Pālekt uz saturu


Foto

Dzinēja tūnings


  • Slēgta tēma Šī tēma ir slēgta
362 atbildes uz šo tēmu

#31 LEBESTER

LEBESTER
  • Lietotājs
  • 1373 raksti
  • Dzīvesvieta:Sigulda

Pievienots 10 November 2004 - 22:59

Ja kādi jautājumi par augstāk rakstīto, uzdodat, pēc tam iesim uz priekšu :)

#32 COUPEZZZ

COUPEZZZ
  • Lietotājs
  • 42 raksti
  • Dzimums:Vīrietis
  • Dzīvesvieta:Aizkraukle/Rīga

Pievienots 10 November 2004 - 23:08

:shock:

#33 GintsK

GintsK
  • Lietotājs
  • 1522 raksti
  • Dzimums:Vīrietis
  • Dzīvesvieta:Āgenskalns
  • Intereses:motoru vadība, motori, trofi-reids, rallijs, kartes, etc

Pievienots 10 November 2004 - 23:19

....Uzdevums ir pie vārsta diametra 32 iegūt kanālu 28,5mm, šī vieta paliek ar ļoti šaurām vārstu sēžām, bet uztaisīt var, ideālā variantā maina vārstu sēžas un liek lielākus vārstus.


Manam motorim iepl. vaarsta diam ir 32mm ? (gultaa nav ne vaarstu ne biidmeera pa tveerienam :D )

Kritums virs 90m/s ir dramatisks neatkariigi no kanaalu virsmas gluduma un taml? Parstiem pensionaaru motoriem max jauda arii parasti ir pie 5500rpm A tur koef. ir ap 7 un augstaaks, cik sapratu... Un shim VW std ir 6200 vai 6300. Runa jau laikam ir par griezes momenta neglaabjama krituma saakuma apgriezieniem, nee?

#34 LEBESTER

LEBESTER
  • Lietotājs
  • 1373 raksti
  • Dzīvesvieta:Sigulda

Pievienots 10 November 2004 - 23:24

Ieliniekiem tā jauda ir griezes un zs krustpunkts, lasījumi noņemti no pirmajiem eksperimentālajiem motoriem, kas salikti ar rokām, kas arī izskaidro, ka ļoti reti koram motoram ir rūpnīcas dotā jauda.
Jā Tavam motoram ieplūdes vārsti 32, izpl 28 :)

#35 GintsK

GintsK
  • Lietotājs
  • 1522 raksti
  • Dzimums:Vīrietis
  • Dzīvesvieta:Āgenskalns
  • Intereses:motoru vadība, motori, trofi-reids, rallijs, kartes, etc

Pievienots 10 November 2004 - 23:25

Lai nenojauktu iepl izpl režīmus, izplūdes kanāli pret ieplūdes kanāliem jācenšas saglabāt ne mazāk kā 1 pret 1,3
Nākošais, jāzin kādam mērķim motors domāts- ielai vai amatieriem....


Attieciiba laukumiem vai diametriem?
Mans buus ar domu pa reizei atveldzeeties amatieros :)

#36 AT..

AT..
  • Lietotājs
  • 2290 raksti
  • Dzimums:Vīrietis

Pievienots 10 November 2004 - 23:27

:off:
:bow :bow :bow
Esmu maacijies fizmatos visaadas gudriibas - teoreetiskaas mehaanikas, matemaatiskaas fizikas metodes, staipiijis laboratorijaas draatis pa mikroniem, reekjinaajis metinaashanas temperatuuras peec gaismas spektriem utt. utt. utt. - shitaadi txt liek atcereeties daudz lietas, kuras jau biju piemirsis.
Respect!

#37 LEBESTER

LEBESTER
  • Lietotājs
  • 1373 raksti
  • Dzīvesvieta:Sigulda

Pievienots 10 November 2004 - 23:30

Attieciiba laukumiem vai diametriem?
Mans buus ar domu pa reizei atveldzeeties amatieros http://www.audi-style.lv/forum/public/st...



LAUKUMIEM, motors rēķinās tikai laukumos.

#38 GintsK

GintsK
  • Lietotājs
  • 1522 raksti
  • Dzimums:Vīrietis
  • Dzīvesvieta:Āgenskalns
  • Intereses:motoru vadība, motori, trofi-reids, rallijs, kartes, etc

Pievienots 10 November 2004 - 23:34

Ieliniekiem tā jauda ir griezes un zs krustpunkts, lasījumi noņemti no pirmajiem eksperimentālajiem motoriem, kas salikti ar rokām, kas arī izskaidro, ka ļoti reti koram motoram ir rūpnīcas dotā jauda.
Jā Tavam motoram ieplūdes vārsti 32, izpl 28 http://www.audi-style.lv/forum/public/st...



? jauda un grieze ir dazhaadi lielumi un tie krustojas uz papiira kaa izveelas skalas...

Oi!, bet labi, ka nav jaatraushas laukaa mekleet vaarstus!!! Acis gaazhas ciet, bet tik un taa jauki!

#39 Walters

Walters
  • Lietotājs
  • 385 raksti
  • Dzimums:Vīrietis
  • Dzīvesvieta:Ādaži, Limbaži

Pievienots 10 November 2004 - 23:35

:off:
:bow :bow :bow
Esmu maacijies fizmatos visaadas gudriibas - teoreetiskaas mehaanikas, matemaatiskaas fizikas metodes, staipiijis laboratorijaas draatis pa mikroniem, reekjinaajis metinaashanas temperatuuras peec gaismas spektriem utt. utt. utt. - shitaadi txt liek atcereeties daudz lietas, kuras jau biju piemirsis.
Respect!


Tieši tā!!!
:bow :bow :bow
Es ar pavadīju laiku RTU (blakus Autotransporta fak.) un maaciijos gudras lietas, bet šitā tik daudz zināt no galvas........ :shock:
Respect!
Audi 90 quattro typ85

#40 LEBESTER

LEBESTER
  • Lietotājs
  • 1373 raksti
  • Dzīvesvieta:Sigulda

Pievienots 10 November 2004 - 23:41

Paldies, paldies, bet tā jau tik 20 daļa :oops:

#41 Walters

Walters
  • Lietotājs
  • 385 raksti
  • Dzimums:Vīrietis
  • Dzīvesvieta:Ādaži, Limbaži

Pievienots 10 November 2004 - 23:46

Bet šā kā tā paldies par gudriem padomiem..... :yo:
Audi 90 quattro typ85

#42 LEBESTER

LEBESTER
  • Lietotājs
  • 1373 raksti
  • Dzīvesvieta:Sigulda

Pievienots 11 November 2004 - 00:09

No augstāk minētā arī saistība, kāpēc ieliekot sporta sadaleni, motors īpaši spēcīgāks nepaliek- fāžu platums liek motoram strādāt augstākos apgriezienos, tai pašā laikā gāzu ātrumi par lielu, un būtisks jaudas pieaugums nav. Sadalene ir sekojoša daļa, ko pieskaņo motoram, nevis otrādi- kā pie mums pārsvarā ir. :)

#43 Ciemiņš_*

Ciemiņš_*
  • Ciemiņš

Pievienots 11 November 2004 - 01:42

Starpcitu VW 16V galva ir apgraizīta Audi 20V galva, un vārsti man mētājas zem gultas un diametri patiešām ir 32 un 28.
Standarta 1.8 DOHC motoram ar kodu KR
MAX griezes moments ir 180Nm/5000rpm ->128Zs
MAX jauda ir 139Zs/6100rpm ->160Nm
Pagaidām viss sakrīt
Ar nepacietību gaidu nākamos postus.

#44 Gints

Gints
  • Lietotājs
  • 1344 raksti
  • Dzimums:Vīrietis
  • Dzīvesvieta:LV

Pievienots 11 November 2004 - 09:39

Laikam buus visstulbaakais jautaajums :oops:
Bet sii dzineeja tjuuningosana ir saistiita ar atieciigo detalju paartaisiisanu un piesliipeesanu vai ar kautkaadu citu ruupniecisku detalju pieliksanu vai nomainju esosajam motoram?
Doma taada, ja srotaa nopeerku motoru(kaut to pasu 20V), tad ar Lebestera kunga zinaasanaam un manu roku darbu var ieguut no vinja lielaaku jaudu nepeerkot klaat visaadus pinkjiploskus, bet piesliipeejot taaspasas esosaas detaljas. :shock:

Braukt bez quattro ir tāpat kā dzīvot bez vienas olas.


#45 Gints

Gints
  • Lietotājs
  • 1344 raksti
  • Dzimums:Vīrietis
  • Dzīvesvieta:LV

Pievienots 11 November 2004 - 09:43

Skatos, ka esat no Siguldas, tas nav iipasi taalu no manis. Ja rastos kaadreiz patiesaam veelme tuuneet to dzineeju(buutu dzineejs, laiks utt), tad vareetu pie jums piebraukt un pakonsulteeties par siem apreekjiniem? Vai tad jau tas notiktu pa naudu?

Un kuru Audi dzineeju peec juusu domaam un pieredzes buutu visizdeviigaak tuuneet?

Braukt bez quattro ir tāpat kā dzīvot bez vienas olas.


#46 LEBESTER

LEBESTER
  • Lietotājs
  • 1373 raksti
  • Dzīvesvieta:Sigulda

Pievienots 11 November 2004 - 10:00

Apskatītajā variantā ir domāts atstāt standarta apstrādātas detaļas. Motoru var būvēt jebkuru, protams labāki rez. būs ar 4vārsti uz cil. Ja ar šīm zināšanām es pelnītu naudu, te nebūtu ne pušplēsta vārda :D, vienkārši, kas kaut ko dara, šī info palīdzēs, kam vienalga, tas rīt jau būs aizmirsis :)

#47 LEBESTER

LEBESTER
  • Lietotājs
  • 1373 raksti
  • Dzīvesvieta:Sigulda

Pievienots 11 November 2004 - 10:09

Ja viss skaidrs, varam urbties uz priekšu :)

#48 Coolberg

Coolberg
  • Lietotājs
  • 61 raksti
  • Dzīvesvieta:Riga, Latvia
  • Intereses:Rallijs, auto tuunings, baskets, sleeposhana utt

Pievienots 11 November 2004 - 10:34

Cien LEBESTER!
Izsaku lielu cieņu par tavām zināšanām un paveiktajiem darbiem realitātē auto jomā - vienmēr liels respekts skatoties uz taviem panākumiem Rallijā un tehnikā! Liela cieņa cilvēkam kurš neslēpj informāciju zem spilvena ko ieguvis gadiem ilgi urbjoties, bet gan padalās ar citiem!

Gribēju uzdot tādu jautājumu par 1.8T 20v AEB motoru (standartā 150), kas manā Audi A4 rallija pielāgotajā mašīnā atrodas. Zinu ka šis motors drīz būs vai nu jau ir viens no populārākajiem tūninga jomā jo 20v Trubo 2.2 jau aiziet vēsturē, un tamdēļ ne man vienīgajam būtu interesanti gūt atbildi!

Ir jautājums par Turbo! Šobrīd man stāv virsū standarta turbīna T03 ar kuru man šobrīd (uzstādot interkūleri un sporta programu vadības blokā) ir ~200 - 220 Zs (nav mērīti). Tas ir maksimums ko var dabūt ar esošajiem komponentiem. Gribēju pavaicāt tavu padomu kādu Turbīnu man izmantot jaudas pacelšanai (līdz 280 - 300 Zs) bet atstājot šī brīža labās īpašības (cēlienu jau no 2500rpm nu max 3000rpm) tojestj mazu turbo bedri (iespēju auto izmantot sacensībās pa kartinga trasēm un ziemas daudzcīņā - mazi ātrumi un jaudas nepieciešamība pie zemākiem apgriezieniem). Tirgū tiek piedāvāti daž ne dažādie turbo kiti bet nu nav zināms kas būtu piemērotākais manām vajadzībām.

Kādu turbo tu ieteiktu! Protams cik es zinu ir jāmaina sprauslas un izplūdes kolektors.

Paldies jau iepriekš.

Coolberg
p.s. Audi TT 1.8T ar 225 Zs nāk T03/04 hibrīds bet tas arī ir nedaudz par mazu jo ļauj tikai līdz kādiem 265Zs pacelt.

#49 shibernieks

shibernieks

    Izraidīts no foruma

  • No foruma izraidītie
  • 2979 raksti
  • Dzimums:Vīrietis
  • Dzīvesvieta:šakāļkalns

Pievienots 11 November 2004 - 10:34

Šito topiku laikam vajadzēs nokopēt- saimniecībā noderēs! :mrgreen:
Man kā analfabētam šajās lietās šķiet ka pavērta ir tāda enciklopēdija ka spēj tik šķirt un uzņemt gudrības!!! :bow :yo:

#50 LEBESTER

LEBESTER
  • Lietotājs
  • 1373 raksti
  • Dzīvesvieta:Sigulda

Pievienots 11 November 2004 - 10:38

Nākošas saistībās vairāk balstīsimies uz pierādītām lietām(apr drausmīgi gari un sarežģīti)
Sadales vārpstu fāžu platums ir saistīts ar kompresijas pakāpi.Jo platākas fāzes jo augstāka pakāpe pieļaujama ar vienāda oktānskaitļa degvielu.
Nākošā svarīgā lieta ir max ilga iepl kanāla pilna caurplūde ieplūdes vienā fāzē. Aprēķinot, iznāk, ka vārsta pacēlums 1/3 daļa no ieplūdes kanāla diametra ir lielums, kurā kanāls strādā ar max caurplūdi.Mūsu augstāk apskatītā variantā 28,5mm , tie bus 9,5mm. Šads vārsta pacēlums ir STD sadalenēm. Mūs uzdevums ielikt sadaleni, lai vienā fāzē pēc iespējas ilgāk vārsts ir atvērts virs minētajiem 9,5mm.Es nerekomendēju šadiem mot. izmantot platākas fāzes par 270 grādiem.
Kompr pak saistība oktānskaitlis 95(98 benz)pie 240grādi- max 10,1
270grādi- max 11

#51 LEBESTER

LEBESTER
  • Lietotājs
  • 1373 raksti
  • Dzīvesvieta:Sigulda

Pievienots 11 November 2004 - 10:43

Coolberg,
mainot turbīnu jaudas pacelšanai, 110% pazudīs motora apakšas. Es iesaku nemainīt turbo, bet veikt motora uzlabošanu, jaudas pieaugums līdz 25% nav problēma.

#52 LEBESTER

LEBESTER
  • Lietotājs
  • 1373 raksti
  • Dzīvesvieta:Sigulda

Pievienots 11 November 2004 - 11:00

Aizmirsu
Pieminētā 1/3 daļa no kanāla ir LIELĀKAIS mīnus 2vārsti uz cilindru(8V, 10V), jo vajadzīga sadalene ar pacēlumu vismaz 12,5mm, bet bez kārtīgas pārbūves tas nav reāli.

#53 LEBESTER

LEBESTER
  • Lietotājs
  • 1373 raksti
  • Dzīvesvieta:Sigulda

Pievienots 11 November 2004 - 11:13

Par kolektoriem
Pārbūvējot kanālus,liela uzmanība jāpievērš koletoru un galvas ieejošo kanālu šķerslaukumam. Tas nedrīkst nevienā vietā būt mazāks par 0,9 no vārstu kanāla šķērslaukuma, pretējā gadījumā iepriekš ieguldītais darbs vējā.Kanālus nevajag pulēt, bet uztaisīt līdzenu viegli matētu(pierādīts, ka matējuma porās paliekošais gaiss nerada tik lielu berzes pretestību ieplūdes gāzēm, pulētai vietai kā berzes virsma strādā materiāls, no kā izgatavots kolektors)

#54 LEBESTER

LEBESTER
  • Lietotājs
  • 1373 raksti
  • Dzīvesvieta:Sigulda

Pievienots 11 November 2004 - 11:20

Par izpūtēja būvi es ļoti daudz rakstīju zem topika, tiem, kas grig būvēt zirnekli, aprēķins ir ļoti sarežģīts, iesaku izlasīt, (un zagt izp. izmērus :D )

#55 Ac

Ac
  • Lietotājs
  • 454 raksti
  • Dzimums:Vīrietis
  • Dzīvesvieta:Kurzeme

Pievienots 11 November 2004 - 11:23

Par ieplūdi: cik svarīgs ir kolektora tilpums?

#56 Ciemiņš_*

Ciemiņš_*
  • Ciemiņš

Pievienots 11 November 2004 - 11:24

Viss iepriekš rakstītais-IZŅEMOT FĀZES un KOMPRESIJAS pakāpi attiecināms arī uz turbo motoriem

#57 Ciemiņš_*

Ciemiņš_*
  • Ciemiņš

Pievienots 11 November 2004 - 11:26

Parasti nevis tilpums, bet kanāla garums- mēs apskatām std tūningu, tāpēc ieplūdes kolektoru atstājam std uzlabotu.

#58 LEBESTER

LEBESTER
  • Lietotājs
  • 1373 raksti
  • Dzīvesvieta:Sigulda

Pievienots 11 November 2004 - 11:28

Mans

#59 Ac

Ac
  • Lietotājs
  • 454 raksti
  • Dzimums:Vīrietis
  • Dzīvesvieta:Kurzeme

Pievienots 11 November 2004 - 11:34

Es jau par std interesējos, vienkārši es 20vt apriezu to otrādi un tur vēl nācās šo to nogriezt lai saliktu kopā, līdz ar to kolektora tilpums samazinājās par ~0,8-0,9ltr.

#60 LEBESTER

LEBESTER
  • Lietotājs
  • 1373 raksti
  • Dzīvesvieta:Sigulda

Pievienots 11 November 2004 - 11:42

Ieplūdniekam aprēķins bišku vienkāršaks, bet vienalga smags :D
Pēc pieredzes(man visi bijuši pašbūvēti), lielāks tilpums, griezes momenta novirza uz augšu. Mazāks tipums, mazāka turbo bedre, pie apgr ātrāk griezes līkne iet uz leju(Tavā variantā simboliski). Svarīgāks tilpums ir gaisa filtram, pareizi mot litrāža reiz 1,5, grūti dabā izpildāma.




0 Lietotāji(s) lasa šo tēmu

0 biedri(s), 0 viesi(s), 0 anonīmi(s) lietotāji(s)