Pālekt uz saturu


Foto

Ieplūdes kolektora būve/parbūve. Risinājumi un uzlabojumi.

ieplūdes kolektors 1.8t 20vt A4 A6 TT turbo plenum DIY čiptuning

  • Please log in to reply
23 atbildes uz šo tēmu

#1 res

res
  • Lietotājs
  • 928 raksti
  • Dzimums:Vīrietis
  • Dzīvesvieta:Tenerife piekraste
  • Intereses:pilnpiedziņas asfalt betona seguma plēsēji, turbo urbji, sauszemes aviācija.

Pievienots 13 May 2014 - 01:18

Sveiki! 033.gif  

Kā jau sapratāt no virsraksta tad runa ies par ieplūdes kolektoriem.

Tas var būt dīzelis vai benzins/gāze, R4 vai V12, liela vai maza tilpuma, atmosfēra vai turbo dzinējs - visiem vienādi vajadzīgs gaiss. Vairāk gaisa = vairāk jaudas. Vieglāka elpošana = mazāks patēriņš. Katram savi plusi. :mrgreen: 

Daudzi no mums šejieniešiem kautko dara,knibina, čibina, projektē pārbūve un uzlabo, nuu vai vismaz sapņo skatoties kā čoma čoms sava garāžā tūnē savu spekratu. Darot un uzlabojot bieži vien parādās jautājums par to kā tad īsti būtu labāk? vai vienkārši nospert kādam gatavu ideju lai ātrāk pabeigtu.
Te nu mēs sadalamies vismaz uz četram grupam - 'tie kas nemaina neko' , ' taisa no tā kas ir jo :danunafig - ganjau būs labi: ' , ' taisa un trāpa 10'kā :dzimiszemlaimeszvaigznes: ' un tie ' kas uzticas aprēķinam ' Aprēķins? Stulbi nē? Piemērs - vienam dzinējs dzied ka pūķīte un attīsta iespaidīgu jaudu, citam sabrūk pie mazākas jaudas. nu kā tas var būt? :hihi: 

Topika formāts pavisam vienkāršs. Jo vairāk informācijas = jo lielāks lietderības koeficents. Metam iekšā informāciju par un ap. Vai nu tas būs aprēķins, formula, bilde ar aprakstu, vai realizēts projekts ar reāliem mērijumiem utt. 

Welcome! 

 


Kolektors ar kuru turpmāk man nāksies ķepaties nāk no Audi R4 1.8t 20v dzinēja.Dzinejs no rupnīcas ir aprīkots ar pūtēju un attīsta 150hp pie ~0,5-0,6, toties jaudīgākas versijas attīsta 180-240hp 0,8 un uz augšu. Parcik planojamais virsspiediens ir nedaudz lielāks tad arī paradijusies doma par kolektora parbūvi. Sen jau grozijas tāda doma galvā, bet nekadīgi nevarēju izdomāt. Ilgi un citīgi urbinajos pa internetu, runāju ar cilvēkiem, cerot atrast vismaz kautkādu atbildi no čupas jautājumiem.Atbildes atradu, ne visas protams. Krč Iesaku arī jums - grāmatu 'Corky Bell Maximum boost'. Labs informācija avots iesacējiem un arī advancētiem mehiem.

Tātad. Kolektors par kuru iet runa.Skats no apakšas. R4 1.8t 20v

515545442_tp.jpg

Te uz ātro uzrāsēju programmā.

kolektors-aeb.sized.jpg?1399936519
Te plūsmas testi.
kolektors-aeb-flow.sized.jpg?1399936554

Te plūsmas process.

Spoiler


nothing but rally tehnica
 


#2 RL.

RL.
  • Lietotājs
  • 641 raksti
  • Dzimums:Vīrietis
  • Dzīvesvieta:Tukums/Rīga
  • Intereses:Autokrāsošana

Pievienots 13 May 2014 - 06:50

Esmu redzējis citos projektos ka droseli pārmetina vairak pa vidu, lai nav taisni uz 3 stobri...

Tad lielāku hardcoru ,ka uzmetina vēlvienu droseli, sanāk ka viena starp 1-2 otra 3-4.

šeit video

Info piemēri vēlāk, caur mob nav datora atlasītie bookmarki

 

Edit.

Ir šādā lapa, tīrs info par AEB kokektoru pārbūvi...

 

http://threadheavy.b...e-manifold.html

Vēl

atradu bookmarkos šādu AEB konstrukciju

Photo_101509_002.jpg

 

Vēl

šāds

apkl1.jpg


Šo rakstu rediģēja RL.: 13 May 2014 - 19:51

Autokrāsotājs! 

 

daily Audi A6 C6 3.0 TDI Q & BMW e46 320d 

ex Audi A4 B5 2.8 30v Q


#3 Sir Raitis

Sir Raitis
  • Administrators
  • 3296 raksti
  • Dzimums:Vīrietis
  • Dzīvesvieta:Riga

Pievienots 13 May 2014 - 11:21

Kruta, vismaz kāda laba tēma a/s arī parādās.

 

Kā ir ar PD 130 zs kolektoru?

PD150_003.JPG


A3 1.9 TDR ECU pwrd by Jonix
Audi 319d
uzlīmes beigušās

WWW.TDR.LV

 


#4 arts

arts
  • Moderators
  • 3924 raksti
  • Dzimums:Vīrietis
  • Dzīvesvieta:7

Pievienots 13 May 2014 - 11:29

Arī diezgan garām konstrukcija, labāk nekā VP ir


Bez turbo nav nākotnes :D

Braucu ar "Sātana izdzimumu"©Wth, Corratec un diviem plusiem

 

 


#5 Sir Raitis

Sir Raitis
  • Administrators
  • 3296 raksti
  • Dzimums:Vīrietis
  • Dzīvesvieta:Riga

Pievienots 13 May 2014 - 12:41

varbūt ir kāds labs kolektors/rasējums uz 1,9, esmu gatavs šo notirgot un uzlikt normālāku


A3 1.9 TDR ECU pwrd by Jonix
Audi 319d
uzlīmes beigušās

WWW.TDR.LV

 


#6 baudi200

baudi200
  • Lietotājs
  • 409 raksti
  • Dzimums:Vīrietis
  • Dzīvesvieta:Priekule

Pievienots 14 May 2014 - 11:08

Kāds varbūt manijis kaut kur pārbūvētus AAN,3B kolektorus?


A90q 20VT 3B Vairs nav ar mums.
A90q 10vt MC Pārdots
A200 10VT MC Gaida gādīgas rokas.
A200q 10VT MC Ikdiena.
S2q 20VT 3B Uzlabojas.

#7 Rainman

Rainman
  • Lietotājs
  • 1219 raksti
  • Dzimums:Vīrietis
  • Dzīvesvieta:LPX

Pievienots 14 May 2014 - 20:53

S2 forumā ir daudz idejas.. pats arī pie vienas šobrīd nesteidzīgi strādāju :)



#8 DL8195

DL8195
  • Lietotājs
  • 557 raksti
  • Dzimums:Vīrietis
  • Dzīvesvieta:Riga.Cesis

Pievienots 14 May 2014 - 22:39

http://foto1.inbox.l...-Friday-017.jpg
20vtq

#9 res

res
  • Lietotājs
  • 928 raksti
  • Dzimums:Vīrietis
  • Dzīvesvieta:Tenerife piekraste
  • Intereses:pilnpiedziņas asfalt betona seguma plēsēji, turbo urbji, sauszemes aviācija.

Pievienots 15 May 2014 - 11:56

*
POPULĀRS RAKSTS!

Paturpinot iesakto darbu pie 'custom' R4 1.8t 20v kolektora būves.

Pirms kautko rasēt un rēķināt izdomāju ka derētu uztaisīt maketu, turpat motortelpā lai saprastu cik lielu var,kadu formu, vai nekur nemaisās utt.. :kartonsrulzz:

IMG722.sized.jpg?1400146878

Tads te man viņš sanāca programmā. Simetrisks. Ieiejošo un izejošo tuneļu izmēri lidzinās AEB kolekora izmēriem. Respektīvi ~60mm drosele un 54x25mm uz katru cilindru.
kolektors-aeb-custom.sized.jpg?140014608

Spoiler


Plūsma testi.
Vaakums+spiediens
custom-flow2.sized.jpg?1400147253

Spiediens+brīva atmosfēra.
custom-flow3.sized.jpg?1400147255

Plūsma ka tāda.
custom-flow4.sized.jpg?1400147256

Spoiler


Un te static pressure. Principā tur kur arī jābūt. 
custom-flow6.sized.jpg?1400147258

Kautkā tā..  :mrgreen:  


nothing but rally tehnica
 


#10 greenone

greenone
  • Lietotājs
  • 897 raksti
  • Dzimums:Vīrietis
  • Dzīvesvieta:Sigulda
  • Intereses:nenosmērēt kardānu

Pievienots 15 May 2014 - 18:03

šitas galīgi smuki tev sanācis. :mrgreen: plūsma visos kanālos vienmērīgi. cepuri nost un bikses augšā!


audi 80 b4 quattro rwd avant

 

virpoju poli bukses. pm 

Nav viegli būt vienam un zaļam ...


#11 eRgliS

eRgliS
  • Lietotājs
  • 1011 raksti
  • Dzimums:Vīrietis
  • Dzīvesvieta:Riga Pārdaugava

Pievienots 15 May 2014 - 18:35

izskatās OK vēl tikai tāds sīkum, ka to vajag arī uztaisīt.. krājtelpas forma diezgan sarežģita.

 

kapēc aiz droseles flanča ir tāda ka pakāpe/stūris?

 

veiksmi darbos!


Automobiļu veiktspējas uzlabošana: www.emtuning.lv @IErglis
2.6 20V 7A = 340HP un 320 NM

A6 2.7TT = RS6 K04 VEMS+LPG = 525HP 704NM

 

#12 Lasītājs

Lasītājs
  • Lietotājs
  • 2657 raksti
  • Dzimums:Vīrietis

Pievienots 15 May 2014 - 20:50

Viss forši bet...

...neesi padomājis kādēļ ražotājs, gan standarta, gan kruts sporta ateljē, neiespringst uz to vienmērīgo sadalījumu?

Kādēļ turbīnām liek baipasus vai blovoffus? Kādēļ turbo motorus dekompresē?

Mož tādēļ, ka turbīna tev tāpat to "krājtelpu" piepumpē pilnu kā balonu un atliek tikai pavērties vārstam, lai tas gaiss vienādi skrietu gan pirmajā gan pēdējā cilindrā. Svarīgs paliek tikai rezonanses taurīšu izmērs un forma.

 

Bet visādi citādi, turpini rasēt!



#13 Dīzelists

Dīzelists
  • Lietotājs
  • 1641 raksti
  • Dzimums:Vīrietis
  • Dzīvesvieta:Ventspils

Pievienots 15 May 2014 - 21:04

Kā var vienādi saskriet gaiss, ja tur plūsma nav tik stipra kā citiem cilindriem? Te jau vairāk ir runa lai visi cilindri strādātu vienādi.



#14 Lasītājs

Lasītājs
  • Lietotājs
  • 2657 raksti
  • Dzimums:Vīrietis

Pievienots 16 May 2014 - 12:05

Kā var būt turbo spiediens 1,3 ja viss gaiss aizskrējis uz cilindriem?



#15 Dīzelists

Dīzelists
  • Lietotājs
  • 1641 raksti
  • Dzimums:Vīrietis
  • Dzīvesvieta:Ventspils

Pievienots 16 May 2014 - 12:26

Un tu domā, ka tas gaiss tajās mikrosekundēs visos cilindros nonāk vienādā daudzumā? Un nav nekādi spiediena kritumi?


Šo rakstu rediģēja Dīzelists: 16 May 2014 - 12:27


#16 res

res
  • Lietotājs
  • 928 raksti
  • Dzimums:Vīrietis
  • Dzīvesvieta:Tenerife piekraste
  • Intereses:pilnpiedziņas asfalt betona seguma plēsēji, turbo urbji, sauszemes aviācija.

Pievienots 16 May 2014 - 21:45

izskatās OK vēl tikai tāds sīkums, ka to vajag arī uztaisīt.. krājtelpas forma diezgan sarežģita.

 

kapēc aiz droseles flanča ir tāda ka pakāpe/stūris?

 

veiksmi darbos!

Pašlaik sanāk dēļ kolektora salaiduma uz kantaino flanci. Četri mazi pakāpieni/stūrīši. :) 
Paldies!  :smartass: 

 

Viss forši bet...

...neesi padomājis kādēļ ražotājs, gan standarta, gan kruts sporta ateljē, neiespringst uz to vienmērīgo sadalījumu?

Kādēļ turbīnām liek baipasus vai blovoffus? Kādēļ turbo motorus dekompresē?

Mož tādēļ, ka turbīna tev tāpat to "krājtelpu" piepumpē pilnu kā balonu un atliek tikai pavērties vārstam, lai tas gaiss vienādi skrietu gan pirmajā gan pēdējā cilindrā. Svarīgs paliek tikai rezonanses taurīšu izmērs un forma.

 

Bet visādi citādi, turpini rasēt!

 

 
Lasītāj common' Tu pats šito visu sarakstiji? vieni joki. :D 
Tikai nesaki ka ražotajs neesot piedomājis. ir ir. Ražotajs ir biznesmens,lai ir +- kvalitāte un tik štancē uz daudzumu.
OK! Piemērs - Ferrari, Lamborghini utt. Viņi piedomā, gala rezultats arī iespaidīgs. Bet cik tas viss piķo?Ta visa piedomāšana nenāk par brīvu. :hihi: 
Pietam tas 1.8t motors standart izpildijumā ar savu CR 9,5:1 un ~0,5 virsspiedienu strāda gandrīz kā atmosfēriskai motors.

 

Bajpass, blowoff un turbūna.. Par ko bija jautājums? :neesnezinu: :D 

Dīzeļ storijs.Tam nav droseles, spiediens līdz pat vārsta ligzdai.
Gaisa plūsmas sadalīšana ir svarīgs faktors ka minimums pie straujas droseles atveršanas un pie lieliem RPM.

Ok šēf!   :mrgreen:

 

Kā var būt turbo spiediens 1,3 ja viss gaiss aizskrējis uz cilindriem?

Izņemot virsspiedienu ir arī otrs svarīgs moments kā gaisa daudzums m3.


nothing but rally tehnica
 


#17 jurgon

jurgon
  • Lietotājs
  • 481 raksti
  • Dzimums:Vīrietis
  • Dzīvesvieta:Madona

Pievienots 26 August 2014 - 19:03

Pašlaik sanāk dēļ kolektora salaiduma uz kantaino flanci. Četri mazi pakāpieni/stūrīši. :) 
Paldies!  :smartass: 

 

 

 
Lasītāj common' Tu pats šito visu sarakstiji? vieni joki. :D 
Tikai nesaki ka ražotajs neesot piedomājis. ir ir. Ražotajs ir biznesmens,lai ir +- kvalitāte un tik štancē uz daudzumu.
OK! Piemērs - Ferrari, Lamborghini utt. Viņi piedomā, gala rezultats arī iespaidīgs. Bet cik tas viss piķo?Ta visa piedomāšana nenāk par brīvu. :hihi: 
Pietam tas 1.8t motors standart izpildijumā ar savu CR 9,5:1 un ~0,5 virsspiedienu strāda gandrīz kā atmosfēriskai motors.

 

Bajpass, blowoff un turbūna.. Par ko bija jautājums? :neesnezinu: :D 

Dīzeļ storijs.Tam nav droseles, spiediens līdz pat vārsta ligzdai.
Gaisa plūsmas sadalīšana ir svarīgs faktors ka minimums pie straujas droseles atveršanas un pie lieliem RPM.

Ok šēf!   :mrgreen:

 

Izņemot virsspiedienu ir arī otrs svarīgs moments kā gaisa daudzums m3.

 

Tad dīzeļiem šitas nav tik aktuāli? Lai tikai gaiss vieglāk tiek līdz vārstam? šāds tak strādās labāk kā stock? Cik liela uzmanība jāpievērš plūsmai?

uh2wozuszh9lz07vkvgl.jpg

038129713K.JPG



#18 NilNils

NilNils
  • Nepieredzējis lietotājs
  • 9 raksti
  • Dzimums:Vīrietis
  • Dzīvesvieta:Ogre

Pievienots 10 December 2014 - 21:53

Sveiki,varbut kads ir saskaries ar 2,8 iepludes kolektora parbuvi,lai varetu uzlikt uz 2,6 motora?

ideala varinta butu rasejums,vai kads labs ieteikums kurs varetu parbuvet,paldies.


Šo rakstu rediģēja NilNils: 10 December 2014 - 21:54


#19 NikO*

NikO*
  • Nepieredzējis lietotājs
  • 6 raksti
  • Dzimums:Vīrietis
  • Dzīvesvieta:Valka

Pievienots 07 February 2015 - 18:48

3958774107_33710e815b.jpg

 

Sveiki! Motors 2.3e ng.  Jo resnākas trubas ieplūdes kolektoram, jo labāk vai nav jēgas likt lielāku ieplūdes kolektoru kopā ar izplūdes kolektoru?



#20 Aidzis c4

Aidzis c4
  • Nepieredzējis lietotājs
  • 2 raksti
  • Dzimums:Vīrietis
  • Dzīvesvieta:Liepājas Rajons, Kalētu pagasts
  • Intereses:Quattro,ziemas prieki uz aizsalušiem ezeriem.

Pievienots 30 April 2015 - 19:21

Manuprāt, līdzās krutākam ieplūdes kolektoram, vajadzētu izplūdes kolektoru ar krutāku, lai nebūtu izplūdes pretestība. Tādas manas domas.

Starp citu,varbūt kāds var palīdzēt ar motoru,  meklēju 2,1t vai 2,2 20vt,2,2 10vt. Vēlos atdzīvināt savu, iespējams reto mobīli. ;-) paldies jau iepriekš,ja kāds varēs palīdzēt.



#21 quattro_janis

quattro_janis
  • Lietotājs
  • 182 raksti
  • Dzimums:Vīrietis
  • Dzīvesvieta:Smiltene
  • Intereses:Quattro

Pievienots 30 April 2015 - 23:15

Manuprāt, līdzās krutākam ieplūdes kolektoram, vajadzētu izplūdes kolektoru ar krutāku, lai nebūtu izplūdes pretestība. Tādas manas domas.

Paldies par loti noderigo info, domaju, daudziem noderes rekinot un buvejot kolektorus. :rock:


Šo rakstu rediģēja quattro_janis: 30 April 2015 - 23:16


#22 Dīzelists

Dīzelists
  • Lietotājs
  • 1641 raksti
  • Dzimums:Vīrietis
  • Dzīvesvieta:Ventspils

Pievienots 01 May 2015 - 15:34

Netikai to, bet arī kaut kas ir jādara ar galvām, lai būtu jūtama atšķirība.



#23 kalkuns

kalkuns
  • Lietotājs
  • 210 raksti

Pievienots 06 March 2016 - 19:00

Apsveru domu savam A4 1.8t uztaisīt citu ieplūdes kolektoru. Man tīri labi patīk, kā izskatās tavējais rasējumā. Ir kādas bildes kā izskatās pabeigts uz auto?



#24 kalkuns

kalkuns
  • Lietotājs
  • 210 raksti

Pievienots 17 March 2016 - 16:16

šis topiks laikam diezgan miris...

Palasīju pāris interesantas grāmatas,  un pāris topikus ārzemju forumos, it kā viss sakrīt, neesmu baigais speciālists, bet to apraksta grāmata Scientific design of intake and exhaust systems sakrīt ar to ko daudzi raksta ārzemju forumos.

Izrādās, ka 1.5bar kustībā vairs nav 1.5bar un ka plusmai ir nozīme tikai ar cik lielu ātrumu tā kustās, ja pa lēnu slikti, pa ātru atkal slikti (daudzi raksta, ka pa ātru ir tad, kad motors ir jau pie ierobežotāja)

Turbo motoram esot nozīme kameras formai(ja pareizi sapratu simetriska un kaut ko runā par 4 stūraina vs apaļa), kanālu laukumam, tilpumam(precīzas atbildes nav, bet daudzi raksta, ka tas nevar būt lielāks kā 2.5x motora tilpums??

It kā ir iespēja iegādāties dahlback 2 kameru ieplūdes kolektoru pa 600eur, bet problēma, ka drosele ir kolektoram nepareizajā pusē... 







Also tagged with one or more of these keywords: ieplūdes kolektors, 1.8t, 20vt, A4, A6, TT, turbo, plenum, DIY, čiptuning

0 Lietotāji(s) lasa šo tēmu

0 biedri(s), 0 viesi(s), 0 anonīmi(s) lietotāji(s)