Pālekt uz saturu


Foto
- - - - -

Instrumentu paneļa pārbūve

intrumentu panelis pulkstenis obc

  • Please log in to reply
83 atbildes uz šo tēmu

#1 Aig

Aig
  • Lietotājs
  • 4114 raksti
  • Dzimums:Vīrietis

Pievienots 18 March 2014 - 01:14

*
POPULĀRS RAKSTS!

Nu tā.. uztaisīšu ka es ar mazu "projekta" topiku vienreiz, lai nav spama topiku jāpiecūko.

 

Skaistā, spalvainā ideja ir - optimizēt informāciju, kas ir aplūkojama auto instrumentu panelī. Nofiltrēt lieko, padarīt vieglāk uztveramu nepieciešamo, papildināt ar mūsdienīgākām vajadzībām.

Nē, te nebūs zili/zaļi/violeti led apgaismojumi, nebūs ar baltu baloniņu nopūstas spidometra tāfeles. Dizainu iespējas robežās plānoju ieturēt maksimāli konservatīvu (baigi gudri pateicu, ņemot vērā to, ka dizaineris no manis nekāds :D )

Mērķa platforma ir viss mans autoparks - no b2 līdz c4, bet izmantotie risinājumi pārsvarā nebūs piesieti konkrētam modelim.

 

Uzreiz informēšu, ka pasākumā ieguldītie resursi pilnīgi noteikti nav ekonomiski pamatoti, tāpēc man neinteresē argumenti "nafig tev to vajag", "varēji taču nopirkt šrotā detaļu X pa 5 eur, un būtu gandrīz tas pats", "labāk būtu tajā laikā darījis ....... ". Viss tiek darīts tikai tāpēc, ka man tā gribas izklaidēties, un tiek darīts tā, kā man gribas.

 

Vispirms nedaudz apskatīšu manis pieminēto mērķa platformu oriģinālos instrumentu paneļus.

1) B2 - nu te nav daudz ko teikt - tam vieta ir muzejā. Pat salīdzinot ar 20 gadus vecu ceškas paneli, tas ir pilnīgs arhaisms gan dizainiski, gan tehniski.

2) B3 - man, personīgi, nepatīk tā dizains - kaitina 3x4 lampiņu matrica, stūros nobāztie tosola temp un degvielas līmeņa rādītāji, cauri stiklam izbāztie 4 puļķi, kura katra nozīmi atcerēties nav iespējams, turklāt ir jābūt īpaši līkām rokām lai braucot tiem tiktu klāt. Par laimi šim vairs nav troses piedziņa spidometram, bet mehāniskajam odometram arī ir vieta muzejā.  No patīkamajām lietām jāpiemin tas, ka ir parādījies pulkstenis, āra temperatūras displejs un kompis (par kura lietderību es izteikšos vēlāk).

3) C3 - tehniski viss tas pats, kas B3. Dizainiski - daudz labāks. Īsajai versijai ļoti pietrūkst voltmetra, un ir kretīnisks plastmasas rāmis apkārt. Garajam, savukārt nav kabatiņas, kurā iemest telefonu, un nav pulksteņa tahometrā.

4) C4(A6) - nu te jau viss ir daudz labāk - kompis, autočeks, elektronisks odometrs, pieejami smukie riņķi ap pulksteņiem. Īsās/garās versijas atšķirās tieši tāpat kā C3 gadījumā, aizkam ideāls panelis var būt tikai konstruktors.

 

Pāris vārdi par komponentēm, kas itkā ir ok, bet ko tomēr gribētos uzlabot:

- voltmetrs. Viennozīmīgi vajadzīgs. Kad pie -30 grādiem AELs beidzot ir dabūts dziesmā, noteikti gribas paskatīties, vai aķis tiek lādēts pienācīgi, lai savlaicīgi pieņemtu stratēģisku lēmumu, kas ir svarīgāk - sildīt dibenu, vai iespēja vēl otreiz pielaist to kluci tajā dienā. Pārējā laikā - nevajadzīgi aizņemti 25-30 cm2 laukuma instrumentu panelī. Precizitāte arī apšaubāma. Pilnīgi pietiktu, ja informāciju par borta spriegumu vajadzības gadījumā varētu apskatīt pēc pāris pogu nospiešanas, un digitāli.

- eļļas temperatūra. Varbūt tai ir nozīme sačipotam 20vt, bet citādi - pilnīgi useless. Un pat ja tam sačipotajam 20vt to vajag, neblenzīsi tak vislaiku tajā eļļas temperatūras rādītājā. Tāpēc tāpat kā voltmetrs - interesē - pāris pogas un ieraugi, pārējā laikā nevajag.

- autočeks. informācija par izdegušām spuldzēm viennozīmīgi ir svarīga. Tāpat noderīgi, ka savlaicīgi pabrīdina, ka ar atlikušo soļķi vairs var līdz Ventiņiem tikai aizbraukt, bet atpakaļ netiksi. Interesanti arī uzzināt, ka miežamais drīz beigsies. Protams, mūžīgi degošais kluču nodiluma brīdinājums :D . Bet gribētos, lai tas arī varētu pabrīdināt par to, ka tā eļļas temperatūra beidzot pirmo reizi tā auto 20 gadu mūžā ir pārāk augsta, vai ka spriegums ir pārāk zems.

- kompis. Jau esmu par to izteicies - vizuāli tas tur labi iederas, bet  - tādu laukumu atvēlēt faktiski vienai funkcijai - degvielas patēriņam, ir bezjēdzīgi.  Tāpat kaitina 2h skaitītājs, bet iespēja apskatīties, cik tad ilgi esi jau ceļā nav. Gribētos arī redzēt piemēram max patēriņu, vidējo un max ātrumu, info par kruīzu. Problēma ar ekrāna iztecēšanu.

- pulkstenis. Tas kurš garajā panelī ar rādītājiem, ir mēsls. Rādītāji neprecīzi. Prasa daudz vairāk uzmanības novērst no ceļa, lai paskatītos cik pulkstens. Digitālais tahometrā izskatās labi, uztverams viegli. Bez tā liekas, ka tahometrā kautkas trūkst. Tāpat kā obc - problēma ar iztecējušiem ekrāniem, kurus grūti dabūt. Regulēšanas iespēja caur pakaļu. Visvairāk besī pāreja uz ziemas laiku, kad jātin 23h uz priekšu. Neprecīzs.

 

Tad nu mana vīzija ir sekojoša - oriģinālo obc un autočeku metam laukā, un visu to vietu izmantojam jaunam gudrākam kompim, kas pilda gan obc gan autočeka, gan citas manis pieminētās, un arī nepieminētās funkcijas. Zināmas iestrādnes man šajā jautājumā jau ir, bet par to vēlāk.

 

Tā nu sanāca, ka pirmais, kam tā nopietnāk izdomāju pieķerties, ir pulkstenis. Iemesls - ceškai ir garais panelis, tātad bez digitālā pulksteņa, bet B3 - b3_pulkst.jpg

Nebiju gan plānojis nopietnas pārbūves B3 panelim, bet tā kā jaunu displeju ilgstoši nevarēju atrast, pa to laiku nobrieda doma sākt tieši ar pulksteni.

Sastādīju specifikāciju:

- digitāls, atrodas tahometrā,

- ar sarkanu apgaismojumu, lai iekļautos kopējā instrumentu paneļa dizainā,

- lasāms saules gaismā,

- satur informāciju ne tikai par stundām/minūtēm, bet arī datumu, nedēļas dienu,

- un pati galvenā prasība - tāds, kas nav jāregulē, kas pats vienmēr zin cik ir pareizs laiks, vai ir vasaras vai ziemas laiks, un kādā laika zonā vispār atrodamies.


Šo rakstu rediģēja Aig: 18 March 2014 - 13:39


#2 Raichaa

Raichaa
  • Lietotājs
  • 128 raksti
  • Dzimums:Vīrietis
  • Dzīvesvieta:cesis
  • Intereses:TDI

Pievienots 18 March 2014 - 12:05

Izklausas interesanti,gaidu turpinajumu!

Audi 80 b3 1.8s                AUDI 80 B4 2.8 AAH quattro

Audi Coupe b3 2.3 NG

Audi Coupe b4 2.3 NG

Audi 80 B4 1.9 TDI 1Z

Audi 80 B4 1.9 TDI 1Z


#3 archiijs

archiijs
  • Lietotājs
  • 1485 raksti
  • Dzimums:Vīrietis
  • Dzīvesvieta:Variņi, Smiltene (lauki)

Pievienots 18 March 2014 - 12:50

Šādus tādus informatīvus attēlus ir iespējams nosūtīt arī uz autočeka ekrānu pa maģim paredzētajiem vadiem, tur varētu būt i2C vai SPI (kaut gan galīgi nezinu un varbūt kļūdos), tiesa gan, tādā gadījumā neviens cits brīdinājums nedrīkst būt aktīvs. Citādi ar interesi sekoju līdz.


1987. gada 1.8 FWD    A80   Tikai brauc edition
1993. gada 2.6 Quattro A100 Konstruktors edition 

-----------------

V6 inside.... Patēriņš <10L uz 100km.... Eļļas tak!   :kasp: 

Turbos make torque, and torque makes fun!


#4 Aig

Aig
  • Lietotājs
  • 4114 raksti
  • Dzimums:Vīrietis

Pievienots 18 March 2014 - 13:39

Tā kā pulksteņa caurumi B3, C3 un C4 tahometros nedaudz atšķiras, kā arī nevaru šobrīd 100% visu izplānot, ko man sagribēsies tajā displejā attēlot, pieņēmu lēmumu, ka displejam jābūt grafiskam, tik lielam lai nosegtu visu veidu tahometru caurumus. Tā kā pulkstenis noteikti būs vienkrāsains, tad problēmas ar redzamību saules gaismā nav - der parasts transreflektīvs displejs. Tādu arī uzsūtīju pa lēto no ķīniešiem - buydisplay.com. Tikai kautkāda mārrutka pēc pie sūtīšanas  kautko saputrojos, un pasūtīju nepareizu - par mazu. Šobrīd jau gaidu īsto izmēru, bet tas netraucē turpināt projektu, jo kontrolieris un konektors tiem ir vienādi, tikai atšķiras rindu skaits - mazajam 128x32, lielajam, kuru vajag - 128x64.

Te var redzēt pirmo sekmīgo testu:

erc12832-1.jpg

 

Pielodēt FPC konektoru, kam ir 0.5mm solis, ar lodāmuru, kura gals ir ~trešdaļa no visa konektora, bija pamatīgs čakars :crazy:  , bet veiksmīgi.

Ok, par displeju tātad ir skaidrība pagaidām. Cerams, ka tie ķīniešu brīnumi nesprāgs.

 

Nākamais svarīgais elements - procesors, kas to laiku skaitīs, sinhronizēsies, un zīmēs uz ekrāna. Tā kā esmu iecienījis atmelus, tad visticamāk tas būs 8bitīgais avr. Laika skaitīšanai, protams, pietiktu ar visvienkāršāko attiny, bet tā kā ir grafiskais displejs, tad cipari būs jāzīmē kā bildes, kas nozīmē ka vajadzēs diezgan daudz atmiņu. Ja lietošu paralēlo interfeisu displejam, tad vajag arī kājas diezgan padaudz. Tā ka pagaidām skatos uz atmegu.

 

Ar to visu pilnīgi pietiktu, lai kautkā skaitītu un rādītu laiku. Taču, kā jau iepriekš minēju, man besī pulksteņa regulēšana, tāpēc tam ir pašam jāzin pareizu laiku.

Laika sinhronizācijai ir pieejami vairāki risinājumi:

1) atompulkstenis;

2) 3G/4G modems un sinhronizēšana pa NTP;

3) frankfurtes raidītājs

4) dārgā gala RTC čips

5) cits variants

 

Kuru izvēlēties? :crazy:



#5 wth

wth
  • Lietotājs
  • 3195 raksti
  • Dzimums:Vīrietis
  • Intereses:Einen Flammenwerfer bitte, einen Flammenwerfer!

Pievienots 18 March 2014 - 14:35

Es patiesībā balsotu par 3G/NTP - komunikāciju kanālu nākotnē var izmantot arī kam citam pie vajadzības.

 

Tiesa gan savam risinājumam (kurš pašlaik gan ir tikai galvā) izgāju vienkāršāk - laikam iebūvēšu panelī mazu RF transīveri un mājā uz palodzes stāvēs otrs tāds pats, kas dienās atļaus arī mašīnai "sarunāties" ar datortehniku laika sinhronizācijai (tālāk jau kāds NTP derēs), informēt par apsardzes režīma pārkāpumiem (resp. baurēs ne tikai "kaut kas pagalmā" bet arī "kaut kas uz palodzes", tad vismaz nebūs jālēkā pie loga katru reizi kad ārā pagalmā kaut kas līdzīgā tonī sāk brēkt) un, iespējams, vēl kaut ko.

 

Tā kā mājās esmu vismaz reizi pāris dienās - šis variants ir pietiekami efektīvs un pielietojams arī kam cēlākam kā vienkārši pulkstenis.

 

Protams, prakse rādīs, vai tas mazais transīveris būs spējīgs "izspiest" nepieciešamo distanci, ātrumu un stabilitāti. 


Šo rakstu rediģēja wth: 18 March 2014 - 14:40

Thanks for nothing, I'll be on my way to hell.

Kein Kompressor kein Spaß. Ja ja wirklich.

Neizskaidrojami, bet palīdz - padomā un sapratīsi, varbūt!  :smartass:  © BalticLPG

Es esmu kā kaķīts. Nē, ne mīļš un pūkains, bet tas, ka man viss pofiq.


#6 Aig

Aig
  • Lietotājs
  • 4114 raksti
  • Dzimums:Vīrietis

Pievienots 18 March 2014 - 15:41

Nu jā.. Samich spamā arī piedāvāja NTP. Piekrītu - internātam pieslēgts pasākums paver plašas iespējas ne tikai laika sinhronizēšanai. Visticamāk, ka arī internāts gala rezultātā būs. Bet tomēr laika sinhronizēšanai es esmu jau izvēlējos 5. variantu, un tas ir GPS.

Iemesli - pārklājums labāks, kā jebkuram mobilo sakaru provaiderim. Arī šis risinājums rada papildus iespējas, kas ir ļoti noderīgas automašīnā - navigācija, spidometra kalibrēšana. Turklāt nodrošina vēl vienu punktu no manas specifikācijas, kuru sīkāk neesmu pieminējis līdz šim - iespēju uzzināt pareizo laika zonu.

Pirmkārt - 2x gadā laika zona mainās, otrkārt - tomēr reizēm gadās aizbraukt kautkur tālāk par Tallinu vai Kalvariju, un tad ir ļoti noderīgi, ja auto pulkstenis sāk rādīt vietējo laiku, un painformē par to, ka esmu iebraucis citā laika zonā.

No ebeja ir jau sagādāts u-blox neo-6m. Apmēram šitāds:

821549465_234.jpg

Kā redzams, tam ir uart ports, caur kuru tas sūta gps informāciju nmea protokolā. Ir arī maziņa baterija, kas uztur tā pulksteni, kamēr izslēgts. Pašam u-blox chipam ir timepulse izvads, pa kuru nāk 1Hz impulsi, kas precīzi sakrīt ar katras sekundes sākumu. Pa nmea, iegūstam atrašanās vietas koordinātes, kā arī pareizu UTC laiku.


Tagad atgriežoties pie laika zonām. Protams izklausās tas diezgan vienkārši - ja jau reiz zinām, kur atrodamies un kāds ir UTC laiks, tad noteikti taču var noskaidrot kāda laika zona ir tajā vietā/valstī, un vai ir vasaras vai ziemas laiks. To tiešām var, taču tam nabaga procesoram būs ko norauties, lai to uzzinātu. Tāpēc pagaidām nemaz nezinu vai atmega tiks ar to galā, vai nāksies meklēt kautko niknāku. Iespējams, ka pareizāk būtu jaudīgāku proci likt borta kompī, un tas tad arī lai rēķina to laika zonu, un tikai padod informāciju pulksteņa procim par to, kāda ir starpība starp UTC un vietējo laika zonu.

Par laimi, pasaulē ir labi cilvēki, kas ir pacentušies un apokopjuši informāciju par visas pasaules laika zonu/valstu ģeogrāfiskajām robežām: http://efele.net/maps/tz/world/

Arī katras zonas starpība ar UTC, kā arī vasaras/ziemas laika pārejas periodi nav nekāds noslēpums - katrs kompis to māk, atliek tik nospert šo informāciju.

Saliekot šīs divas lietas kopā, no atrašanās vietas koordinātēm un UTC laika, iegūstam vietējo lokālo laiku jebkurā pasaules vietā :)


Iesākumā uztaisīju softu uz pc (win32), lai pārliecinātos, ka tas reāli strādā. Ja kāds grib notestēt, tas ir te: http://aig.quattro.lv/tz.zip .

Left dblclick - zoomin, right dblclick zoom out, shift+leftclick  parāda vietējo laiku tajā vietā konsoles lodziņā.

Par GUI gļukiem neatbildu, jo tas tika taisīts tikai lai notestētu. Zoomojot reizēm rodas kļūdas dēļ 32bit inta pārpildīšanās, pārrēķinot uz ekrāna koordinātēm - pofig, pulkstenim tas nebūs jādara.

Tas softs katru reizi palaižoties parsē izejas datus tādus, kādi tie ir iegūti no to avotiem, tāpēc tik lēni startējas (uz mana atoma - ~10sek).

Pulksteņa mikrokontrolierim, protams, tas nebūs jādara, jo tam būs pieejami dati, kas jau sagatavoti lietošanai. Tomēr  ir viena problēma - datu apjoms - ~18MB.

Var varbūt nedaudz samazināt rezolūciju, un iespiesties 16, vai pat 8MB, taču skaidrs, ka mikrokontroliera atmiņā tas nemūžam nesalīdīs.

Būtiskāk samazināt datu apjomu varētu, izmetot, vai "iztaisnojot" vietas, par kurām ir skaidrs, ka tur ar auto nekad nebūs iespējams nokļūt, taču tas ir diezgan apjomīgs darbs, ar ko es nevēlos nodarboties. Turklāt palielinot datu apjomu ~2x, ir iespējams optimizēt poligonu pārbaudes algoritmu gadījumam, ja tas procis nespēs saprātīgā laikā to paveikt.

Tad nu tagad ir jautājums - kur iebāzt ~32MB informācijas.

Varianti:

1) paralēlā flash mikrenes, pieslēgtas pie kontroliera kā external memory. Ar tām vēlāk būtu procim viegli strādāt, taču sanāk sarežģīta plate, jo šķiet, ka 8MB ir lielākā, kas ir 1 gabalā dabūjama, tātad vajadzēs 4 gab. Turklāt problemātiski atjaunot informāciju, kas būs jādara regulāri, jo kā novērojams pēdējo laiku pasaules notikumos, valstu robežas, un laika zonas mainās.

2) sd karte. Šis ir vienkāršs un ļoti lēts risinājums, ar milzīgu potenciālu rezervi, kuru varētu izmantot nākotnē kautkādas citas informācijas glabāšanai. Ļoti ērti atjaunot informāciju - iespraužam karti kompī un iekopējam vajadzīgos failus. Mīnusi - sarežģī kontroliera kodu - tam ir jāprot lasīt failsistēmu, un vajag vairāk laiku lai piekļūtu datiem, jo seriālais interfeiss pats par sevi ir lēnāks, turklāt dati jākopē uz kontroliera atmiņu pa mazam gabalam, jāpārbauda, jāizmet, jākopē nākamie utt. Vēl nav pārliecība, ka sdkartes kontakti auto panelī nesāks gļukot ar laiku.



#7 JamalKing

JamalKing
  • Lietotājs
  • 48 raksti
  • Dzimums:Vīrietis
  • Dzīvesvieta:Riga - Jelgavas raj. Lielplatones pag.
  • Intereses:Viss kas

Pievienots 18 March 2014 - 15:56

Tiri teoritiski: Vai nav vienkarsak panemt kadu plansetnieku un to jau parlodet un iemacit vinam radit to gribam?



#8 Aig

Aig
  • Lietotājs
  • 4114 raksti
  • Dzimums:Vīrietis

Pievienots 18 March 2014 - 16:16

Skat. trešo rindkopu pirmajā postā.

Šāds risinājums neatbilst specifikācijai.


Šo rakstu rediģēja Aig: 18 March 2014 - 16:32


#9 mshathlonxp

mshathlonxp
  • Lietotājs
  • 9720 raksti
  • Dzimums:Vīrietis
  • Dzīvesvieta:dziļie dziļie lauki - liepājas pusē
  • Intereses:Vecais labais joks ar rijīgiem un neejošiem benzīnniekiem

Pievienots 18 March 2014 - 16:47

Pie tā ka nevajadzīgi sarežģīta ierīce skaitīs laiku, pie izslēgtas aizdedzes aķi ārā nerīs, nebūs pārlieku liels strāvas patēriņš? 

 

Un par kādu borta kompi tu tur runā? B3? No tevis nosauktajām piecām lietām, kuras it kā neesot, divas - vidējais ātrums un braukšanas laiks - tur ir, maksimālais patēriņš ir kaut kāds pilnīgi bezjēdzīgs un nevajadzīgs lielums - baigi gribas zināt, uzzini cik degvielas vajag tava motora viena zirgspēka pabarošanai un tālāk sarēķini. Kas ir "info par kruīzu"? Borta kompja funkcionalitātei nebūtu ne vainas, tik pēc attiecīgo gadu fofāgenu MFA paspaidīšanas gribas lai būtu kā tiem - kur ir divi komplekti statistikas, ar slēdzi pārslēdzami, un kur MFA uzrāda arī distanci, kuru audī borta kompis arī saskaita bet nerāda. 


1987 B3 A90q - piemineklis

1989 mk2 1.3 karbo ar četrgangu Ghetto GTI powered by VEMS - oficiāls DIVLITRIS

divi velosipēdi ar līkiem rāmjiem [stāv pusizjaukti] trīsritenis - divi mazi ripuļi priekšā, viens liels aizmugurē, kājas priekšgalā, galva pakaļgalā - FTW!  :crazy:


#10 Aig

Aig
  • Lietotājs
  • 4114 raksti
  • Dzimums:Vīrietis

Pievienots 18 March 2014 - 19:33

Ar aķi nav problēmu. Pie izslēgtas aizdedzes GPS būs izslēgts, un poligonu pārbaude netiks veikta. Ja ar to nodarbosies otrs - obc procis, tad pavisam vienkārši, jo arī tas būs izslēgts. Darbosies tikai pulksteņa procis powersave režīmā, un modīsies tikai uz taimera interruptiem. Šādi tas patērē apmēram neko. Lielākais patēriņš būs displejam (protams bez backlight) - 0.4mA.

 

Piekrītu - max degvielas patēriņš nav vajadzīgs.

Kur tieši oriģinālais obc rāda vidējo ātrumu ?


Braukšanas laiks tur nav. Tas skaita to laiku no hvz kāda brīža - pēdējā reseta, aķa atslēgšanas vai kautkā tml. Pilnīgs useless.

Izņemot - reizi divās stundās, tas painformē, ka ir pagājušas tās n*2h kopš brauciena sākuma.

Arī nobrauktie km kopš brauciena sākuma nav.

 

Info no kruīza , kas būtu nepieciešams - kruīzs ir ieslēgts vai nav, un uz kādu ātrumu uzlikts. Nospiežot +/- attiecīgi parāda turpmāko ātrumu.


Šo rakstu rediģēja Aig: 18 March 2014 - 19:44


#11 mshathlonxp

mshathlonxp
  • Lietotājs
  • 9720 raksti
  • Dzimums:Vīrietis
  • Dzīvesvieta:dziļie dziļie lauki - liepājas pusē
  • Intereses:Vecais labais joks ar rijīgiem un neejošiem benzīnniekiem

Pievienots 18 March 2014 - 20:55

Bļin, parāva rēka :rofl: Man ir vienkārši - ja kruīzs ir izslēgts, es spiežu pedāli, ja kruīzs ir ieslēgts, kājas ir sakrustotas. Ātrums, uz kādu kruīzs ir uzlikts, parādās spidometrā, izmainot ātrumu, uzlikto ātrumu atkal parāda spidometrs. Tev tur ir kaut kas tik vārgs kas nespēj ne uzņemt ātrumu, ne to noturēt ka vajag zināt uz kādu ātrumu uzlikts kruīzs?

 

Braukšanas laiks ir ceturtā funkcija, ekrānā kreisajā apakšējā stūrī. Skaitās no pēdējā nometiena, un var nomest atsevišķi [šitas besī - ka četri cipari jānomet atsevišķi, ja gribas nomest visu]. Vidējais ātrums ir apakšā labajā pusē. Kuru vēl no tā borta kompja funkcijām tu nezini, bet uzskati ka tās nav? :D Man vēl ļoti patīk tā viņa kalibrācijas funkcija, kurai pateicoties var palūrēt cik bākā ir degviela palikusi. 


1987 B3 A90q - piemineklis

1989 mk2 1.3 karbo ar četrgangu Ghetto GTI powered by VEMS - oficiāls DIVLITRIS

divi velosipēdi ar līkiem rāmjiem [stāv pusizjaukti] trīsritenis - divi mazi ripuļi priekšā, viens liels aizmugurē, kājas priekšgalā, galva pakaļgalā - FTW!  :crazy:


#12 alexis

alexis
  • Lietotājs
  • 508 raksti
  • Dzimums:Vīrietis
  • Dzīvesvieta:Gulbene
  • Intereses:quattro!

Pievienots 18 March 2014 - 21:07

 Viss tiek darīts tikai tāpēc, ka man tā gribas izklaidēties, un tiek darīts tā, kā man gribas.

 

Uzskatu, ka te nav kur piekasīties. Katrs no mums ir darījis kaut ko tīri tikai intereses pēc, lai redzētu, kas sanāks.

 

Būs interesanti redzēt kā tas viss galā izskatīsies.  :ok:



#13 Aig

Aig
  • Lietotājs
  • 4114 raksti
  • Dzimums:Vīrietis

Pievienots 18 March 2014 - 21:19

Es nevēlos atcerēties, ka katru reizi pielaižot auto, ir jāiet visiem bc režīmiem cauri un jāspiež resets. Tāpēc tās fīčas automātiski kļūst nelietojamas.

Kruīzs man būs nedaudz savādāks kā tas 70o gadu brīnums, kuru esam pieraduši lietot - ar iespēju ar pogām palielināt/samazināt ātrumu par 1, par 10. Tāpēc vajadzīgs feedbacks, lai redzētu, cik pogas jāspaida. Ja tu, msh, būtu pabraucis ar jaunākiem auto, kam tas ir, zinātu, ka tas ir ļoti ērti.

Zināt vai kruīzs ir vai nav ieslēgts, ir nepieciešams, atmetoties pēc apdzīšanas, vai braucot pa kalniem.



#14 mshathlonxp

mshathlonxp
  • Lietotājs
  • 9720 raksti
  • Dzimums:Vīrietis
  • Dzīvesvieta:dziļie dziļie lauki - liepājas pusē
  • Intereses:Vecais labais joks ar rijīgiem un neejošiem benzīnniekiem

Pievienots 18 March 2014 - 22:56

Kas ir ērti - skaitīt spiedienus un lūrēt spidometrā tā vietā lai vienu reizi pieturētu pogu vai nospiest pedāli un pēc tam īstajā brīdī nospiestu vienu pogu? Nestrīdēšos, gaumes jautājums, es tam brīnumam izjūtu tikai vienu mīnusu - nespēju nomīnusot vienu kilometru, pārējais viss mani ļoti apmierina. A par stāvokli, tas tak ir ļoti elementāri - sajūgu vai bremzi neaiztiki, tātad aktīvs - vai tavs kruīzs būs tāds, kurš varēs izslēgties vai neizslēgties pēc sava prāta? 


Pulkstenis sekundes beigās arī rādīs?


1987 B3 A90q - piemineklis

1989 mk2 1.3 karbo ar četrgangu Ghetto GTI powered by VEMS - oficiāls DIVLITRIS

divi velosipēdi ar līkiem rāmjiem [stāv pusizjaukti] trīsritenis - divi mazi ripuļi priekšā, viens liels aizmugurē, kājas priekšgalā, galva pakaļgalā - FTW!  :crazy:


#15 archiijs

archiijs
  • Lietotājs
  • 1485 raksti
  • Dzimums:Vīrietis
  • Dzīvesvieta:Variņi, Smiltene (lauki)

Pievienots 19 March 2014 - 08:27

Runājot pa resetu, šī tiešām ir stulba lieta, kad viss mauāli jāreseto, jaunākām mašīnam tas notiek pats no sevis, ja mašīna nostāv "x" laiku


1987. gada 1.8 FWD    A80   Tikai brauc edition
1993. gada 2.6 Quattro A100 Konstruktors edition 

-----------------

V6 inside.... Patēriņš <10L uz 100km.... Eļļas tak!   :kasp: 

Turbos make torque, and torque makes fun!


#16 Aig

Aig
  • Lietotājs
  • 4114 raksti
  • Dzimums:Vīrietis

Pievienots 19 March 2014 - 09:14

msh, izbrauc cauri eiropai kādreiz ar auto, un tu sapratīsi, ka no kruīza vajag daudz vairāk, nekā tikai iespēju nospiest pogu, kad esi sasniedzis 95km/h aiz liepājas robežas, un to izslēgt pie lidostas viadukta.

 

Nē, pulkstenis nerādīs sekundes.


archijs, tieshi tā. Par to arī es runāju, ka nav nekāda tolka no tā laika skaitītāja, ja viņs to skaita no resetpogas nospiešanas, kuru esmu nospiedis kautkad pirms dažiem gadiem testa nolūkos.

Protams, tīri teorētiski būtu iespējams uztaisīt automātisku resetu oriģinālajam bc, tāpat, kā sinhronizāciju oriģinālajam pulkstenim, bet.. skat. pirmā posta trešās rindkopas pēdējo teikumu :)



#17 Aig

Aig
  • Lietotājs
  • 4114 raksti
  • Dzimums:Vīrietis

Pievienots 19 March 2014 - 11:39

Pārbaudīju, tas vidējā ātruma rēķinātājs ir tieši tāds pats, tāpēc arī biju par to aizmirsis - skaita vidējo ātrumu kopš 97ā gada :D. Tātad reāli tās funkcijas nav.


Ok, tagad atgriežoties pie tēmas par pulkstenim nepieciešamās informācijas glabātuvi. Saskaitīju, ka paralēlā flasha risinājumam vajag 25 pinus adresācijai, un 8 vai 16 datiem, tātad kopā 33 vai 41. Tas nozīmē, ka pat ar 64pin korpusu var būt par maz. Šis laikam nebūs labākais risinājums.

Būs jātaisa sd kartes variants. Ja tā sd karte negribēs ilgi dzīvot, tās vietā pēcāk varēs ielodēt seriālo flashu.

Laikam tad arī jātaisa divu procesoru risinājums, un ar gps, sd karti un obc funkcijām tad lai nodarbojas niknais procis, kurš pulksteņa proci painformē par tekošo laika zonu.



#18 Richa-AS

Richa-AS
  • Lietotājs
  • 40 raksti
  • Dzimums:Vīrietis
  • Dzīvesvieta:riga
  • Intereses:autostyling.lv

Pievienots 19 March 2014 - 12:05

Interesanti. Butu labi ja varetu vairak foto atskaites ka tas vis izskatas kopuma un atseviski
  • Auto aplīmešana,
  • Auto Logu tonēšana,
  • Offisu un mājas logu tonēšana,
  • Lukturu tonēšana
  • Parking sensoru uzstādīšana,
  • Gaismas tūnings.

VAG grupas diagnostika, programmēšana.


#19 mshathlonxp

mshathlonxp
  • Lietotājs
  • 9720 raksti
  • Dzimums:Vīrietis
  • Dzīvesvieta:dziļie dziļie lauki - liepājas pusē
  • Intereses:Vecais labais joks ar rijīgiem un neejošiem benzīnniekiem

Pievienots 19 March 2014 - 13:51

Pārbaudīju, tas vidējā ātruma rēķinātājs ir tieši tāds pats, tāpēc arī biju par to aizmirsis - skaita vidējo ātrumu kopš 97ā gada :D. Tātad reāli tās funkcijas nav.

 

Ja tu uztaisīsi lai metas nost pēc hvz cik nekustināšanas stundām, tad tās funkcijas nebūs ne tik, jo tas būs nevis vidējais ātrums, bet viena brauciena vidējais ātrums. 


1987 B3 A90q - piemineklis

1989 mk2 1.3 karbo ar četrgangu Ghetto GTI powered by VEMS - oficiāls DIVLITRIS

divi velosipēdi ar līkiem rāmjiem [stāv pusizjaukti] trīsritenis - divi mazi ripuļi priekšā, viens liels aizmugurē, kājas priekšgalā, galva pakaļgalā - FTW!  :crazy:


#20 Aig

Aig
  • Lietotājs
  • 4114 raksti
  • Dzimums:Vīrietis

Pievienots 19 March 2014 - 13:56

Jā, tas ir tieši tas kas ir vajadzīgs.



#21 mshathlonxp

mshathlonxp
  • Lietotājs
  • 9720 raksti
  • Dzimums:Vīrietis
  • Dzīvesvieta:dziļie dziļie lauki - liepājas pusē
  • Intereses:Vecais labais joks ar rijīgiem un neejošiem benzīnniekiem

Pievienots 19 March 2014 - 14:03

Es nežēlīgi lamātu ražotāju ja man borta kompis turētu statistiku tikai par vienu pusotru kilometru garu braucienu :mrgreen: Baigi neinteresanta infa - vidējais ātrums - 40-50 kmph, vidējais patēriņš 20-30l :hihi: Bet nu labi, pietiks spamot. 


1987 B3 A90q - piemineklis

1989 mk2 1.3 karbo ar četrgangu Ghetto GTI powered by VEMS - oficiāls DIVLITRIS

divi velosipēdi ar līkiem rāmjiem [stāv pusizjaukti] trīsritenis - divi mazi ripuļi priekšā, viens liels aizmugurē, kājas priekšgalā, galva pakaļgalā - FTW!  :crazy:


#22 wth

wth
  • Lietotājs
  • 3195 raksti
  • Dzimums:Vīrietis
  • Intereses:Einen Flammenwerfer bitte, einen Flammenwerfer!

Pievienots 19 March 2014 - 14:28

Morāle, ko es izsecināju no šī strīda, ka ideālā gadījumā jātaisa abus - gan viena brauciena, gan kopējos statistiskos rādītājus, kaut kādā civilā veidā pārslēdzamus. Nu, moš tomēr savajagās zināt vidējo ātrumu vai iztērētās degvielas daudzumu pa, teiksim 3-dienu brauciena laiku ar nakts atpūtas pauzēm vai ko tādu. Tad var pašā brauciena sākumā noresetot to visu, katru dienu dabūjam dienas brauciena statistiku un tai pat laikā pēc visa brauciena kopumā varam dabūt arī kopējo.


Šo rakstu rediģēja wth: 19 March 2014 - 14:30

Thanks for nothing, I'll be on my way to hell.

Kein Kompressor kein Spaß. Ja ja wirklich.

Neizskaidrojami, bet palīdz - padomā un sapratīsi, varbūt!  :smartass:  © BalticLPG

Es esmu kā kaķīts. Nē, ne mīļš un pūkains, bet tas, ka man viss pofiq.


#23 Aig

Aig
  • Lietotājs
  • 4114 raksti
  • Dzimums:Vīrietis

Pievienots 19 March 2014 - 15:17

Doma nav slikta. Patiesībā.. ja tā sd karte būs pieejama, tad jau var pofigā rakstīt tajā visu braucienu statistikas, un pēcāk apskatīties. Patiesībā tajā ir tik daudz vietas, ka var mierīgi rakstīt gps logu ar visu papildus informāciju nepārtraukti. Vienīgi rakstot gan tā sd karte saules mūžu nedzīvos.

Bet es noteikti nepaļaušos uz to, ka uzsākot kādu lielāku braucienu, atcerēšos nospiest resetu. Pēc pieredzes saku. Pat mazo odometru nonullēt parasti aizmirstu, jo tipiski šāds brauciens sākas 6 no rīta, un tad ir vēl 1001 lieta jāatceras. Labākajā gadījumā par to odometra nonullēšanu atceros kautkur aiz Varšavas, kad sāk palikt garlaicīgi .


wth, btw, kādas ir tavas domas par storage risinājumu ?



#24 Klobsters

Klobsters
  • Lietotājs
  • 1108 raksti
  • Dzimums:Vīrietis
  • Dzīvesvieta:Zoļiks, UK

Pievienots 19 March 2014 - 15:29

Pie šādas komplektācijas tas kompis varētu darboties arī kā izsekošanas iekārta, GPS modulis vispār paver plašas iespējas. 


1986 Audi 80 GT 1.8 FWD apaudzis sūnām  :/ 
1994 Audi 80 Competition 2.0 16V Quattro  :ok: 
Programmēšana, 3D modelēšana un printēšana.


#25 Aig

Aig
  • Lietotājs
  • 4114 raksti
  • Dzimums:Vīrietis

Pievienots 19 March 2014 - 15:32

jebkurš telefons var darboties kā izsekošanas iekārta :)

Man pagaidām nav gadījies, ka pēc gps logiem jāpēta, kur esmu bijis. Nu vismaz ne tad, kad esmu pie stūres :hihi:



#26 wth

wth
  • Lietotājs
  • 3195 raksti
  • Dzimums:Vīrietis
  • Intereses:Einen Flammenwerfer bitte, einen Flammenwerfer!

Pievienots 19 March 2014 - 15:34

Jā, tad var glabāt katra individuālā brauciena statistikas un pēc tam jau izdomāt kā apstrādāt un attēlot.

 

Es laikam tomēr paliktu pie SD. Labi, nāksies pačikāties un uztaisīt failsistēmas un block-mode transfēru atbalstu, bet miglaini atceros, ka sen-sen atpakaļ taisīju failsistēmas suportu dzelzim ar 3,5MHz Z80 procim ar 48KB RAMa un neko, nemaz tik traki nebija. Nu jā, 48KB RAMa gan ir tonna, salīdzinot :hihi: Un pie tam reāli var atrast tam visam gatavus risinājumus, kurus var pietūnēt un miers.


Thanks for nothing, I'll be on my way to hell.

Kein Kompressor kein Spaß. Ja ja wirklich.

Neizskaidrojami, bet palīdz - padomā un sapratīsi, varbūt!  :smartass:  © BalticLPG

Es esmu kā kaķīts. Nē, ne mīļš un pūkains, bet tas, ka man viss pofiq.


#27 Aig

Aig
  • Lietotājs
  • 4114 raksti
  • Dzimums:Vīrietis

Pievienots 19 March 2014 - 15:36

fat libs priekš avr ir dabūjams.

Vai nu šis: http://elm-chan.org/.../00index_e.html

vai arī izkasot no arduino vides.

Bet tie maitas diezgan daudz resursus apēd, tamdēļ bija vēlme no tā izvairīties.



#28 wth

wth
  • Lietotājs
  • 3195 raksti
  • Dzimums:Vīrietis
  • Intereses:Einen Flammenwerfer bitte, einen Flammenwerfer!

Pievienots 19 March 2014 - 15:50

Jāliek atsevišķi 168 tikai priekš tā (un moš vēl kādiem sīkumiem... pulksteņa piemēram?), vai arī priekš visa jāliek kaut kas pamatīgi trekns, 2560 anyone? :hihi:


Thanks for nothing, I'll be on my way to hell.

Kein Kompressor kein Spaß. Ja ja wirklich.

Neizskaidrojami, bet palīdz - padomā un sapratīsi, varbūt!  :smartass:  © BalticLPG

Es esmu kā kaķīts. Nē, ne mīļš un pūkains, bet tas, ka man viss pofiq.


#29 Dīzelists

Dīzelists
  • Lietotājs
  • 1656 raksti
  • Dzimums:Vīrietis
  • Dzīvesvieta:Ventspils

Pievienots 19 March 2014 - 16:00

Varbūt labāk padomāt par 32bit arm ?



#30 Aig

Aig
  • Lietotājs
  • 4114 raksti
  • Dzimums:Vīrietis

Pievienots 19 March 2014 - 16:01

domā 168 tikai uz sd kartes lasīšanu ? un kā tad tas tos failus tiem citiem nogādās - atkal pa spi?

Labāk tad lai trekns dara visu, tikai pulkstenim ir kautkas maziņš, kas skaita laiku, un darbojas ar tā displeju.

2560, protams, būtu treknākais no 8bitīgajiem. Jāpamēģina būs vispirms vai viss nesalien tajā at90can128 - tā canbuss noteikti vēlāk varētu noderēt citām izvirtībām.

 

 

Par 32bit būs jādomā, ja 8bitīgie nepavilks.


Šo rakstu rediģēja Aig: 19 March 2014 - 16:01






Also tagged with one or more of these keywords: intrumentu panelis, pulkstenis, obc

0 Lietotāji(s) lasa šo tēmu

0 biedri(s), 0 viesi(s), 0 anonīmi(s) lietotāji(s)