamutus, ir ok.
rezervuārs par mazu?? Tā paša A6 rezervuārs.
Pats vakuuma sūknis ir ok, jo kad AEL bija iekš A6, tad bremzējās labi, un nekas neklab.

Varbūt ir kaut kādas elektrisko vakuumsūkņa iespējas?
Paldies jau iepriekš!


Audi 100 C3 2.3 benzīns/gāze NF. 1889.g.


#13 Madars

Madars
  • Lietotājs
  • 2636 raksti
  • Dzimums:Vīrietis
  • Dzīvesvieta:Valmiera
  • Intereses:Ikviens, pēc savas iekšējās būtības, ir dzinējs: viens kandžas, cits- huiņas....

Pievienots 12 July 2021 - 22:09

Aizvelc uz ātro manometru uz kabinetu, kad paliek ciets (pedālis protams), varēsi redzēt, kas ar vakuuma esamību/neesamību notiek.


Audi 200 C2 1981.

A8L d2 4.2l 40v
Audi 90Q 7A AAN

Vw transporter t4 2.5tdi

A4b5q AFN






Also tagged with one or more of these keywords: bremzes

0 Lietotāji(s) lasa šo tēmu

0 biedri(s), 0 viesi(s), 0 anonīmi(s) lietotāji(s)