Pālekt uz saturu


Foto

Dzinēja tūnings


  • Slēgta tēma Šī tēma ir slēgta
362 atbildes uz šo tēmu

#1 LEBESTER

LEBESTER
  • Lietotājs
  • 1373 raksti
  • Dzīvesvieta:Sigulda

Pievienots 10 November 2004 - 18:28

Palasīju visus topikus un neatradu atbildi . Tā kā daudz uz pm sūta un uzdod līdzīgus jautājumus, pamēģināšu aprakstīt viena sporta(nevis sacīkšu) motora būvi, elementāru aprēķinu, darbu secību. Posmi varētu būt 3, galva+kolektori, apakša, ātrumkārbas pieskaņošana. Izsakiet priekšlikumu, kuru dzinēju apskatam(vajadzēs dažādus izmērus, būtu labi, ja kādam būtu izjaukts motors).Ja ir atsaucība, uz priekšu(20V zinu no galvas, 10Všo to esmu piemirsis)

#2 RaimisK

RaimisK
  • Lietotājs
  • 318 raksti

Pievienots 10 November 2004 - 18:29

Palasīju visus topikus un neatradu atbildi . Tā kā daudz uz pm sūta un uzdod līdzīgus jautājumus, pamēģināšu aprakstīt viena sporta(nevis sacīkšu) motora būvi, elementāru aprēķinu, darbu secību. Posmi varētu būt 3, galva+kolektori, apakša, ātrumkārbas pieskaņošana. Izsakiet priekšlikumu, kuru dzinēju apskatam(vajadzēs dažādus izmērus, būtu labi, ja kādam būtu izjaukts motors).Ja ir atsaucība, uz priekšu(20V zinu no galvas, 10Všo to esmu piemirsis)


Viennozīmīgi 20VT. Lūdzu...
:bow

#3 JAnka

JAnka
  • Lietotājs
  • 279 raksti
  • Dzīvesvieta:Rīga
  • Intereses:Audi 100

Pievienots 10 November 2004 - 18:30

jāatceras, ka, rūpnīcā taisot auto, tā ražotāji nebija paredzējuši, ka Vmax=200 km/h vietā būs Vmax=230 un vairāk, tak što ar dzinēja tūningu vien nepietiek.

Balsoju par 2.3 10V

#4 Gazi

Gazi
  • Lietotājs
  • 424 raksti
  • Dzimums:Vīrietis
  • Dzīvesvieta:Ventspils

Pievienots 10 November 2004 - 18:31

nea, 4.2 V8 vajadzeetu pakjidaat.. :) baigi jau gribaas vairaak par 280Zs.. :)
ziemas vairs nebūs, es nopirku quattro..
Audi S8 4.2 quattro LPG

#5 LEBESTER

LEBESTER
  • Lietotājs
  • 1373 raksti
  • Dzīvesvieta:Sigulda

Pievienots 10 November 2004 - 18:31

Turbo motors sākumā būs daudz par smagu aprēķinos.

#6 LEBESTER

LEBESTER
  • Lietotājs
  • 1373 raksti
  • Dzīvesvieta:Sigulda

Pievienots 10 November 2004 - 18:34

liekat priekšā tādu, kuru reāli būvēs, lai nav tukša muldēšana.

#7 RaimisK

RaimisK
  • Lietotājs
  • 318 raksti

Pievienots 10 November 2004 - 18:35

liekat priekšā tādu, kuru reāli būvēs, lai nav tukša muldēšana.


reāli būvēs 20vt :)

#8 K@spars

K@spars
  • Lietotājs
  • 240 raksti
  • Dzīvesvieta:Rīga
  • Intereses:Audi, protams..

Pievienots 10 November 2004 - 18:36

2.8 AAH :mrgreen:

Mision impasoble, ja? :oops:

P.S.

:bow :bow :bow LEBESTERam, par visu šito infu :rings

V6 POWER...

 

R4 + R5 + V6 + V8


#9 RaimisK

RaimisK
  • Lietotājs
  • 318 raksti

Pievienots 10 November 2004 - 18:39

2.8 AAH http://www.audi-style.lv/forum/public/st...

Mision impasoble, ja? http://www.audi-style.lv/forum/public/st...

P.S.

:bow :bow :bow LEBESTERam, par visu šito infu :rings


Pilnībā pievienojos.

:bow :bow :bow

#10 LEBESTER

LEBESTER
  • Lietotājs
  • 1373 raksti
  • Dzīvesvieta:Sigulda

Pievienots 10 November 2004 - 18:40

Daram tā, ņemam par pamatu vienkāršu motoru, pārējie var skaitīt savus. Uzreiz varu pateikt, būs vajadzīgi izmēri, kurus katalogos nekad neatrast, ja nav kur nomērīt, aprēķins beidzas.

#11 RaimisK

RaimisK
  • Lietotājs
  • 318 raksti

Pievienots 10 November 2004 - 18:47

Daram tā, ņemam par pamatu vienkāršu motoru, pārējie var skaitīt savus. Uzreiz varu pateikt, būs vajadzīgi izmēri, kurus katalogos nekad neatrast, ja nav kur nomērīt, aprēķins beidzas.


Svētdien varu nomērīt 10v atmosfēriskos (škiet, ka garažā stāv motorīši KV, KU, WC).
Ko vajag mērīt?

#12 LEBESTER

LEBESTER
  • Lietotājs
  • 1373 raksti
  • Dzīvesvieta:Sigulda

Pievienots 10 November 2004 - 18:47

Pagaidam, kamēr sabalsos, vai maucam vaļā? Visvairāk jautā par 10V un 20v atmosfērniekiem.

#13 K@spars

K@spars
  • Lietotājs
  • 240 raksti
  • Dzīvesvieta:Rīga
  • Intereses:Audi, protams..

Pievienots 10 November 2004 - 18:49

Pagaidam, kamēr sabalsos, vai maucam vaļā? Visvairāk jautā par 10V un 20v atmosfērniekiem.


Nu... man liekas, ka ar balsošanu tāpat vienbalsības nebūs :lol:

V6 POWER...

 

R4 + R5 + V6 + V8


#14 LEBESTER

LEBESTER
  • Lietotājs
  • 1373 raksti
  • Dzīvesvieta:Sigulda

Pievienots 10 November 2004 - 19:02

10V Galva
Izjaucam vārstus(pirms tam visu pārējo). Nomēra vārstu kanālu iekšējo diametru. Pats izmantoju NF galvas, jo standartā ieplūdes vārsts ir 40mm(citiem 38mm), izplūde 33mm visiem. Jaudas panākšanai ĻOTI svarīgs ir iepl. vārsta diametrs.
Nomēra kanālu diametrus, iepl, izpl, kur skrūvējas koletors.
Vajadzīgie izmēri
1 iepl. vārsts mm
2 izpl. vārsts mm
3 iepl. kanāls mm
4 izpl. kanāls mm
5 virz diametrs mm
6 kloķenes gājiens
Būs izmēri, veicam aprēķinu

#15 Miks

Miks
  • Lietotājs
  • 508 raksti
  • Dzīvesvieta:Jurmala

Pievienots 10 November 2004 - 19:36

Sāc ar 20v , šonakt neviens nemērīs :lol:
Tos tak tu zini!
BMW 545

#16 LEBESTER

LEBESTER
  • Lietotājs
  • 1373 raksti
  • Dzīvesvieta:Sigulda

Pievienots 10 November 2004 - 19:38

Mik, ja vajadzēs no zemes izraks, ja nevajag, tad nemeklēs un nav vērts muti dzesēt :)

#17 Raapulis

Raapulis
  • Lietotājs
  • 1286 raksti
  • Dzimums:Vīrietis
  • Dzīvesvieta:riga
  • Intereses:b2 tms

Pievienots 10 November 2004 - 19:42

un kaa buus ar 16v vaarsu motoriem- pateiciigaakie paarbuuvei - manupraat

Faktorija BR  http://www.prestigemotors.lv - IZPŪTĒJI   LandRover Daļas
tikai AUDI, tikai QUATTRO
quattro audi & op-ip-el-is


#18 Miks

Miks
  • Lietotājs
  • 508 raksti
  • Dzīvesvieta:Jurmala

Pievienots 10 November 2004 - 19:44

Man te masķers teica ka 2,3 virzuļu diametrs vienāds, tad laikam tik tās bedres atšķiras. Tad jau es arī zinu tos izmērus un tu varī sākt!
BMW 545

#19 LEBESTER

LEBESTER
  • Lietotājs
  • 1373 raksti
  • Dzīvesvieta:Sigulda

Pievienots 10 November 2004 - 19:47

16 kanāli ovāli, vajadzēs laukumus, bez mm papīra grūti. Aprēķins visiem mot. vienāds, tāpēc ņemam vienkāršāko, katrs var rēķināt un vīlēt savējo(kaut vai oldsmobile)

#20 Miks

Miks
  • Lietotājs
  • 508 raksti
  • Dzīvesvieta:Jurmala

Pievienots 10 November 2004 - 19:54

nevienu pa 2,2 audi labāk nezinu. un to arī īsti nezinu.. :lol:
BMW 545

#21 LEBESTER

LEBESTER
  • Lietotājs
  • 1373 raksti
  • Dzīvesvieta:Sigulda

Pievienots 10 November 2004 - 19:56

Nav ko spriedelēt, ir doti izmēri kurus vajag, ja nav, tad nekā.

#22 Miks

Miks
  • Lietotājs
  • 508 raksti
  • Dzīvesvieta:Jurmala

Pievienots 10 November 2004 - 19:59

Tagad daudzi nav inetā, tāpēc naemēra.
20v tak tu zini no galvas. Tur tak interesējās. Pierādi ka 20v labāks pa 10v
BMW 545

#23 LEBESTER

LEBESTER
  • Lietotājs
  • 1373 raksti
  • Dzīvesvieta:Sigulda

Pievienots 10 November 2004 - 20:05

Sāksim rēķināt, 1form, un viss būs skaidrs.Mik, man pagāja 6gadi, kamēr sāku rēķināt elementārā līmenī, un ja džeki nevar dabūt izm. no mot, kas LV šrotos sakrauts kā malka, tad par kādu vīlēšanu var būt runa.Aprēķinus esmu novienkāršojis pats, jo no formulām ar15 lielumiem jēga šeit nebūtu nekāda, 100 reizes pārbaudīti, atšķirība 0,00%.

#24 Miks

Miks
  • Lietotājs
  • 508 raksti
  • Dzīvesvieta:Jurmala

Pievienots 10 November 2004 - 20:16

8)
BMW 545

#25 Miks

Miks
  • Lietotājs
  • 508 raksti
  • Dzīvesvieta:Jurmala

Pievienots 10 November 2004 - 20:23

Tas jau labi ka neliec tagad visiem pašiem mocīties un tērēt naudu un laiku, bet padalies inf. =D> Ir redzēti visādi kadri. Bet lielākoties tie kas būtu gatavi maksāt par tādu skolu neklaiņo i-netā, bet raujās pa citām vietām. Nu gan jau rīt uzradīsies kam vajadzēs...
BMW 545

#26 GintsK

GintsK
  • Lietotājs
  • 1522 raksti
  • Dzimums:Vīrietis
  • Dzīvesvieta:Āgenskalns
  • Intereses:motoru vadība, motori, trofi-reids, rallijs, kartes, etc

Pievienots 10 November 2004 - 21:49

Taa, man te uz griidas "aizkjeeries" ir klasisks VW 16V motoris/ "balvanka" :)

1 iepl. vārsts mm 27.0 (kanaalu diam.)
2 izpl. vārsts mm 23.5
3 iepl. kanāls mm caurmeera vareetu buut kaadi ~43 (ovaals, kolektors man nav dziivoklii)
4 izpl. kanāls mm 38
5 virz diametrs mm 82.5
6 kloķenes gājiens mm 92.8
7 klanis mm 144

Ko veel?

VEMS
Elektrība sporta auto


#27 LEBESTER

LEBESTER
  • Lietotājs
  • 1373 raksti
  • Dzīvesvieta:Sigulda

Pievienots 10 November 2004 - 22:06

OK< aiziet.
Svarīgākais lielums motora projektēšanā ir vizuļa ātrums metri sekundē, kas pieņemts kā plūstoš lielums bez virziena maiņas.
Apgr. skaits* gājiens/ 30000= virz ātrums metri sekundē.
Tā kā aprēķināsim sporta motoru(nesamazināsim berzes laukumus), tad pierādīts, ka MAX jauda būs no 15 līdz 20ms,
Izrēķinot iegūst 4850rpm-15ms
6500rpm-20ms
Šis ir diapazons, kurā motoram, pie pareizas gāzu apmaiņas, ko skatīsim tālāk, būs max jaudas pīķis.

#28 LEBESTER

LEBESTER
  • Lietotājs
  • 1373 raksti
  • Dzīvesvieta:Sigulda

Pievienots 10 November 2004 - 22:28

Otrs svarīgākais lielums- gāzu ātrums ieplūdē, šis ir auto motoru būvē visgrūtāk izpildāmais punkts.Lai aprēķinātu gāzu ātrumu ieplūdē=virzuļa laukums/ ieplūdes kanālu laukums(mīnus vārsta kāta laukums)* virzuļa ātrums metri sekundē
Izdalot virz un kanālu laukumu iegust koificientu, kurš arī nosaka dzinēja forsāžas pakāpi superbaiki- 3,0 (litra jauda apm 250zs atm mot)
mansSQ 3,6
dotajam motoram 5,0
Koificientu sareizina ar virz ātrumu 15 metri sek=75ms
20 = 100ms
10V šis koificients ir ap 7
Eksperimentāli pierādīts, ka mazākie hidauliskie un berzes zudumi ir pie gāzu ātruma 50-70ms, pēc 90ms jaudas līkne krīt lejā ļoti strauji.
Tas nozīmē, ka mūsu apskatītajam mot 90ms sasniedz pie 5850rpm, un aiz šiem apgriezieniem būtisks jaudas pieaugums nav.Mums aprēkina variantā jāizskaitļo, lai pie 6500rpm gāzu ātrums ieplūdē nepārsniegtu70ms ideālā variantā, vai sliktākā variantā lai nepārsniedz 90ms. Jāaprēķina ieplūdes kanālu nepieciešamais diametrs. UZ priekšu.

#29 LEBESTER

LEBESTER
  • Lietotājs
  • 1373 raksti
  • Dzīvesvieta:Sigulda

Pievienots 10 November 2004 - 22:42

Pie ieplūdes kanālu aprēķina iegūstam
diam 28- koif=4,62 pie 20ms=92,4
diam28,5-koif=4,45 pie 20ms=89
Tātad iegūstam pie kanāla 28,5 gāzu ātrumu, kas nepārsniedz 90ms.Uzdevums ir pie vārsta diametra 32 iegūt kanālu 28,5mm, šī vieta paliek ar ļoti šaurām vārstu sēžām, bet uztaisīt var, ideālā variantā maina vārstu sēžas un liek lielākus vārstus.

#30 LEBESTER

LEBESTER
  • Lietotājs
  • 1373 raksti
  • Dzīvesvieta:Sigulda

Pievienots 10 November 2004 - 22:54

Lai nenojauktu iepl izpl režīmus, izplūdes kanāli pret ieplūdes kanāliem jācenšas saglabāt ne mazāk kā 1 pret 1,3
Nākošais, jāzin kādam mērķim motors domāts- ielai vai amatieriem.Pēc ši kritērija izvēlas sadales fāzes, kuras būs noteicošās motora raksturam.Ja grib labu griezes momentu pie zemiem apgr, liek šaurākas fāzes, ja platākas fāzes, griezes mom un jaudas līknes būs novirzītas uz augšu.
Pirmajā variantā ziedojam mot zs, bet iegūstam papildus nm, otrā variantā ziedojam nm, iegūstam papildus zs(mani motori). Par fāžu un pacēluma izv;eli un iestādīšanu rīt.




0 Lietotāji(s) lasa šo tēmu

0 biedri(s), 0 viesi(s), 0 anonīmi(s) lietotāji(s)