Pālekt uz saturu


Foto

KE-jetronika diagnostika un regulēšana


  • Please log in to reply
582 atbildes uz šo tēmu

#1 mshathlonxp

mshathlonxp
  • Lietotājs
  • 9322 raksti
  • Dzimums:Vīrietis
  • Dzīvesvieta:dziļie dziļie lauki - liepājas pusē
  • Intereses:Vecais labais joks ar rijīgiem un neejošiem benzīnniekiem

Pievienots 13 June 2012 - 18:21

*
POPULĀRS RAKSTS!

Zinu ka šajā forumā ir vismaz kāds pusducis par šo tēmu par mani zinošāku lietotāju, bet tā kā nekur neredzu šādu topiku, nākas vien pašam uztaisīt, a to pārāk daudz vienādu problēmu nākas regulāri lasīt. Vēl pašam daudz kas jāiemācās, tāpēc var gadīties ka kaut kur esmu uzrakstījis kādas muļķības :crazy:

Teorētiskā daļa


Kā jau visi zinām, KE-jetroniks ir elektroniski vadīta mehāniskā šprice :crazy: Iedalās trijās kategorijās:
KE-jetroniks - visprimitīvākā šprice. Kompis izmanto motora temperatūras devēju, lambdu, gmm potenciometru un vadoties pēc tiem darbina vadības spiediena regulatoru. Citos gadījumos nav pat droseles slēdzīšu. Brīvgaitu iespējams kontrolē bez parastā brīvgaitas vārsta un starta sprauslu visdrīzāk slēdz atsevišķs devējs, nevis šprices kompis. Aizdedzi šādam motoram nodrošina vai nu parastais vakuuma sadalītājs, vai arī hella ražojuma aizdedzes kompis, kurš slodzi nosaka ar savu MAP.
KE3-jetroniks - visplašāk izplatītais variants dēļ tā, ka ar to ir aprīkots plaši izplatītais NG un tā kloni. Šprices kompis izmanto gmm potenciometru, motora temperatūras devēju, lambdu, droseles slēdzīšus lai darbinātu vadības spiediena regulatoru, brīvgaitas vārstu, bākas ventilācijas vārstu un starta sprauslu. Aizdedzi nodrošina bosch ražojuma EZ127K aizdedzes vadības blociņš, kurš slodzi rēķina izmantojot šprices kompja tam padotu gmm potenciometra signālu.
KE-Motroniks - apmēram tas pats, kas KE3-jetroniks, tikai ielikts vienā kastītē un aprīkots ar adaptācijas spējām, kuru dēļ var izcelties pāris gļuki. Principā vienīgā bosch vadība kas saucas Motroniks bet izmanto sadalītāja holla devēju.


Īss un ļoti nepilnīgs motoru saraksts :crazy:


KE-Jetroniks - JN, SD, PS un RT no 1989. gada
KE3-Jetroniks - NG, NF, AAR
KE-Motroniks - 3A, 6A, AAD, ACE


Daži tehniskie dati - rakstu no galvas, varbūt uzrakstu kaut ko nepareizi :D


Sistēmas spiediens:
Četriem cilindriem - 5,5 - 6 bar
Pieciem cilindriem - 6 - 6,5 bar


Spiediena regulatoram pievadāmā strāva ieslēdzot aizdedzi, bet nepiestartējot motoru - 90 - 120 mA

Vadības spiediens

Ar atslēgtu spiediena regulatoru - 0,2 - 0,3 bar zem sistēmas spiediena
Ar pievadītu starta strāvu
četriem cilindriem - 1,2 - 1,5 bar zem sistēmas spiediena
pieciem cilindriem - 1,3 - 1,6 bar zem sistēmas spiediena


GMM potenciometra brīvgaitas spriegums - 0,67v pie 850 rpm.


Praktiskā daļa


Zināmu iemeslu dēļ :crazy: man nākas rakstīt par NG piecu cilindru motoru. Četriem cilindriem pamatā viss ir tāpat, ja neskaita dažas uzbūves īpatnības.


Ievietotais attēls

Iesākumam jānozog viena bilde kopskatam :pardon:

Nepieciešamie instrumenti.

Ievietotais attēls

Pats primārais - manometrs - bez kāda neko nemaz nevar sākt. Kā tikt pie manometra - gaumes un iespēju jautājums. Šis konkrētais sastāv un pāris latu vērta apkures manometra, virpotāja izvirpotas pārejas no metriskās uz colisko vītni un 3A sprauslas trubiņas. Ir cilvēki kas izsakās slikti par apkures manometriem, man līdz šim nav nācies apšaubīt savējo rādījumus. Viens mīnuss gan apkures manometriem ir - stikliņi parasti ir taisīti no plastmasas kas neiztur benzīnu - kā šajā bildē
Ievietotais attēls
Vēl tantes stāsta ka manometru rādījums uz skalas beigām sākot palikt neprecīzs. Tā kā mums būs jāmēra spiedieni 5-8 bar robežās, manometram ar 10-16 bar diapazonu būtu jābūt pietiekamam.

Uzmanību - kādu laiku atpakaļ, gribot izmērīt 9A motoram [6A dvīņubrālim] sistēmas spiedienu, nācās konstatēt ka šprices galvā esošā skrūve ir ar mazāku diametru nekā NG vai JN, kādēļ man šo manometru šim motoram izdevās pievienot tikai pie vadības spiediena mērāmās skrūves

Vēl pie nepieciešamajiem instrumentiem pieder testeris ar kuru var pietiekami precīzi izmērīt volta desmitdaļas, strāvu līdz 200 mA un pretestību dažu kiloomu robežās.

Ievietotais attēls

Pāreja ar divkontaktu štekeri vienā galā, divkontaktu ligzdu otrā galā un molex štekeri pa vidu, kur pievienot mērinstrumentu vai savienot vadus - kaut gan bezrūpīgāki cilvēki tā vietā var vienkārši pārcirpt vienu spiediena regulatora vadu :crazy:

Vēlamie instrumenti - it kā varētu iztikt, bet ļoti jūtami atvieglo procesu

Ievietotais attēls

Oscilogrāfs - neaizstājamais palīgs visur, kur jādarbojas ar devējiem, kuri dod analogo signālu.

Ievietotais attēls

Pāreja lai mērītu GMM potenciometra spriegumu. Atšķirībā no divkontaktu štekera pārejas, kur jāvar ieslēgt miliampērmetru virknē, šeit tāda vajadzība nav, tāpēc molex štekeris ir pieslēgts paralēli.

Ievietotais attēls

Cilvēki parasti izmanto kaut kādas pudeles, bet es nebiju slinks un sev uztaisīju šitentādu uzparikti.

Sprauslu pārbaude

Domas dalās, ar ko "vissirslikti" tipa bēdu stāstā vajag sākt. Tā kā es pamatā visur, kur gadījies pieķerties, esmu atradis vismaz vienu izmetamu sprauslu, manuprāt ir jāsāk ar sprauslām, jo parasti neviens viņas neaiztiek un tad rodas visādi brīnumi.

Vispirms, protams, sprauslas ir jāizņem. 8v motoriem šis process ir vienkāršs - jāatskrūvē abi sprauslu turētāji un jāvelk ārā. 10v motoriem šis process ir jautrāks dēļ nepieciešamības noņemt ieplūdes kolektora augšdaļu. No pieredzes - turiet pie rokas komplektiņu ar torkšiem un zvaigznēm, gan jau kādai no trīs garajām skrūvēm izdosies izjāt galvu :D

Ievietotais attēls

Pēc ieplūdes kolektora augšdaļas noņemšanas paveras šāds skats. Atliek vēl noņemt brīvgaitas vārstu un tā trubas un atskrūvēt sprauslas saturošos dzelžus lai izvilktu ārā.

Ierobežotās vietas dēļ visas trubas nāksies atskrūvēt no šprices galvas un pārskrūvēt tā, lai sprauslas atrastos ārpus motortelpas. Pēc tam gan nāksies tādu brītiņu pēc trubu garumiem un formām štukot kur kura truba nāca. Atceramies ka starta sprauslai tiek padots sistēmas spiediens ko lāpstas pacēlums neietekmē, tās trubu neaiztiekam.

Ievietotais attēls

Veids kā ieslēgt degvielas sūkni.

Ievietotais attēls

Šādi ir jāsmidzina normālai sprauslai. Piemērs gan tāds ekstrēmāks, uzskatāmībai pievienojot pie starta sprauslas izejas. Principā pietiks pacelt lāpstu, notēmējot sprauslas ārpus motortelpas un tādējādi apskatīties kā sprauslas smidzina. Svarīgi lai būtu vienmērīga migliņa pie visiem pacēlumiem.

Ievietotais attēls

Viss sagatavots testam.

Ievietotais attēls

Pieļaujama starpība, kurai jābūt 10% robežās. Ražība jāpārbauda gan pie brīvgaitas pacēluma,kurš ir ļoti minimāls, gan pie pilna pacēluma. Ja atšķiras - samainīt sprauslas vietām lai noskaidrotu vai pie vainas ir sprauslas vai šprices galva. Manā gadījumā - šprices galva, jo mainot vietām nekas nemainījās.

Vēl vajag pārbaudīt vai pie nolaistas lāpstas, sūknim darbojoties sprauslas nepil.

Ievietotais attēls

Aptuvenais sprauslu micīšu vēlamais attālums, kas ietekmē brīvgaitu - gan palīdzot.sajaukties degvielai ar gaisu, gan vienkārši padodot gaisu. Pieregulē pārbaudot vai neietekmē degvielas strūklu.

Sistēmas spiediens

Ievietotais attēls

Pievienojam manometru pie kādas no divām skrūvēm šprices galvas augšā un ieslēdzam sūkni. Sūknim darbojoties jābūt apmēram šādam spiedienam. Ja nav un ir problēmas ar motora darbību, izskrūvēt šprices galvas pienākošās trubas skrūvi un ar muti pūšot pārbaudīt vai tur esošais sietiņš nav ciet. Ja nav, paliek filtrs, sūknis vai sistēmas spiediena regulators. Vēl tāds sīkums ka ja pašam vai kādam iepriekšējajam mašīnas īpašniekam gadījies mainīt sistēmas spiediena regulatoru - fiziski viņi KE-jetiem ir vienādi, bet darbība atšķiras - es reiz pamēģināju uzlikt JN spiediena regulatoru, spiediens bija veselu bāru par zemu.

Ievietotais attēls

Paliekošais spiediens kad sūknis nedarbojas. Ideālā gadījumā tādam tam arī jāpaliek. Visbiežākā problēma kāpēc tā nav ir beigts sūkņa pretvārsts.

Vadības spiediens

Pirmā lieta - pievienojam testeri miliampērmetra režīmā spiediena regulatoram virknē un ieslēdzam aizdedzi, motoru nestartējot, lai pārbaudītu vai tam tiks pievadīta 90-120 mA strāva. Ja netiek, meklējam kāpēc - problēma vados vai beigts kompis. Bez vadības spiediena regulācijas KE-jetroniks normālu degvielas padevi nodrošināt nespēj!

Tālāk pievienojam manometru pie vadības spiediena mērīšanas cauruma, kurš atrodas blakus šprices galvas atplūdes trubai. Ieslēdzam sūkni.

Ievietotais attēls

Vadības spiediens bez strāvas padošanas spiediena regulatoram.

Ievietotais attēls

Vadības spiediens ar starta strāvas [100 mA] pievadīšanu spiediena regulatoram.

Ja nav - iesākumam pamēģinām regulēt ar spiediena regulatora aizmugurē esošo skrūvīti. Ja neizdodas, mainām nost.

GMM potenciometrs

Ievietotais attēls

Tā izskatās šī bēdīgi slavenā detaļa.

Ievietotais attēls

Noņemtā stāvoklī

Ievietotais attēls

Tuvplāns. Apakšējais celiņš ir domāts lai nodrošinātu lāpstas kontakta savienojumu, augšējais ir potenciometrs. Redzamas nodiluma pazīmes, bet uzmanīgi palokot kontaktus, ir iespējams panākt normālu potenciometra darbību - viens no audi-klub.ru ke-jetroniku skrūvētājiem par piemēru bija aprakstījis sava potenciometra regulēšanu, bet tas izskatījās vēl jūtami izdilušāks.

Pārbaude - pievienojam voltmetru, ar pāreju vai kā savādāk. Potenciometram teorētiski tiek pievadīti 5v, reāli ir nedaudz mazāk, vidējais kontakts ir izeja. Voltmetrs, protams, vienojams starp masu un vidējo kontaktu. Noņemam gofru, ieslēdzam aizdedzi, ar roku cilājot lāpstu pārbaudām vai spriegums mainās plūdeni. Ideāli to ir darīt ar oscilogrāfu. Ja viss ir normāli, saliekam atpakaļ noņemtās detaļas, piestartējam motoru un pārbaudām - siltam pie 850 rpm jābūt 0,67v. Ja nav, regulējam. Regulēšana - siltam motoram atvienot brīvgaitas vārstu un aizspiest brīvgaitas vārsta trubu tik daudz, lai dabūtu 850 rpm. Atlaižam potenciometra skrūvītes un uzmanīgi grozot, cenšamies noķert spriegumu - brīvgaitas diapazonā potenciometrs ir ļoti jūtīgs. Smalkākai pieregulēšanai var atkasīt ar hermētiķi aizsmērēto pieskaņošanas potenciometru un ar to piedzīt volta simtdaļas.

http://www.youtube.com/watch?v=5K5kVqblub4

Piemērs gadījumam, kad izskatās ka spriegums lēkā potenciometra vainas dēļ, bet iemesls ir cits - pēc brīvgaitas gaisa paregulēšanas un sveču nomaiņas spriegums nostabilizējās kopā ar brīvgaitu.

Lambda zondes pārbaude un padeves paregulēšana

Šķiet ka visi zina ka lambdu var pārbaudīt ar voltmetru, cenšoties noķert 0.8v, bet nu patiesība ir mazliet savādāka. KE-jetronika gadījumā pietiks pamērīt vadības spiediena strāvu siltam motoram brīvgaitā - ja lambda darbojas, šprices kompis viegli svārsta strāvu lai nodrošinātu ideālo gaisa/degvielas attiecību. Tajā pašā laikā pievienojot lambdai oscilogrāfu vai testeri, redzams ka lambdas spriegums uzlec augšā un atkal nokrīt, un tā visu laiku. Normāla spiediena regulatora brīvgaitas strāva ir 0 mA +/- 5 mA, tb jāsvārstās pa 5 mA vai mazāk uz abām pusēm. Ja tā nav, var ar seškanti pieregulēt, pie noteikuma ka sprauslas, lambda, izpūtējs līdz lambdai un spiediena regulators ir labā stāvoklī. Neesot lietas kursā par šo detaļu stāvokli, labāk neaiztikt. Par sprauslām un spiediena regulatoru jau rakstīju. Lambda - ja ir tikusi ne pārāk sen mainīta [resurss skaitās 100k] un motors pa izpūtēju nedod ārā zilus dūmus, var mēģināt pieņemt ka ja lambda strādā, tās reakcijas laiks ir normāls. Ja šādas informācijas nav, to var pārbaudīt - bet tikai ar oscilogrāfu, testeris būs pārāk lēns. Izskatās tas šādi.

http://www.youtube.com/watch?v=ywHg5yGaIO0

Kā tas notiek - pievienojam oscilogrāfu pie lambdas, atvienojam spiediena regulatoru lai kompis neveiktu savas korekcijas un izmantojam faktu ka degvielas padevi regulē mehāniska konstrukcija ar inerci. Kā man apstāstīja GintsK, sliktai lambdai sprieguma kritums no 0,8v notiks lēnām un pakāpeniski.

Ja ar lambdu viss ir kārtībā, bet brīvgaitā strāva nesvārstās ap nulli bet citur, ņemam seškanti un paregulējam. Pie noteikuma ka testeris ir pieslēgts pareizajā polaritātē, tb ieslēdzot aizdedzi tas rāda +100 mA, nevis -100 mA, strāvas svārstīšanās ap +10 mA nozīmē ka jāpagriež vairāk degvielas un strāvas svārstīšanās ap -10 mA nozīmē ka jāpagriež mazāk. Skrūvējot pa kreisi, tiek palielināta degvielas padeve, pa labi samazināta. Griežam pa ceturtraļapgriezienam/pusapgriezienam un pēc katra izņemot seškanti ārā, uzgāzējam un pārbaudām kur strāva svārstās pēc tam un tā turpinām līdz sasniegts vēlamais rezultāts.

Brīvgaitas regulators un brīvgaita

NG motoram, kā jau zinām, brīvgaitas vārsts atrodas ieplūdnieka galā :crazy: Siltam motoram ar atvienotu vārstu jābūt 1k rpm, ar pievienotu 850. Vārstam esot bez sprieguma, tam atveras neliela sprauga, kas laiž garām gaisu, kuru kompis ar nelielu strāvas padevi aizver un ja ir vajadzība, palielinot atver, tāpēc izņemtam vārstam papūšot ar muti ir normāli ka gaiss plūst cauri.
Paša vārsta darbības pārbaude - skatoties iekšā, piemetam 12v vārstam - iekšā esošajai kustīgajai detaļai asi jāsakustas. Ja kustas gausi vai nekustas - mainām nost vai arī izjaucam un iztīrām, kā aprakstīts šajā aprakstā.

Ja ar regulatoru viss kārtībā bet atvienotam nav 1000 rpm, kā arī ir pārbaudīts ka nav gaisa sūces un tamlīdzīgas bēdas, regulējam brīvgaitas regulācijas skrūvi, vai, ja tādas nav un nav citas iespējas, droseles atduri, pabīdot tukšgaitas slēdzīti, lai tas tomēr darbotos. Sprauslu ventilācijas sakārtošana man arī deva jūtamu efektu.



Šo to neesmu apskatījis vai esmu izlaidis, tāpēc drīkst mani palabot vai papildināt. Vēl vēlējos pateikties par GintsK un Axel182 sniegtajiem padomiem :hi:

Šo rakstu rediģēja mshathlonxp: 21 June 2012 - 20:35

1987 B3 A90q - piemineklis

1989 mk2 1.3 karbo ar četrgangu Ghetto GTI powered by VEMS - oficiāls DIVLITRIS

divi velosipēdi ar līkiem rāmjiem [stāv pusizjaukti] trīsritenis - divi mazi ripuļi priekšā, viens liels aizmugurē, kājas priekšgalā, galva pakaļgalā - FTW!  :crazy:


#2 Jack

Jack
  • Moderators
  • 1365 raksti
  • Dzimums:Vīrietis
  • Dzīvesvieta:Limbaži & Rīga

Pievienots 13 June 2012 - 18:35

Malacis! Varētu kāds pa K-Jet šitādu pašu pamācību uzmaukt.
ULTIMATE
GANGBANGERSTM

#3 archiijs

archiijs
  • Lietotājs
  • 1455 raksti
  • Dzimums:Vīrietis
  • Dzīvesvieta:Variņi, Smiltene (lauki)

Pievienots 13 June 2012 - 20:36

Pirms kāda gada šī informācija būtu aiztaupījusi daudz galvassāpes, citādi, cepums :)

1987. gada 1.8 FWD    A80   Tikai brauc edition
1993. gada 2.6 Quattro A100 Konstruktors edition 

-----------------

V6 inside.... Patēriņš <10L uz 100km.... Eļļas tak!   :kasp: 

Turbos make torque, and torque makes fun!


#4 axel182

axel182
  • Lietotājs
  • 4351 raksti
  • Dzimums:Vīrietis
  • Dzīvesvieta:Alūksne- Jelgava
  • Intereses:Auto (audi), moto un, protams, daiļās dāmas!

Pievienots 14 June 2012 - 20:14

Ļoti labi, Mārtiņ. Malacis. :hi: Sen gribēju uzcept ko līdzīgu, bet slinkums... :crazy:
Ir dažas bildes un materiāli, ar kuriem labprāt padalītos, kā arī papildinājumi un daži labojumi (to nav daudz, Mārtiņ :D ;) ), bet to citā reizē.......
Mazās devās alkohols ir nekaitīgs jebkādos daudzumos.



Audi 100 C4 Avant, 2.8


#5 mshathlonxp

mshathlonxp
  • Lietotājs
  • 9322 raksti
  • Dzimums:Vīrietis
  • Dzīvesvieta:dziļie dziļie lauki - liepājas pusē
  • Intereses:Vecais labais joks ar rijīgiem un neejošiem benzīnniekiem

Pievienots 14 June 2012 - 23:28

Kādas tieši bildes? Es vēl sava KE-jeta bakstīšanu neesmu beidzis, būs jāpamēģina izņemt starta sprauslu, vēlreiz jāpārbauda sprauslas un jāmēgina uzvarēt brīvgaitas problēmas, tā ka procesā vēl šis tas radīsies :crazy:

Malacis! Varētu kāds pa K-Jet šitādu pašu pamācību uzmaukt.

Būtu kādam pazīstamam tas K-jets, varētu arī to pabakstīt un aprakstīt, bet tā kā nav, tad man ir tikai aptuvena nojausma, kas tur apmēram atšķiras darbībā no KE. Mana personīgā KE-jeta bakstīšana pa pusei arī bija tikai treniņa dēļ, jo, cerams, pēc pāris mēnešiem es viņam teikšu ardievas, galu galā mehāniskās šprices slikti gazificējas, bet tāda sistēma, kāda ir Jazzfunk, manuprāt ir beztolks.

1987 B3 A90q - piemineklis

1989 mk2 1.3 karbo ar četrgangu Ghetto GTI powered by VEMS - oficiāls DIVLITRIS

divi velosipēdi ar līkiem rāmjiem [stāv pusizjaukti] trīsritenis - divi mazi ripuļi priekšā, viens liels aizmugurē, kājas priekšgalā, galva pakaļgalā - FTW!  :crazy:


#6 mshathlonxp

mshathlonxp
  • Lietotājs
  • 9322 raksti
  • Dzimums:Vīrietis
  • Dzīvesvieta:dziļie dziļie lauki - liepājas pusē
  • Intereses:Vecais labais joks ar rijīgiem un neejošiem benzīnniekiem

Pievienots 01 July 2012 - 21:01

Man nebūtu nekas pretī, ja kāds zinošāks varētu izskaidrot - kāpēc ar visu lambdas regulāciju tas KE-jets nespēj kompensēt kaut kādu nepilnību - vai tas ir speciāli uztaisīts ka šis nespēj līdz galam kaut ko kompensēt vai kā? Nesen bija variants ka pēc izpūtēja sūces - salūzuša gredzena starp biksi un katalizatoru - novēršanas iestājās dabas parādība ka motoram uzsilstot, tas sāka klibot uz četriem katliem, piemetot spiediena regulatoram pāreju, atklājās +9 mA, maza padarbošanās ar seškanti un visi katli darbojas visu laiku :nez:

1987 B3 A90q - piemineklis

1989 mk2 1.3 karbo ar četrgangu Ghetto GTI powered by VEMS - oficiāls DIVLITRIS

divi velosipēdi ar līkiem rāmjiem [stāv pusizjaukti] trīsritenis - divi mazi ripuļi priekšā, viens liels aizmugurē, kājas priekšgalā, galva pakaļgalā - FTW!  :crazy:


#7 Bankijs

Bankijs
  • Lietotājs
  • 1354 raksti
  • Dzimums:Vīrietis
  • Dzīvesvieta:Rīga-Līvāni

Pievienots 01 July 2012 - 22:05

KE smuki pieregulējams un pārbaudāms ja vēl ir CO aparāts. Vēl tur ir nianses kad dozatorā aizsitas sieti un ir jāpārjauc un jāiztīra, veco membrānu protams saglābt reti kad izdodas un jāizgatavo jauna, bet tas viss ir izdarāms. Maz cilvēku Latvijā, kas ar šitām mehāniskajām spricēm noņemās un ko saprot, prjaņiks par aprakstu! ;)

Šo rakstu rediģēja Bankijs: 01 July 2012 - 22:05

Audi 200TQ

#8 robis1985

robis1985
  • Lietotājs
  • 38 raksti
  • Dzimums:Vīrietis
  • Dzīvesvieta:rīga
  • Intereses:audi

Pievienots 02 July 2012 - 20:15

sveiki vīri!vai ir kāds meistars rīgā, kas var noregulēt potenciometru?ir iegādāts jauns, bet pasam nav zinasanu!

#9 ursis

ursis
  • Lietotājs
  • 2501 raksti
  • Dzimums:Vīrietis
  • Dzīvesvieta:Rīga(Vecmīlgrāvis),Baldone(observatorija),Priekuļi
  • Intereses:auto

Pievienots 05 August 2012 - 16:29

Kā detonācijas devēju pārbaudīt?
Šņiku šņaku šuju lellei jaku

#10 mshathlonxp

mshathlonxp
  • Lietotājs
  • 9322 raksti
  • Dzimums:Vīrietis
  • Dzīvesvieta:dziļie dziļie lauki - liepājas pusē
  • Intereses:Vecais labais joks ar rijīgiem un neejošiem benzīnniekiem

Pievienots 05 August 2012 - 17:43

Kāds sakars ar KE-jetu? :crazy:


Det sensoram pamatā mirst vads. Saiet uzīso ar ekrānu utml. Vienkārši jāpieslēdz oscilis signālam un ar atslēgu jāpasit pa motoru. Max iegūstamā amplitūda ja pareiz atceros bija ap 1V.


1987 B3 A90q - piemineklis

1989 mk2 1.3 karbo ar četrgangu Ghetto GTI powered by VEMS - oficiāls DIVLITRIS

divi velosipēdi ar līkiem rāmjiem [stāv pusizjaukti] trīsritenis - divi mazi ripuļi priekšā, viens liels aizmugurē, kājas priekšgalā, galva pakaļgalā - FTW!  :crazy:


#11 wannabie

wannabie
  • Lietotājs
  • 131 raksti

Pievienots 14 August 2012 - 09:44

Kā detonācijas devēju pārbaudīt?

pie tukšgaitā strādājoša motora uzsit pa motora bloku nedaudz ar āmuru(vai ko trulu) netālu no detonācijas devēja - ja motora darbība mainās uzsitot, tad strādā. Bet cik pareizi strādā - ņem ocilogrāfu.

#12 kasparucis

kasparucis
  • Lietotājs
  • 3103 raksti
  • Dzimums:Vīrietis
  • Dzīvesvieta:Salaspils
  • Intereses:Kosmossss

Pievienots 14 August 2012 - 11:02

man gan škita,ka motroniks izmanto holu tikai lai pielaistu. Pēctam aizdedzi regulē no spararata atzīmes. Sadalītāju var ap savu asi apgriez lēnītēm,kauut 10mit reizes,bet motors kā rūca tā rūks. bet ja noslāpēsi,tad vairs nepielaidīsi,kamēr sadalītāju neiestādīsi aptuveni vienādi ar atzīmi uz spararata.citādi pat dzirksteles nebūs

#13 biksesnost

biksesnost
  • Lietotājs
  • 102 raksti

Pievienots 22 September 2012 - 21:24

Četrcilindrīgajam 3A potencometram arī jābūt 0,67v pie 850rpm? Vai četriem cilindriem arī ir tik maza tukšgaita?

#14 mshathlonxp

mshathlonxp
  • Lietotājs
  • 9322 raksti
  • Dzimums:Vīrietis
  • Dzīvesvieta:dziļie dziļie lauki - liepājas pusē
  • Intereses:Vecais labais joks ar rijīgiem un neejošiem benzīnniekiem

Pievienots 22 September 2012 - 22:32

Droši vien, pēc haynes manuāļa 3A brīvgaitai jābūt 780 - 900 rpm robežāš.

1987 B3 A90q - piemineklis

1989 mk2 1.3 karbo ar četrgangu Ghetto GTI powered by VEMS - oficiāls DIVLITRIS

divi velosipēdi ar līkiem rāmjiem [stāv pusizjaukti] trīsritenis - divi mazi ripuļi priekšā, viens liels aizmugurē, kājas priekšgalā, galva pakaļgalā - FTW!  :crazy:


#15 biksesnost

biksesnost
  • Lietotājs
  • 102 raksti

Pievienots 23 September 2012 - 10:55

Un ko piemēram ietekmē tas, ka man tukšgaitā rāda apm. 0,99 līdz 1v ? Man nav tie 0,67- tas nozīmē, ka jāskrūvē vaļā un jāregulē? Ko dod tas, ka man rāda vairāk? Degvielu tērē vairāk?

#16 mshathlonxp

mshathlonxp
  • Lietotājs
  • 9322 raksti
  • Dzimums:Vīrietis
  • Dzīvesvieta:dziļie dziļie lauki - liepājas pusē
  • Intereses:Vecais labais joks ar rijīgiem un neejošiem benzīnniekiem

Pievienots 23 September 2012 - 11:12

Man, piemēram, nefiga negribēja brīvgaitu turēt. Labi, bija arī vēl pāris problēmas par šo tēmu.

1987 B3 A90q - piemineklis

1989 mk2 1.3 karbo ar četrgangu Ghetto GTI powered by VEMS - oficiāls DIVLITRIS

divi velosipēdi ar līkiem rāmjiem [stāv pusizjaukti] trīsritenis - divi mazi ripuļi priekšā, viens liels aizmugurē, kājas priekšgalā, galva pakaļgalā - FTW!  :crazy:


#17 mshathlonxp

mshathlonxp
  • Lietotājs
  • 9322 raksti
  • Dzimums:Vīrietis
  • Dzīvesvieta:dziļie dziļie lauki - liepājas pusē
  • Intereses:Vecais labais joks ar rijīgiem un neejošiem benzīnniekiem

Pievienots 23 September 2012 - 20:36

Vēl vispār lietotājs Armands20 man stāsta ka viņa NG ar uzgrieztu pārāk lielu potenciometra spriegumu sāk smuki strebt - nevaru par to teikt, jo es potenciometru regulēju pirms es gāju TA.

Eu, admini, kāpēc es nevaru pirmo postu rediģēt - jo vecs?

1987 B3 A90q - piemineklis

1989 mk2 1.3 karbo ar četrgangu Ghetto GTI powered by VEMS - oficiāls DIVLITRIS

divi velosipēdi ar līkiem rāmjiem [stāv pusizjaukti] trīsritenis - divi mazi ripuļi priekšā, viens liels aizmugurē, kājas priekšgalā, galva pakaļgalā - FTW!  :crazy:


#18 armands20

armands20
  • Lietotājs
  • 363 raksti
  • Dzimums:Vīrietis
  • Dzīvesvieta:Rezekne
  • Intereses:Auto,moto

Pievienots 26 September 2012 - 11:27

Varu padalities sava murga.Regulejot izdiluso GMM.Izdilumu tas jut no 0,62 v lidz 2.0 v.Saja starpa likt nav jegas.Liekot tos 2.0 v manami pazud degviela,karoce eed bezjega,tikai nevaru iebraukt ka vins var padot vairak degvielas,ja apgriezieni tuksgaita nemainas,nav jau elektriskas sprauslas.Lielakais ko esmu dabujis 25 l uz simta.Paslaik ieregulets man ir uz 0,58v lidz 0,60v.Apgriezieni nepeld,motors strada vienmerigi,no ritiem ir auksta dzineja iesildisanas apgriezieni,braucot 1,2,3 parnesuma bez gazes pedala aiztiksanas nav jutama nekada raustisanas.Tikai tas ka nav preciza ta 0,67 v pie slodzes vins negrib sevi vilkt ka nakas,pietrukst mazliet,bet nekas tragisks.Motors kluvis atsaucigaks uz gazes pedali.Otrais punkts.regulejot padevi es savam nevaru dabut sadus skaitlus kadus rakstija lietotajs MSH.Man dzinejs strada vienmerigi tikai ar spriegumu 001,0mA-001.1mA.Bus janomera pazinas 2.3 un tad japieregule.Vai vnk iedzit lai parbauda CO.

Ta ka es par daudz ko vel nezinu,bet tikai macos gribeju pajautat par lamdu.Cik skatijos LAMDAS zone pievienojas ar stekeri motora labaja puse,kas notiekas ja LAMDU atvieno? dzineja darbiba izmainas vai nee? Jo man ir nelielas aizdomas ka lamda nefunkcione 100 % .No ritiem kad iedarbini aukstu motoru es nemaz nebraucu,pagaidu vismaz 5 minutes,jo paterins ir diezgan briesmigs braucot,noverojums pec degvielas radijuma.Bet uzgaidot tas minutes,pa to laiku uzpipejot,paterins ir normals.

Bet nu jasamaina sveces,gaisa filtrs,benzīna filtrs un tad jau manis kas ar to paterinu.

Un ko piemēram ietekmē tas, ka man tukšgaitā rāda apm. 0,99 līdz 1v ? Man nav tie 0,67- tas nozīmē, ka jāskrūvē vaļā un jāregulē? Ko dod tas, ka man rāda vairāk? Degvielu tērē vairāk?


Ja tev apgriezieni nepeld,motors darbojas pienemami,nebaz savu degunu kur nevajag,jo izniekosi gan laiku,naudu degviela un savus nervus. Vienu vardu sakot tas ir 2.3 .

VAZ 21061 pārdots                                         Audi A4 1995 1.6 ADP pārdots

Audi 80 1990 1.8 pārdots                               BMW 325 1991 pārdots

Audi coupe 1991 2.2 KV pārdots                    Audi A6 C4 1996 1.9tdi

Chrysler Voyager 1997 2.5tdi pārdots

Audi Coupe 1988 2.3 NG pārdots


#19 mshathlonxp

mshathlonxp
  • Lietotājs
  • 9322 raksti
  • Dzimums:Vīrietis
  • Dzīvesvieta:dziļie dziļie lauki - liepājas pusē
  • Intereses:Vecais labais joks ar rijīgiem un neejošiem benzīnniekiem

Pievienots 26 September 2012 - 17:43

3A ir 2.0 8v :crazy: Tam motoram KE-motronika adaptācijas spēju dēl gļukaina potenciometra dēļ var vēl parādīties pretīgi brīvgaitas lēkāšanas gļuki, jūtami nesmukāki nekā NGveidīgajiem.

Aukstam motoram paliels patēriņš ir dabiska lieta, jautājums tikai cik liels. Kā šprices kompis var padot papildu degvielu? Ar spiediena regulatoru, kā tad savādāk. Kompis pēc GMM potenciometra augstā sprieguma redz ka motoram ir kārtīga slodze un dod trekninājumu - varbūt pat vēl aiziet valējā ciklā, neņemos spriest.

1987 B3 A90q - piemineklis

1989 mk2 1.3 karbo ar četrgangu Ghetto GTI powered by VEMS - oficiāls DIVLITRIS

divi velosipēdi ar līkiem rāmjiem [stāv pusizjaukti] trīsritenis - divi mazi ripuļi priekšā, viens liels aizmugurē, kājas priekšgalā, galva pakaļgalā - FTW!  :crazy:


#20 dzintars@

dzintars@
  • Lietotājs
  • 2014 raksti
  • Dzimums:Vīrietis
  • Dzīvesvieta:jelgava
  • Intereses:nocelt paris ljimonus un sedet saimaa :)

Pievienots 26 September 2012 - 18:12

visi k-jeti ir galvas sapes!!!! monjuks ir ok.

white audi c4a6 96. 2,5tdi 


#21 axel182

axel182
  • Lietotājs
  • 4351 raksti
  • Dzimums:Vīrietis
  • Dzīvesvieta:Alūksne- Jelgava
  • Intereses:Auto (audi), moto un, protams, daiļās dāmas!

Pievienots 26 September 2012 - 19:10

A kāpēc visi ieciklējušies uz tiem 0.67v? Vispār, vispirms ir jāizmēra atbalsta spriegums uz poci. Tad arī izriet kādai voltāžai ir jabūt poča izejā pie pareizajiem tukšgaitas apgriezieniem. Jo lielāks spriegums, jo lielāks patēriņš. Par to, ka var uzlikt vienu voltu izejā neticu. Pie šāda sprieguma ecu jau ieiet avārijas režīmā. Ja ir aplam saregulēta šprice, tad, protams, to avārijas režīmu praktiski nejūt.
Mazās devās alkohols ir nekaitīgs jebkādos daudzumos.



Audi 100 C4 Avant, 2.8


#22 armands20

armands20
  • Lietotājs
  • 363 raksti
  • Dzimums:Vīrietis
  • Dzīvesvieta:Rezekne
  • Intereses:Auto,moto

Pievienots 26 September 2012 - 21:16

Ka to saprast atbalsta spriegums? Sikak vari pastastit?

VAZ 21061 pārdots                                         Audi A4 1995 1.6 ADP pārdots

Audi 80 1990 1.8 pārdots                               BMW 325 1991 pārdots

Audi coupe 1991 2.2 KV pārdots                    Audi A6 C4 1996 1.9tdi

Chrysler Voyager 1997 2.5tdi pārdots

Audi Coupe 1988 2.3 NG pārdots


#23 axel182

axel182
  • Lietotājs
  • 4351 raksti
  • Dzimums:Vīrietis
  • Dzīvesvieta:Alūksne- Jelgava
  • Intereses:Auto (audi), moto un, protams, daiļās dāmas!

Pievienots 27 September 2012 - 19:19

Ko tur sīkāk stāstīt... Jebkuram pasīvajam sensoram tiek padots atbalsta (nemainīgs) spriegums, kurš, mainoties apstākļiem uz sensoru, tiek pārveidots kaut kādā izejas signālā. Šinī gadījumā uz poci tiek padots spriegums no ecu, apmēram, 4.3v līdz 5.4v, kuru pocis pārveido izejas signālā. Man kaut kur bija jābūt grafikam pec kura vadīties, ja nebūs slinkums, sameklēšu un iepostēšu!
Mazās devās alkohols ir nekaitīgs jebkādos daudzumos.



Audi 100 C4 Avant, 2.8


#24 bahmuc

bahmuc
  • Lietotājs
  • 2914 raksti
  • Dzimums:Vīrietis
  • Dzīvesvieta:pa vidu

Pievienots 27 September 2012 - 19:25

khemmm.... kaaadam nav aizkjeeries grafiks prieksh b3 shpricmashiinas termodeveeja? tipa pie kaadiem graadiem kaadi omi!

Opel Ascona 1,6 automatic `88 (silver) - tolmetized,
Audi 80 B3 2.0i 3A + LPG Lovato (cherry red - LZ3U) - sold,
Audi 80 B4 2.0i ABK+LPG (black) - crashed

Volvo s80 2.4d automatic (gray)


#25 armands20

armands20
  • Lietotājs
  • 363 raksti
  • Dzimums:Vīrietis
  • Dzīvesvieta:Rezekne
  • Intereses:Auto,moto

Pievienots 28 September 2012 - 14:18

Butu labi,jo vairak informacijas par sito visu,jo labak

VAZ 21061 pārdots                                         Audi A4 1995 1.6 ADP pārdots

Audi 80 1990 1.8 pārdots                               BMW 325 1991 pārdots

Audi coupe 1991 2.2 KV pārdots                    Audi A6 C4 1996 1.9tdi

Chrysler Voyager 1997 2.5tdi pārdots

Audi Coupe 1988 2.3 NG pārdots


#26 andzha

andzha
  • Moderators
  • 9364 raksti
  • Dzimums:Vīrietis
  • Dzīvesvieta:Valmiera
  • Intereses:Nodarīt TO skaisti..

Pievienots 28 September 2012 - 14:27

khemmm.... kaaadam nav aizkjeeries grafiks prieksh b3 shpricmashiinas termodeveeja? tipa pie kaadiem graadiem kaadi omi!


axel182 bija, bet beidz rāpties plikām rokām sienā, liec beidzot jēdzīgu šprici

Audi 80 B4 2.3 1.9TDI

Audi A6 C5 1.9 TDI

Audi A6 C4 1.9 TDI

Audi 80 B3 under construction..


#27 bahmuc

bahmuc
  • Lietotājs
  • 2914 raksti
  • Dzimums:Vīrietis
  • Dzīvesvieta:pa vidu

Pievienots 28 September 2012 - 20:04

axel182 bija, bet beidz rāpties plikām rokām sienā, liec beidzot jēdzīgu šprici


nav gaisa kastes nekur valmieraa! visaadu citaadu shnjagu smeeree, tikai ne konkreeto!!

Opel Ascona 1,6 automatic `88 (silver) - tolmetized,
Audi 80 B3 2.0i 3A + LPG Lovato (cherry red - LZ3U) - sold,
Audi 80 B4 2.0i ABK+LPG (black) - crashed

Volvo s80 2.4d automatic (gray)


#28 armands20

armands20
  • Lietotājs
  • 363 raksti
  • Dzimums:Vīrietis
  • Dzīvesvieta:Rezekne
  • Intereses:Auto,moto

Pievienots 29 September 2012 - 14:51

axel iepostesi savu grafiku?

VAZ 21061 pārdots                                         Audi A4 1995 1.6 ADP pārdots

Audi 80 1990 1.8 pārdots                               BMW 325 1991 pārdots

Audi coupe 1991 2.2 KV pārdots                    Audi A6 C4 1996 1.9tdi

Chrysler Voyager 1997 2.5tdi pārdots

Audi Coupe 1988 2.3 NG pārdots


#29 axel182

axel182
  • Lietotājs
  • 4351 raksti
  • Dzimums:Vīrietis
  • Dzīvesvieta:Alūksne- Jelgava
  • Intereses:Auto (audi), moto un, protams, daiļās dāmas!

Pievienots 29 September 2012 - 16:27

Ievietotais attēls
Mazās devās alkohols ir nekaitīgs jebkādos daudzumos.



Audi 100 C4 Avant, 2.8


#30 mshathlonxp

mshathlonxp
  • Lietotājs
  • 9322 raksti
  • Dzimums:Vīrietis
  • Dzīvesvieta:dziļie dziļie lauki - liepājas pusē
  • Intereses:Vecais labais joks ar rijīgiem un neejošiem benzīnniekiem

Pievienots 29 September 2012 - 16:48

Ko tur sīkāk stāstīt... Jebkuram pasīvajam sensoram tiek padots atbalsta (nemainīgs) spriegums, kurš, mainoties apstākļiem uz sensoru, tiek pārveidots kaut kādā izejas signālā. Šinī gadījumā uz poci tiek padots spriegums no ecu, apmēram, 4.3v līdz 5.4v, kuru pocis pārveido izejas signālā. Man kaut kur bija jābūt grafikam pec kura vadīties, ja nebūs slinkums, sameklēšu un iepostēšu!


Nu un tu gribi teikt ka šprices kompī nav nekāda sprieguma stabilizatora šim spriegumam?

Visi ir ieciklējušies uz to spriegumu jo tas figurē visos manuāļos.

1987 B3 A90q - piemineklis

1989 mk2 1.3 karbo ar četrgangu Ghetto GTI powered by VEMS - oficiāls DIVLITRIS

divi velosipēdi ar līkiem rāmjiem [stāv pusizjaukti] trīsritenis - divi mazi ripuļi priekšā, viens liels aizmugurē, kājas priekšgalā, galva pakaļgalā - FTW!  :crazy:





0 Lietotāji(s) lasa šo tēmu

0 biedri(s), 0 viesi(s), 0 anonīmi(s) lietotāji(s)