Pālekt uz saturu


Foto

C4 agregāti uz C3 R5

audi 100 cigārs ģenerators kompresors stūres pastiprinātājs

  • Please log in to reply
4 atbildes uz šo tēmu

#1 Aig

Aig
  • Lietotājs
  • 3389 raksti
  • Dzimums:Vīrietis

Pievienots 19 April 2014 - 20:36

Tēma jau veca kā pasaule, par to ir runāts riņķī un apkārt, bet tā kā man neizdevās atrast aprakstu, kur

tā īsti līdz galam viss ir novests, izlēmu ielikt aprakstu par savu atrasto risinājumu.

 

Pārbūves mērķis - audi 100 C3 virsbūvē uz R5 motora (manā gadījumā AEL) uzlikt agregātus - ģeneratoru, stūres pastiprinātāju un kondiškas kompresoru no jaunāka auto - a6c4.

 

Kam tas ir vajadzīgs?

Ģenerators - tur īpaši nekas nemainās, bet kāpēc neuzlikt jaudīgāku, ja to var?

Stūres pastiprinātājs. Galvenokārt mainīt gribēju tāpēc, ka cigāra bremžu hidrauliskais pastiprinātājs, kura sūknis ir vienā korpusā ar stūres pastiprinātāja sūkni, ir savu nokalpojis, un to remontēt/atjaunot man vairs nav vēlēšanās. Bremzes pastiprinās dubultais vakuumņiks no A8. Līdz ar to puse no sūkņa vairs nav vajadzīga.  Bez tam man liekas, ka a6 stūre griežas vieglāk.

Kompresors. R12, kā zināms, ir aizliegts. Ok, to itkā tomēr varot dabūt joprojām, bet negribu. Negribu paļauties uz to, ka šobrīd to var dabūt, bet varbūt pēc gada vairs nevarēs. Cigāra kompresors ir paredzēts R12 freonam. Kāds gan te izteica viedokli, ka varot tajā laist arī r134a freonu, bet es izlēmu tā nedarīt. Iemesli: 1) tomēr tas tam nav paredzēts, un kas to lai zina, cik ilgi tas nokalpos ar citu aukstumnesēju, 2) spiediens sistēmā ar r134a ir lielāks, 3) r12 un r134a atšķiras gumijveidīgo blīvju materiāls - kā lai es zinu, ka kompresorā iekšā tādas nav un neizšķīdīs pēc kāda laika? 4) r134a sistēmā lietojamā eļļa reaģē ar varu, un es nezinu, vai kompresorā nav kāda detaļa, kas taisīta no vara, bronzas vai misiņa. 5) lasīju krievijas forumos vairākus rakstus, kur cilvēki bija uzpildījuši cigāra oriģinālo sistēmu ar r134a, un pēc kāda laika kompresors sācis tecēt. 6) man ir zexel kompresors no a6c4 kurš ir 10 gadus jaunāks par cigāra, un paredzēts r134a, un zināms, ka strādā normāli - atliek tik izdomāt, kā to piedzīt.

 

Pirmā doma, protams, bija ņemt visus kronšteinus no a6 un pāriet uz celiņsiksnu. Diemžēl radiators neļauj uzlikt visus trīs agregātus motora kreisajā pusē, tāpēc celiņsiksna atkrīt, ja vien netiek izgudrota sarežģīta sistēma ar miljons rullīšiem.

Nākamais variants, kuru apskatīju bija ideja te no a/s - risinājums uz ķīļsiksnām no B4R5. Šis risinājums iespējams derētu uz NF/NG/AAR, bet AELam kompresors labajā pusē nedraudzējās ar turbīnu un ar to saistītajiem loriņiem.

Tad nu kļuva skaidrs, ka agregāti jāatstāj turpat, kur tie ir oriģināli, un jāpārtaisa kronšteini. Izmēģināju visvisādus kompresorus, bet beigās paliku pie tā paša C4.

 

Tālāk lai runā bildes.

 

DSC00501.JPG

DSC00502.JPG

DSC00504.JPG

DSC00505.JPG

DSC00506.JPG

DSC00507.JPG

DSC00508.JPG

DSC00509.JPG

 

 

 

Izmantotās detaļas.

Stūres pastiprinātājam: Kronšteins, kas skrūvējas pie galvas oriģinālais, bet no priekšējās plaknes noņemti nost 2mm. Priekšējais kronšteins no cigāra ar izslīpētiem robiņiem pretī sūkņa ribām, 1.5mm šaibām starp sūkni un kronšteinu, no skriemeļa jānoņem nedaudz nost metāls iekšmalā, lai neberžas gar kronšteinu - es to izdarīju vienkārši ar smilšpapīru. Aizmugurējais kronšteins jātaisa no 0, bet paveicās, ka sūkņa aizmugurējā plakne ir vienā līmenī (+/-1mm) ar tā kronšteina, kas skrūvējas pie galvas, aizmugurējo galu. Tāpēc tas ir vienkārši metāla plāksne ar 3 caurumiem. Trešais kronšteins, kas balstās uz ūdenssūkņa skrūves - cigāra, ar piemetinātu paplašinājumu apakšdaļā un pārurbtu caurumu skrūvei. Skriemelis no cigāra sūkņa.

 

Kompresors. Tā kronšteina daļa, kas skrūvējas pie motora - oriģinālā cigāra. Augšējā daļa, kas skrūvējas pie kompresora arī cigāra. Spriegošanas plāksnes un stienis arī oriģinālie. Skriemelis no B4R5 zexela. Pats kompresors no B4 ir gandrīz tāds pats, kā C4, bet tam ir nepareizās vietās trubu izvadi - neder. Jāņem ir skriemelis no B4 un kompresors no C4, un pa vidu vēl jauns gultnis jāiepresē :). Kompresora augšpusē uztaisīju pārejas kronšteinus - 10mm plāksnes, kas pieskrūvējas pie cigāra kronšteina, un pie kurām pieskrūvē kompresoru pareizajā vietā - to vajag pabīdīt uz priekšu, lai skriemelis būtu pretī celiņam kloķvārpstas skriemelī. Kompresora apakšā netaisīju kronšteinu tādu kā cigāra oriģinālais ( jo to nevar pielikt pie šī kompresora apakšā), bet vienkārši uztaisīju plāksni ar pagarinātajiem uzgriežņiem aiz kuriem nospriegot. Izmantotais materiāls ir dzelzs. Smags, protams. Bet no alumīnija būtu jātaisa sarežģītāka konstrukcija, un manā rīcībā nav aparatūra alumīnija metināšanai.

 

Ģenerators. Kronšteins oriģinālais cigāra. Problēma (pagaidām neatrisināta) ir ar skriemeli. Ja uzliek skriemeli no 90A ģeneratora, tas nav pretī celiņam kloķvārpstas skriemelī - 4-5mm nobīde. Nav labi. Jāmēģina būs uztaisīt speciālu skriemeli, tā varētu iegūt kādus 2-3mm, tālāk tas atmetās pret korpusu. Visticamāk siksna ar 2mm nobīdi dzīvos kādu laiku. Vai arī jānoņem pa 1mm no ģeneratora auss un no kronšteina. Vai jāliek 110A ģenerators no cigāra - tam būtu jāder precīzi. C4 ģenim vēl ir jāpārtaisa spriegošanas skrūve - tā ir M8, bet caurums ausī ir M10.

 

Ak, jā, kloķvārpstas skriemelis ir no 1T.


Starpcitu B4 kompresora skriemelis 4A0260811A pēc etkas, nāk arī uz C4 100 ar 4cilindru motoru, un 95. gada A6 ar 4cil. Varbūt tiem pakaļa ar trubu izvadiem der labāk nekā no B4.


Šo rakstu rediģēja Aig: 19 April 2014 - 20:52


#2 dzintars@

dzintars@
  • Lietotājs
  • 2014 raksti
  • Dzimums:Vīrietis
  • Dzīvesvieta:jelgava
  • Intereses:nocelt paris ljimonus un sedet saimaa :)

Pievienots 20 April 2014 - 16:23

vnk uzliec c3 1T gjeni un nekasies ar virposhanas darbiem.


white audi c4a6 96. 2,5tdi 


#3 Gincha5000

Gincha5000
  • Lietotājs
  • 247 raksti
  • Dzimums:Vīrietis
  • Dzīvesvieta:Dunte

Pievienots 22 April 2014 - 13:20

Es liku ģenerātoru no c4 bija japielīpē kronšteins pa tiem 5miļikiem un viss darbojās..
Sory jāpieslīpē. :-D

#4 mshathlonxp

mshathlonxp
  • Lietotājs
  • 9011 raksti
  • Dzimums:Vīrietis
  • Dzīvesvieta:dziļie dziļie lauki - liepājas pusē
  • Intereses:Vecais labais joks ar rijīgiem un neejošiem benzīnniekiem

Pievienots 27 April 2014 - 22:20

It kā bik beztēma, bet tomēr - http://www.20v.org/r134a.pdf - ražotāja apraksts kā izveikt pāreju no R12 uz R134A. Kā jau var redzēt, process vecākiem kompresoriem ietver arī blīvslēgu maiņu - vairāk gan neko. 


1987 B3 A90q - piemineklis

1989 mk2 1.3 karbo ar četrgangu Ghetto GTI powered by Digitālā Fantastika - oficiāls DIVLITRIS

divi velosipēdi ar līkiem rāmjiem [stāv pusizjaukti] trīsritenis - divi mazi ripuļi priekšā, viens liels aizmugurē, kājas priekšgalā, galva pakaļgalā - FTW!  :crazy:


#5 Aig

Aig
  • Lietotājs
  • 3389 raksti
  • Dzimums:Vīrietis

Pievienots 09 May 2014 - 20:35

Beidzot sanāca līdz galam novest ģeneratora skriemeļa jautājumu.

gjenja_skriemelis2.jpg

 

Skriemelis tika uztaisīts tā, ka iekšējā mala ir 0.5mm attālumā no ģeņa korpusa, un tad siksna stāv šķībi par kādi 0.5-1mm. Manuprāt tas ir pieņemami. Ģeneratora korpuss un kronšteins netika aiztikti.

Vēl, kā jau minēju, c4 ģeneratoram spriegošanas skrūves vietā ir M10 vītne, tāpēc bija jāizvīlē spriegošanas plāksnītē platāka tā šķirba.







Also tagged with one or more of these keywords: audi 100, cigārs, ģenerators, kompresors, stūres pastiprinātājs

0 Lietotāji(s) lasa šo tēmu

0 biedri(s), 0 viesi(s), 0 anonīmi(s) lietotāji(s)