
Informācija par gāzi
#1141
Pievienots 07 March 2012 - 10:39
Audi 100 C4 Avant, 2.8
#1142
Pievienots 07 March 2012 - 15:50
Otrs variants var arī būt ka daudzi gāzeri saregulē reduktora atvēršanu pie pārāk zemas temperatūras, tipa lai būtu lielāka benzīna ekonomija. Šādā situācijā uzreiz pēc pārslēgšanas reduktors vispār knapi spēj izveikt savu funkciju, tad arī sanāk šādas auzas ar rīstīšanos un slāpšanu. Reduktoram arī tas par labu nenāk, tā ka prātīgāk tomēr būtu regulēt to temperatūru saprātīgās robežās.
Thanks for nothing, I'll be on my way to hell.
Kein Kompressor kein Spaß. Ja ja wirklich.
Neizskaidrojami, bet palīdz - padomā un sapratīsi, varbūt! © BalticLPG
Es esmu kā kaķīts. Nē, ne mīļš un pūkains, bet tas, ka man viss pofiq.
#1143
Pievienots 07 March 2012 - 18:39
Šo rakstu rediģēja Jazznfunk: 07 March 2012 - 18:42
#1144
Pievienots 08 March 2012 - 20:06
CO (%): 0.13 CO paaugst.(%): 0.00 HC (pmm): 565 Lambda: 1.28
parasti cik esmu skatijies TA datus tad HC lidz 200 un Lamda 0.95-1.05
un protams ka ari paterins ir debesis 2.3E automats tuvu pie 20/100

Šo rakstu rediģēja iynx: 08 March 2012 - 20:10
#1145
Pievienots 08 March 2012 - 20:41
Būtu labāk ielicis kādu savas motortelpas bildibla bla bla


1989 mk2 1.3 karbo ar četrgangu Ghetto GTI powered by VEMS - oficiāls DIVLITRIS
Pitons jeb ātrgaitas klubkrēsls
#1146
Pievienots 09 March 2012 - 16:53

#1147
Pievienots 09 March 2012 - 17:18
1989 mk2 1.3 karbo ar četrgangu Ghetto GTI powered by VEMS - oficiāls DIVLITRIS
Pitons jeb ātrgaitas klubkrēsls
#1148
Pievienots 10 March 2012 - 00:36

Es zinu, ka mega-ūber-karburator-golfam viss top un rītdien būs pirmais sprādziens motortelpā (ar izārdīto klaņu bildēm pat varētu padalīties, ja vien strādājot ar ugunsdzēšamo aparātu būs laiks bildēt), bet tā kā 99% ka rīt visi draudzīgi aplauzīsies, vajadzēs idejas, idejas, IDEJAS! Sekvenceri ar laika korekciju un PWM matainais ir uzražojis, gan jau uz viņa V6 viss strādātu kedā, pirksti gaisā, bet no kurienes ņemt datus ke-jetam un karburatoriem, kuriem nav no kā ņemt "pareizo" atvēruma laiku - pašlaik ir blāva ideja (golfam izgāja uz vienkāršo variantu - 2 devēji, viens uz holla sadalītājā, otrs uz 1. cilindra svečvada un viltīgā kārtā aprēķināts iesmidzes moments un atkarībā no (visai neprecīza) rev countera un visai tupā kārtā aprēķināts iesmidzes ilgums atkarībā no kaut kādas tabulas un "random" funkcijas rezultāta


Zinu ka iekš LV vismaz viens ir pamanījies kaut ko līdzīgu dabūt gatavu uz kaut kāda V8 amerikosa, bet tas iesaista megasquirtu, kas nav īsti forši, mēs mēģinam dabūt gatavu kaut ko integrētu, ko varētu iebāzt vienā kastē un aizmirst

Thanks for nothing, I'll be on my way to hell.
Kein Kompressor kein Spaß. Ja ja wirklich.
Neizskaidrojami, bet palīdz - padomā un sapratīsi, varbūt! © BalticLPG
Es esmu kā kaķīts. Nē, ne mīļš un pūkains, bet tas, ka man viss pofiq.
#1149
Pievienots 10 March 2012 - 23:10
Un vislielakais jautājums


#1150
Pievienots 10 March 2012 - 23:34
Caurs izpūtējs var gan būt pie vainas smakai salonā, parasti tad, ja nav īsti labi noregulēts maisījums tukšgaitā (it sevišķi 1. paaudzes iekārtām). Bet nu, protams, jāskatās, vai viņš tiešām ir caurs vai arī vienkārši ir tik štruntīgs maisījums, ka vējš nes no aizmugures, kur patiesībā smird tā, ka visiem aiz tevis braucošajiem acis sprāgst laukā

Thanks for nothing, I'll be on my way to hell.
Kein Kompressor kein Spaß. Ja ja wirklich.
Neizskaidrojami, bet palīdz - padomā un sapratīsi, varbūt! © BalticLPG
Es esmu kā kaķīts. Nē, ne mīļš un pūkains, bet tas, ka man viss pofiq.
#1151
Pievienots 11 March 2012 - 09:08
Audi 80 B4 -->Audi A6 C5 1.9 TDI -->Audi A6 4F 2.0 tdi2.3 1.9TDI
Audi A6 C4 1.9 TDI --> Audi A4 B5 1.9 tdi
Audi 80 B3 under construction..
#1152
Pievienots 11 March 2012 - 13:59
Thanks for nothing, I'll be on my way to hell.
Kein Kompressor kein Spaß. Ja ja wirklich.
Neizskaidrojami, bet palīdz - padomā un sapratīsi, varbūt! © BalticLPG
Es esmu kā kaķīts. Nē, ne mīļš un pūkains, bet tas, ka man viss pofiq.
#1153
Pievienots 11 March 2012 - 17:55
huu, es jau par sito temu naktis nevareju guletPiereģistrēt varēsi, VAR BŪT ka aiztrieks pēc jauna papīra pie gāziniekiem, bet CSDD vispār baigi par šito (parasti) nekasās.
Caurs izpūtējs var gan būt pie vainas smakai salonā, parasti tad, ja nav īsti labi noregulēts maisījums tukšgaitā (it sevišķi 1. paaudzes iekārtām). Bet nu, protams, jāskatās, vai viņš tiešām ir caurs vai arī vienkārši ir tik štruntīgs maisījums, ka vējš nes no aizmugures, kur patiesībā smird tā, ka visiem aiz tevis braucošajiem acis sprāgst laukā http://www.audi-style.lv/forum/public/st...

nu lab meginashu aprili mainit tehnisko, tad jau redzes, ka tas viss izversiisies!
it ka jau neviens nav ta teicis , ka aiz manim braucosajiem, kas nepatiktu par smakam

lab bus labaks laiks, tad sakshu ko skatiities tagad nemaz nenak ne prata list apaksā, ka viss tek acis

#1154
Pievienots 11 March 2012 - 19:49
Audi 80 B4 -->Audi A6 C5 1.9 TDI -->Audi A6 4F 2.0 tdi2.3 1.9TDI
Audi A6 C4 1.9 TDI --> Audi A4 B5 1.9 tdi
Audi 80 B3 under construction..
#1155
Pievienots 11 March 2012 - 23:21
Arī, ja kādam ir tāds vārsts un mikseris 1.6 karburatorniekam, ar cenu var piedāvāt PM

#1156
Pievienots 11 March 2012 - 23:36


1989 mk2 1.3 karbo ar četrgangu Ghetto GTI powered by VEMS - oficiāls DIVLITRIS
Pitons jeb ātrgaitas klubkrēsls
#1157
Pievienots 12 March 2012 - 01:24
Šķidru propānu negribu cilindros. Cilindrā gribu iztvaicētu. Bet gribu tos dažus labumus, ko dotu šķidra propāna iesmidze. Iztveicētam LPG ir 4tās paaudzes iesmidzes- tās neliekas interesantas un efektīvas. Iekārta ar sūkni liekas dārga(sūknis to sadārdzina) un gribētos paeksperimetēt, kas notiek, ja izmantotu tikai spiedienu no balona. kamēr spdieniens balonā nokrītas līdz tiem 2-4 Bar viss varētu būt ok. Kad ir zemāk.. tad jādomomā.. var mēģināt sildīt balonu, piedzīt spiedienu ar kompresoru... . Šobrīd interesē spiediena regulators. Jo dzīt pa taisno sprauslās gāzi ar spiedienu 16 Bar laikam nebūs labi. Vai sprauslas nevarēs nostrādāt kā vajag, vai navarēs nodrošināt tik mazu laiku viņām.A ko tu gribi ar šķidru propānu cilindros ... http://www.audi-style.lv/forum/public/st...
Tavi atrastie ir tikai diferencētie spiediena reduktori ... bez iztvaicēšanas domāju ka tev nekkas nesanāks ... jo propānam lai sprāgtu - tomēr ir jābūt maisījumam 1:15 no telpas ... pretējā gadījuma teces vnk pa izpūtēju ārā - un tur arī sprāgs atttiecībā no sagāzētības pēc iztvaikošanas ... http://www.audi-style.lv/forum/public/st...
Nē - nu ja interesē - AGA piedāvā reduktorus ... ņem kādu gribi ... maksā gan sākot ar 200,- ... regulātori ir tvaika fāzei ...
Par tiem AGA- ja viņi ir tvaika fāzei, tad neder, jau sākumā teicu, ka vajag šķidru pie sprauslām.
Kaut kur agrāk šajā topikā bija šis jautājums izskatīts - kā tu domā, kāpēc piektās paaudzes sistēmām ir balonā sūknis? Un ko tu darīsi, kad balons nenodrošinās tos tavus 2-4 bar?
Nevaru atrast to topiku. Sūkni arī negribu dēļ LV "tīrās" gāzes. Sākumā jāpriecājas kamēr viņš tur tos bārus, tad jāsāk domāt ko darīt, kad viņi beidzas- braukt uz zapravku vai vēl ko himičīt

Nu bet tomēr mani interesē kā var panākt tādu brīnumu kā "4. paaudzes LPG iekārtas uzstādīšana(i) uz ar KE-Jet darbināmam dzinējam". Pat bez NASA tehnoloģijām (kas pat ir vēlams). Nu LŪDZU, vismaz vispārīgi? http://www.audi-style.lv/forum/public/st... Vismaz tik daudz, vai tas iesaista kaut ko papildus no elektroierīcēm, ja "homegrown" moš ir kāda info pieejama...
Es zinu, ka mega-ūber-karburator-golfam viss top un rītdien būs pirmais sprādziens motortelpā (ar izārdīto klaņu bildēm pat varētu padalīties, ja vien strādājot ar ugunsdzēšamo aparātu būs laiks bildēt), bet tā kā 99% ka rīt visi draudzīgi aplauzīsies, vajadzēs idejas, idejas, IDEJAS! Sekvenceri ar laika korekciju un PWM matainais ir uzražojis, gan jau uz viņa V6 viss strādātu kedā, pirksti gaisā, bet no kurienes ņemt datus ke-jetam un karburatoriem, kuriem nav no kā ņemt "pareizo" atvēruma laiku - pašlaik ir blāva ideja (golfam izgāja uz vienkāršo variantu - 2 devēji, viens uz holla sadalītājā, otrs uz 1. cilindra svečvada un viltīgā kārtā aprēķināts iesmidzes moments un atkarībā no (visai neprecīza) rev countera un visai tupā kārtā aprēķināts iesmidzes ilgums atkarībā no kaut kādas tabulas un "random" funkcijas rezultāta http://www.audi-style.lv/forum/public/st... ). Droši vien strādāt strādās, bet būs nu lopā neprecīzi. Nepatīk. Kaut gan rīt redzēs http://www.audi-style.lv/forum/public/st...
Zinu ka iekš LV vismaz viens ir pamanījies kaut ko līdzīgu dabūt gatavu uz kaut kāda V8 amerikosa, bet tas iesaista megasquirtu, kas nav īsti forši, mēs mēģinam dabūt gatavu kaut ko integrētu, ko varētu iebāzt vienā kastē un aizmirst http://www.audi-style.lv/forum/public/st...
Nesaprotu, tas kāds sports vai cita veida izklaide, likt 4to paaudzi uz tādiem dzinējiem, kuriem viņa neiet virsū plug&play. Manas domas, ka tādiem aparātiem varētu uzcept iesmidzināšanas laiku karti(Atmel/PIC/utt) pamatā ņemot RPM un MAP ( MAP signālu varētu ņemt no gāzes ECU), vēl jau vajag auksta dzinēja iedarbināšana, tukšgaita, paātrinājums (TPS) utt., lai sistēma darbotos pilnvērtīgi. neredzu jēgu tādam čakaram, te jau sanāk bez maz vai savu MSu/kko tādu taisīt...
LPG (špricgāze-4. paaudze) uzstādīšana ar garantiju un sertifikāciju, regulēšana, remonts Mob. 27749702, PM
#1158
Pievienots 12 March 2012 - 01:54

p.s. Reku citāts no powera, kas ļauj nojaust par ko ir runa:
Šīsnedēļas projekts izpidīts... Palaists KE-Jetronic ar 4. paaudzes LPG sekvenciālo iesmidzi .. piebrauktu ar Innovate Motorsports Wideband
Cik man ir informācija šāds eksperiments ir pirmais pasaulē.. Nav ne Skvirts ne Vems apakšā.. tīrs KE-Jetronic + LPG ECU... Slodzē maisījumi 12,6:1 bezslodzē 15,7:1
Protams darba vēl daudz lai būtu kā stīga.. jāpilnveido programa - nepietiek ar 3xx degvielas atbalsta punktiem, jākalibrē MAP rādījumi lai nepārklājas slodzes , gradācijas kartē jāpārliek u.c sīkumi...
Viss.. es beigts(aiz laimes un noguruma).. jādodas sust..
Šo rakstu rediģēja mshathlonxp: 12 March 2012 - 01:55
1989 mk2 1.3 karbo ar četrgangu Ghetto GTI powered by VEMS - oficiāls DIVLITRIS
Pitons jeb ātrgaitas klubkrēsls
#1159
Pievienots 12 March 2012 - 08:58
Pašam RT gan ir labi - hella aizdedzes blociņš ar MAP http://www.audi-style.lv/forum/public/st...
Serious? Nezināju tādus brīnumus. Un kur viņš atrodas? Pa labi šofera kājām sienā zem tepiķa? Tai kastei virsū stāv rakstīts Motorsteurgerat. ECU. Nāk klāt zaļa vakuuma caurule.
Par 4, paaudzi runājot - vienīgie inputi, ko lasa LPG ECU ir apgriezieni un MAP. Kamēr tas viss ir alpha/beta stadijā un no E95 uz LPG ir jāpārslēdzas ar podziņu

#1160
Pievienots 12 March 2012 - 10:49
Es arī nesaprotu. Bet nu ir sports tādsNesaprotu, tas kāds sports vai cita veida izklaide, likt 4to paaudzi uz tādiem dzinējiem, kuriem viņa neiet virsū plug&play. Manas domas, ka tādiem aparātiem varētu uzcept iesmidzināšanas laiku karti(Atmel/PIC/utt) pamatā ņemot RPM un MAP ( MAP signālu varētu ņemt no gāzes ECU), vēl jau vajag auksta dzinēja iedarbināšana, tukšgaita, paātrinājums (TPS) utt., lai sistēma darbotos pilnvērtīgi. neredzu jēgu tādam čakaram, te jau sanāk bez maz vai savu MSu/kko tādu taisīt...

Vispār jau vienkārši gribējās pamēģināt kas ir kas, saprast lietas. Un otra lieka, ka gribējās dabūt tam sū golfam virsū gāzi, pie tam neieguldot kosmisku piķi. Atvainojiet, tādā lūžņu kaudzē ielikt MS cenu vien, nerunājot par kaudzi ar devējiem ir bišku bezjēdzīgi. Tāpēc tikai uztaisīta reāli vienkārša alternatīva, kas savas kompetences ietvaros pat strādā. MSa aizdedzes lietas, visādi navaroti ar miljons darba režīmiem un citām mega gudrām lietām šeit nav vajadzīgi. Iesmidzes moments pēc 2 devējiem un dozējums pēc MAFa, lai vienkāršāk. Visu rēķina viena maza atmega168 uz 8Mhz. Viss. Nav ne aukstās palaišanas (tam tik un tā jānotiek uz benzīna) ne paātrinājuma trekināšanas (varbūt vēlāk, tas ir samērā vienkārši, bet bez tā var iztikt), ne lambda vadības (to arī vēlāk uztaisīs, zonde ir iemetināta). Nekā lieka.
6dien šķilts pie dzīvības, aizrūca pirmos pukšķus, bet pasākums apstājās pie tādas lietas kā neuzpildāms gāzes balons, piecus gadus nostāvējis pagalmā un laikam jau multivārsts noklapējis

Šo rakstu rediģēja wraith: 12 March 2012 - 10:52
Thanks for nothing, I'll be on my way to hell.
Kein Kompressor kein Spaß. Ja ja wirklich.
Neizskaidrojami, bet palīdz - padomā un sapratīsi, varbūt! © BalticLPG
Es esmu kā kaķīts. Nē, ne mīļš un pūkains, bet tas, ka man viss pofiq.
#1161
Pievienots 12 March 2012 - 13:53

Par veco sistēmu. Kad vēl stāvēja LPG ar soļu motoru, iekārtas licējam tika piekodināts, lai to spiediena regulatoru neaiztiek. Tika uzlikts relejs, kas atslēdz degvielas sūkni. Mīnuss tāds, ka pie pārslēgšanās ir "bedre" ar tendenci mašīnai noslāpt tukšgaitā. Atrisināju ar pārslēgšanās momenta iestādīšanu pie <2k RPM. Pie zināmas dzesēšanas šķidruma temperatūras rādījuma panelī bija jāuzgāzē - tikš un kārtībā. Sievietei gan es nedotu braukt

Izdomāju, ka esošais reduktors soļu motora sistēmā ir pa īsu. Tika uzlikts cits, jaudīgāks. Un sākās problēmas. Vecajam Emmegas bija caurule no maisītāja, kas pie retinājuma vēra vaļā/ciet(?) membrānu, tā regulējot gāzes padevi. Viss strādāja, bet čo ta vairāk gribējās. Jaunajam Tomasetto šādas opcija nebija = noregulēt praktiski neiespējami. Domāts viņš ir līdz 140 HP, RT ir ap 100 HP. Abas skrūves uz reduktora ciet, soļu motora atvērums - 1 no 255 = tukšgaita trekna kā Maximas kotlete. Soļu motoru piedzīt normālai gaitai arī ne pa kam. Vienmērīgā kruīzā viss OK, pēc zondes smuki staigā. Paātrinājumu nav. Noregulēju puslīdz braucamu un pāris kkm nobraucu līdz 4. paaudzes eksperimentam.
Noņēmu maisītāju un joprojām nesaprotu, kā tā mašīna vispār uz priekšu kustējās ar to minimālo spraugu un lodi pa vidu! Otrkārt, galvenā, mazā drosele atrodas aiz sūra tā maisītāja lodei. Fizika

BTW Tomasetto ar pāris kkm pieredzi varu notirgot. Atrodas Liepājā.
Šo rakstu rediģēja Jazznfunk: 12 March 2012 - 14:22
#1162
Pievienots 12 March 2012 - 14:09
Sanācis tā ka ,a man jātaisa zpd, un izvēlējos tēmu par gāzes iekārtām.
Varbūt ja jums ir zināma kāda teorija, tad varbūt varētu padalīties ?
P.S paldies jau iepriekš !
#1163
Pievienots 14 March 2012 - 09:15
jautājums tāds, kas notiek kad uzstāda gāzes iekārtu uz auto ,piem, 1.8T kurš ir čipots ar citu turbo, citādu regulējumu ?
Tas gāzes kompis visu normāli sarēķina un nekādu problēmu nav ir kādām kkas par šo lietu zināms ?
Aptuveni kādas izmaksas ir šādai gāzes iekārtai ar visu uzstādīšanu ?
Paldies !
#1164
Pievienots 14 March 2012 - 10:31
Šo rakstu rediģēja Mad182: 14 March 2012 - 10:32
Cabrio 1.8T TurbokobrisTM
VW Multivan
Subaru Outback
#1165
Pievienots 14 March 2012 - 10:43
Sveiki !
jautājums tāds, kas notiek kad uzstāda gāzes iekārtu uz auto ,piem, 1.8T kurš ir čipots ar citu turbo, citādu regulējumu ?
Tas gāzes kompis visu normāli sarēķina un nekādu problēmu nav ir kādām kkas par šo lietu zināms ?
Aptuveni kādas izmaksas ir šādai gāzes iekārtai ar visu uzstādīšanu ?
Paldies !
galvenais lai tas tavs chips nedara kkadas muljkibas ar sprauslu signaliem! cik atceros, viens a4 ipashnieks ar kkadu orginalo chipu, esot sudzejies ka nevar normali gazi pieregulet, jo pedal to the metal briidii, sprauslas prosta staavejushas valjaa, un gaze neko nesaprot...

Yamaha xtz750 89'Audi A6 98' fwd 2.4i + LPG by VB 1998-2013
Audi 200 TQ 86' + VEMS + LPG(by VB)
Range Rover 03' 4.4 M62 + LPG by VB
BMW e39 98' 4.4 M62 + LPG+ručka+LSD
#1166
Pievienots 14 March 2012 - 12:33
Audi 80 B4 2.0E ABK 1992
Audi A4 B5 avant facelift 1.8 ARG 2000
VW Passat Variant B7 2.0D 2012
VAZ Forums
#1167
Pievienots 14 March 2012 - 12:56
#1168
Pievienots 14 March 2012 - 17:34
Vispār jau vienkārši gribējās pamēģināt kas ir kas, saprast lietas. Un otra lieka, ka gribējās dabūt tam sū golfam virsū gāzi, pie tam neieguldot kosmisku piķi. Atvainojiet, tādā lūžņu kaudzē ielikt MS cenu vien, nerunājot par kaudzi ar devējiem ir bišku bezjēdzīgi. Tāpēc tikai uztaisīta reāli vienkārša alternatīva, kas savas kompetences ietvaros pat strādā. MSa aizdedzes lietas, visādi navaroti ar miljons darba režīmiem un citām mega gudrām lietām šeit nav vajadzīgi. Iesmidzes moments pēc 2 devējiem un dozējums pēc MAFa, lai vienkāršāk. Visu rēķina viena maza atmega168 uz 8Mhz. Viss. Nav ne aukstās palaišanas (tam tik un tā jānotiek uz benzīna) ne paātrinājuma trekināšanas (varbūt vēlāk, tas ir samērā vienkārši, bet bez tā var iztikt), ne lambda vadības (to arī vēlāk uztaisīs, zonde ir iemetināta). Nekā lieka.
6dien šķilts pie dzīvības, aizrūca pirmos pukšķus, bet pasākums apstājās pie tādas lietas kā neuzpildāms gāzes balons, piecus gadus nostāvējis pagalmā un laikam jau multivārsts noklapējis http://www.audi-style.lv/forum/public/st... Neko, iztīrīs un mēģinās vēlreiz.
Nu paga - kāpēc neuzlikt normālu šprici? Četriem katliem tā ir vienkārši jāuzliek, tik jāizdomā kura no miljons sistēmām jāizvēlas.
1989 mk2 1.3 karbo ar četrgangu Ghetto GTI powered by VEMS - oficiāls DIVLITRIS
Pitons jeb ātrgaitas klubkrēsls
#1169
Pievienots 14 March 2012 - 18:35
Sveiki !
Sanācis tā ka ,a man jātaisa zpd, un izvēlējos tēmu par gāzes iekārtām.
Varbūt ja jums ir zināma kāda teorija, tad varbūt varētu padalīties ?
P.S paldies jau iepriekš !
joprojām iinteresē
#1170
Pievienots 15 March 2012 - 01:53
Sveiki !
jautājums tāds, kas notiek kad uzstāda gāzes iekārtu uz auto ,piem, 1.8T kurš ir čipots ar citu turbo, citādu regulējumu ?
Tas gāzes kompis visu normāli sarēķina un nekādu problēmu nav ir kādām kkas par šo lietu zināms ?
Aptuveni kādas izmaksas ir šādai gāzes iekārtai ar visu uzstādīšanu ?
Paldies !
Tieši gāzei jau prasītos čipot, lai viņu kā degvielu max efektīvi izmantotu. Lielāks boosts, citas aizdedzes kartes- tas kas vajadzīgs LPG. Tas čipojums jau ir priekš benzīna, pēc gāzes uzlikšanas pilnai laimei domāju varētu vēl niknāk sačipsot. Problēmas varētu būt ar reduktoru(cik labi viņš nobaros) , ja ir nikns spiediens turbīnai.
LPG (špricgāze-4. paaudze) uzstādīšana ar garantiju un sertifikāciju, regulēšana, remonts Mob. 27749702, PM
0 Lietotāji(s) lasa šo tēmu
0 biedri(s), 0 viesi(s), 0 anonīmi(s) lietotāji(s)